motorrevisie 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 motorrevisie 964

• Maker
    Discussie

• len

De motor van mijn porsche is in het begin van het jaar volledig gereviseerd. Telkens ik echter met de auto iets sportiever rij over een afstand vanaf 5 kilometer begint de auto te roken. Dit zo’n 15 minuten na de rit. Vermoedelijk is dit door olie die op de uitlaat terecht komt. Heb zeker al 6 maal terug naar de garage geweest, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Heeft iemand een vermoeden wat hier de oorzaak zou kunnen zijn? Ben het zo stilletjes aan beu aan het worden… 😕

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Anoniem

Len ik hoop dat het probleem nu opgelost is .
        Laat binnen enkele weken eens weten of alles OK is .

Groeten Funny

Wim

Dus toch van een hoger gelegen punt.

Als het daar dan door weg is, prima toch.
          Zijn kleine dingen die soms veel erger lijken. 💡

len

Net terug van de garage. Was lek in het oliecontact. We zien wel de komende dagen of het probleem definitief opgelost is.

Wim

Inderdaad, dan kijk je zo op cilinders en koppen.
              Maak het even goed schoon, en dan zie je ongeveer waar het vandaan komt.
              Kan natuurlijk ook van een hoge punt lekkage komen wat dan naar beneden komt.

len

Wim is dit makkelijk zichtbaar als je de beschermplaat wegneemt?

Wim

Dat kan eventueel tussen de kop en cilinders zijn.
                  Hebben ze de draadeinden wel vernieuwd. 💡
                  Want als deze terug gebruikt worden en weer op spanning getrokken worden, kunnen deze wel eens afbreken.
                  Hoop het natuurlijk niet voor je, en hoop dat het ergens anders een kleine lekkage is.

Zit de beschermplaat er op of niet, anders kun je het zelf zien/kijken waar het vandaan komt.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.