Motorrevisie SC model 82 de pictures

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Motorrevisie SC model 82 de pictures

  • Maker
    Discussie
  • Zizo wat fotokes op een rijtje gezet van mn motorrevisie…ttz een “grote” revisie vanop de krukas.
    6 Nieuwe cilinders en zuigers (originele niet allen herbruikbaar ingevolge slecht onderhoud, etc etc)
    Nieuwe oliepomp van 993
    Nieuwe lichtgewicht drijfstangen
    Nieuwe rvs SSI uitlaat, warmtewisselaars en einddemper
    Nieuwe kraantjes voor verwarming
    Nieuwe koppeling

    Resultaat : better then new en blinkend net alsof ie van de band rolde eind 1981

    Extra : remleidingen hersteld + oliekoeler gereinigd en herschilderd + idem olietank
    1karter.jpg
    2karter.jpg
    3karter.jpg

    3akarterlagersch.jpg

    4krukas.jpg

    5krukas.jpg

    5adrijfstang.jpg

    5bdrijfstang.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • :respekt: Moet je kunnen … En durven :hail:

        Proper !
        Nu goed soigneren he :up:

          Mooi man, een derde leven kan die er weer tegen! :respekt:

            :respekt: :applaus: :applaus: ziet er prachtig uit

              Prachtig werk is daar wel geleverd :up: :up: :up: Jouw blok is beter dan nieuw :respect2:

              XXX

                Stik jaloers op jouw blokje hoor :respect2: :respect2: :respect2:
                Zo mooi hé

                  Jep zaten vroeger in Ninove, vreemd natuurlijk dat jouw 3.2 slechts 140 paarden meer over had, tenzij natuurlijk je cilinders echt wel “op” waren (of zijn vermogensbank rommel…). Toen bleek dat bij mijn SC’tje twee cilinders gewoon niets meer uithaalden, zou een meting hoogstwaarschijnlijk ook maar een mager resultaat opgeleverd hebben….

                  J

                    [quote=”Porsche911lover” post=165273] Werken uitgevoerd door zelfstandig Porsche garagist – Auto-tech, Merchtem[/quote]

                    Zaten die vroeger niet in Ninove?
                    Ik heb er ooit een een inox sportuitlaat van Dansk gekocht.
                    Ooit ook eens een vermogensmeting laten doen en die kwam uit op 140PK voor mijn 3.2… Daar had ik toen wel mijn twijfels over…
                    Mijn 3.2 is ondertussen volledig gereviseerd en 100% in orde en alhoewel hij nu wel iets beter gaat dan daarvoor, is het verschil zeker geen 100 PK hoor…
                    Tenzij ik nu, na de revisie ook maar 140PK zou hebben…. wat wel *kuch kuch* weinig waarschijnlijk is…

                      als wagen met respect behandeld wordt en correct onderhouden, dan gaan die motorkes zeer lang mee. Maar the only way to find out in welke toestand hij zich bevindt – als je zn historie niet kent, is m opengooien,…dan kunnen wel verrassingen te voorschijn komen, zoals bij mij: cilinderkopbouten afgebroken, enkele klepveren gebroken, 2 cilinders met 100% drukverlies,..en dan reed dat elfje nog : had 285.000km. Deze ga k niet meer overleven

                        [quote=”Goof” post=165233]Zo een zuiver motorblok blijft toch een prachtig stukje kunst :hail: Wat heeft dit project jou ongeveer gekost als ik dat mag vragen? Alles zelf gedaan?[/quote]

                        Projectje heeft heel wat centen gekost gezien de aangebrachte verbeteringen. Werken uitgevoerd door zelfstandig Porsche garagist – Auto-tech, Merchtem

                          K kreeg t niet in één topic 8 bijlagen is max of niet? dank voor “opkuis”

                          Wim

                            [quote=”FirstP” post=165232]Moest het in 1 topic staan zou het allemaal beter te volgen zijn maar het is alleszins knap om te zien :up:
                            [/quote]

                            Bij deze gedaan, :salut: en snap ook niet waarom hij dit deed.

                            Maar motor ziet er perfect uit. :up:

                              Mooi zeer mooi … :lekker: :lekker: :lekker:

                                Better than new :first:
                                Als je hem dan toch opengooit kan je het inderdaad beter ineens zo doen.
                                Gaat ie bij correct gebruik en tijdig onderhoud een eeuwigheid mee (of toch bijna) :happydance:

                                  Echt mooi werk. :salut: Mooie motor steekt af bij die onderkant. Weer goed voor hoeveel honderdduizend km?

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.