Home › Forum › Porsche Uitstappen › Motorshow te Essen
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 11 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
21 november 2009 om 03:23
Gaat er iemand van hier naar de Motorshow te Essen.
Wij gaan maandag 30/11.
Voor mij de 21ste keer op rij . -
MakerDiscussie
-
jongens , niet telkens een nieuw draadje opstarten over een albestaand album .
Dit is al de tweede maal (eerst van Havermanst en nu van cris_blitz) op rij dat ik een nieuw opgestart draadje over de Motorshow moet samenvoegen bij het reeds bestaande .
Gelieve eerst rond te kijken alvorens iets klakkeloos te posten .
En het zal toch niet de bedoeling zijn dat ieder ZIJN draadje wil 💡
Dit komt het overzicht van het forum niet ten goede .
En ook ik heb in mijn weinige vrije tijd andere dingen te doen als alles ordenen en samenvoegen omdat de posters de moeite er niet voor (willen) nemen .Dank u .
.
[b]Essen Motor Show in Essen (D)
van 28 november tot 6 december
70 Stuks in’t groot … [/b][url=http://www.buggyboys.eu/gallery/thumbnails.php?album=200&lang=dutch:t21m45kb]
[url=http://www.buggyboys.eu/gallery/thumbnails.php?album=200&lang=dutch:t21m45kb]
.Jawel hoor Franky .
Er is zeker nog genoeg te zien (imho)
Wij hebben ons toch weer kunnen bezighouden van 10.00u tot 18.30u zonder ons 1 seconde te vervelen .
We hebben er deze keer wel een relaxte dag van kunnen maken ipv een race tegen de tijd om alles gezien te krijgen .Ik ga vrijdag,ben me al aan het bedenken of het de moeite is na 17 maal ESSEN er nog een vervolg aan te maken…………………………..Hopelijk zien we nog iets,aan de foto’s te zien wel maar weinig volk.
groeten frankyJa , de crisis .
Handelaars vertelden me over de dumpprijzen .
Iedereen concurreert iedereen kapot om maar iets te kunnen verkopen , zeiden ze .
Ze waren blij dat ze zelf hun spullen rechtstreeks invoerden , zo bleef er nog ietsje hangen .
Ik heb je een SMS gestuurd op het nummer dat je gegeven had . Wel rond 16u (zoals ik voorspeld had) .
Bij mij staat er dat die afgeleverd was .
Maar zoals jezelf schrijft was je toen al weg .
Een andere keer dus 😉
En 99€ voor eens chroefset 😯
Ik vond 128€ al te gek voor woorden (ook allu)Het is weer zover, mensen die van race auto’s en tuning houden, verzamelen zich in Essen voor de Motorshow.
De crisis heeft zich hier ook laten voelen blijkbaar. Géén van de grote duitse merken had een eigen stand, in tegenstelling tot
andere jaren, en de hoofdhal stond leeg.
Of zouden de constructeurs de Technoclassica toch belangrijker vinden en zich daar meer op focussen.Er was ondanks alles, toch weer heel wat moois te beleven. Meer fotos op Liebe zu Ihm
Euh sms? Niets ontvangen? Ik was daar tegen 10.00 uur als het open ging en omstreeks 14.00 uur hadden we alles gezien. En ik was blij want was doodop (liep daar met +39 graden koorts rond). Het was idd. veel minder dan vorig jaar. En zoals je zegt veel foorkramen. Vooral veel schroefkits (ik heb een complete set aan 99€ zien liggen, was zelfs met aluminium verstelringen) en lampen (set LED achterlichten Golf 4 compleet was 59€). En velgen in alle kleuren en maten. Strafste stunt was een stand vol replica’s. Voor 4 velgen met banden op betaalde je enkel de prijs van de banden.
Die witte 997GT3RS cabrio vond ik wel geslaagd. Is een 996 cabrio van 2000 volledig omgebouwd (ook interieur).Vraagprijs is 70.000€ en de ombouw had in 2008 al 60.000€ gekost (zo stond tenminste op het papier dat erop hing). Maar of ze zoiets verkocht krijgen?
En wat beroepsmisvorming : een paar keren moeten slikken. Ik hoor regelmatig in de winkel vertegenwoordigers bezig over vastgestelde Europese prijzen. Op een stand stonden de PIONEER autoradio’s en navagities goedkoper geprijsd dan onze aankoopprijzen (een bepaalde DVD/radio moet hier aan 799€ verkocht worden en stond daar 529€). Ook een leverancier van een A-merk van versterkers en luidsprekers (RF voor de kenners) stond daar zelf met een stand en maar verkopen aan dumpprijzen! Maar owee als ze weten dat je zelf je prijzen 1€ laat zakken.
Dit was mijn 21ste jaar dat ik Essen een bezoekje bracht en dit jaar was nog duidelijker te zien dat de crisis ook hier met de harde borstel erdoor gaat .
Doordat ik vroeger 10 jaar in die branche gezeten heb , heb ik nog vele contacten daar .
Bijna allemaal klaagden ze steen en been over de zwakke opkomsten , de lege stands ,de (uit noodzaak) herschikte indeling enzoverder .
Hallen werden moeilijk gevuld , wandelgangen waren nog nooit zo breed , Moto’s (véél meer dan anders) en trucks werden er bijgehaald om op te vullen .
Hal 3 (de allergrootste hal) waar normaal alle merken staan was compleet leeg . Buiten Skoda die dan in een andere hal stond was er geen enkel merk vertegenwoordigd .
Zelfs grote tuners zoals Irmscher , Techart , Schnitzer en anderen waren compleet afwezig .
Het truukje om hal 7 op te vullen (als vorig jaar) met een driftparcours werd weer herhaald . Neen , niet om een showelement te geven , maar om niet nog een tweede hal te hebben leegstaan .
De meeste handelaars verkochten kleinkraam (lampjes , stickers etc) , lampen en verlagingssets en dat aan dumpprijzen . We concureren ons kapot waren de reacties . Schroefverlagingssets vanaf 129€ en Lampensets aan 69€ gezien 😯
De meesten gingen het nog 8 dagen aanzien en kwamen misschien volgend jaar niet meer naar Essen terug . Er zou volgend jaar sprake zijn dat er 14 dagen voor de Motorshow in Essen een soortgelijke in Dortmund voor de eerste keer zou plaatsvinden en ze daarheen zouden trekken .
inkomprijzen waren verlaagd van 18 naar 15€ en om 15u is er zelfs “happy Hour” waardoor je tegen 9€ binnen mag .
Vroeger werden er ladingen naar buiten gesleept . Ik heb vandaag welgeteld 1 persoon met een verlagingssetje zien dragen . Aan de stands werd je dadelijk geholpen daar er NIEMAND voor je stond (maakte echt niet uit waar) .
En het was er zo rustig als nog nooit ervoor.
Zoals je leest allarmerende berichten die niets goeds voorspellen voor de toekomst van deze show.
Jammer , want ondanks alles heb ik er weer enorm van genoten en een schitterende dag gehad .
Nu konden we wat meer tijd nemen om alles nog rustiger te bekijken en foto’s te maken .
Mijn 400 tal fotootjes vinden jullie op mijn siteGeniet ervan , zeker voor diegene die dit jaar niet kunnen .
Enkele teasers
Jim : Ik heb je een SMS gestuurd , maar geen antwoord gehad . We hebben elkander daar dus gemist . Een andere keer beter 😉
Ik zal je mijn GSM nummer PM-en .
Dan kunnen we daar ergens op een uur afspreken (stel voor op de middag om te gaan eten) zodat we gezellig even kunnen babbelen.Elk jaar traditie om op de maandag te gaan. Dit jaar dus ook op 30/11 😉
Oeps 😳
😆 😆 😆 😆 😆
Foutje dus (en gecorrigeerd) .
Maandag 8 dagen (da wist ik wel) dus 😈[quote=”911-lover”:jv8k28sk]Wij gaan maandag 30/12.[/quote]
Koen, ik vrees dat je dan enkele weken te laat bent ❓
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.