Motorstand Motor/versnellingsbak 911 SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Motorstand Motor/versnellingsbak 911 SC

• Maker
    Discussie
  • Dag Forummers

Omdat ik van mijn SC een track wapen ga maken (zou binnenkort met de Historics willen meerijden) ga ik in eerste instantie de versnellingsbak reviseren.

De synchromeshen van de 2e en 3e versnellingen zijn niet zo ‘fris’ meer en volgens mij zijn de lagers eveneens aan vernieuwing toe.

Om de revisie vlot te doen verlopen zou ik een motorstand willen kopen, zoals deze

Is dit voldoende of heb ik ook een P201

nodig ?

Thx!

Tim

ps: revisie foto’s volgen, uiteraard. 🙂

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Wim

Is te doen Tim, maar je moet goed hoog om de motor er onder door te krijgen.
      Motor en bak zijn nadien zonder problemen te splitsen, en is zelfs nog makkelijker als voordien, omdat je dan onder een hoek moet werken voor de motor en bak te splitsen of te monteren.
      Dus in geheel er onderuit of erin is beter te doen.
      Het gewicht van een 915 bak is denk ik rond de 40 à 45kg, ik kan hem nog wel dragen. 😉

Misschien nog een opvolgvraagje: is het verwijderen van de motor en bak te doen in een garage op assteunen ?

En vooral, krijg ik de bak en motor gesplitst als ze op een palet staan ? En hoe monteer ik alles terug zonder brug ?

En hoeveel weegt zo’n 915 eigenlijk ? 🙂

(op dit moment zou je denken dat k er beter niet aan begin, maar dat heeft mij in het verleden ook niet tegengehouden en goeie resultaten opgeleverd 🙂 )

Wim

Tim, met de eerste gaat het niet, blijft de carter helft niet op hangen, maar als je de tweede erbij neemt dan is het goed.

Anoniem

Mooi en leuk project Tim .Hou ons op de hoogte en start dan maar een nieuw topic op dit forum .Succes. :applaus:

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.