motortemperatuur

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 motortemperatuur

• Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie

• Deplacie
    Deelnemer

Is het normaal dat de temperatuurmeter van mijn carrera (1987)in deze periode van het jaar,bij file rijden op één streep van het rood staat?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Wim

Achter op de motor iets uit het midden rechts, naast de thermostaat.

Hallo Wim,

Kun je mij vertellen waar die temp.sensor zich persies bevindt ❓

Wim

Dat is vrij normaal, want dan heb je de rijwind weer die voor de koeling zorgt. 💡

Dank U,zal het eens kontroleren of de radiator warm wordt.
              Het is wel raar dat na de volgende kilometers op normale snelheid de temperatuur
              snel terug normaal werd.

gr
              Stefan

Wim

Misschien een domme opmerking die ik nu maak, maar er zit toch genoeg olie in hè.
                Want deze dient ook voor de koeling van motor.

En als je de olie peilt, met een motor op bedrijfstemperatuur en draaiend op stationair en vlakke ondergrond.

Wim

Welkom Juultje, en ik heb ook 4 Alfa’s, dus op dat punt zijn we wel een gezind, maar als jij je eigen nu ook nog even netjes voorstelt, zal ik je al proberen te helpen met het probleem.

Het kan zijn temperatuur sensor kapot is/slechte massa maakt.
                  Ook kan het de thermostaat achter bovenop de motor niet goed functioneert.
                  Verder zit er aan de rechterkant in de wielkast ook nog een thermostaat, en als je een km of 20 gereden hebt, zullen de buizen voor in de rechter wielkast en radiator warm moeten zijn, dus voel dan even of dit zo is.
                  Is dit niet het geval, gaat de thermostaat in rechter wielkast niet meer open, dus kan motor te warm lopen.
                  Verder kan het nog zijn dat de motor in de koelruimtes (openingen tussen plaatjes en koelribben cilinders) waar de fan de koel lucht in blaast, verstopt zitten door olie en vuilopslag in de jaren.
                  Dus voorlopig wat te controleren, en succes met het zoeken naar je probleem.

Temperatuurstijging zoals beschreven is NIET normaal.

Hebben ook een elfje van 1987 en wonen in JABBEKE.

😈 🙄 😈

goeiemorgen,ben beetje alfa en zeker porsche fanaat,woon aan de belgische kust en bijna pensioengerechtigd.Heb een giulia 1600 van 1968 en een carrera van 1987.

Anoniem

Ewel, denk ook Alfa fanaat?, hier zal je zeker antwoord op je vraag krijgen als je je eerst eens een beetje meer voorsteld.
                        Geen huiselijke toestanden, wel wat meer info wie en wat, autootje, fotootje
                        linkje, even voorstellen, is hier ergens wel te vinden.
                        Zonder vrees ik voor een slotje 😉

En toch vind ik ‘ook nen goeie morgen’ nog altijd plezanter neerzetten 😀

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.