motorvermogen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 motorvermogen

  • Maker
    Discussie

  • tom
    Deelnemer

      hey porschisten

      hoe komt het dat een 3.2 uit usa minder pk’s heeft dan een europese ?
      kan je een usa 3.2 ook 231pk laten uitbraken 😆

      mvg tom

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
      • Liggen de transmissie en compressie ratio’s ook niet anders? Ik heb alleszins ergens gelezen dat het niet zo voor de hand liggend is om om te bouwen naar een 231pk versie. Komt heel wat bij kijken…

          Fabspeed euro pre-muffler with a O2 sensor dat heb je nodig 🙂

          tom

            [quote=”tommeken” post=162112]ik denk dak die kat der ook ga uitgooien om mee te beginnen[/quote]

            als ik de kat eronder uithaal kan ik de steen eruit nemen ,alleen moet ik nog eens kijken of de lambdasonde voor of achter :bounce: de kat staat
            als de lambdasonde er voor staat is er geen probleem.:relaxman:
            dan kan ik ook direct de uitlaatpot en de andere uitlaatstukken laten behandelen met aluminium , dan komt er aan de bijna nieuwe uitlaat niks meer aan :salut:

            J

              Wong is niet alleen interessant voor US modellen. 😉 De Europese varen er ook goed bij…

                Interessant voor je om een Steve Wong chip te plaatsen. US uitvoeringen worden ‘geknepen’. Ff googlen op Steve Wong Chips

                Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                tom

                  ik denk dak die kat der ook ga uitgooien om mee te beginnen

                    Wij hebben ook een amerikaan met kat, maar dat is een van de eerste dingen die zullen aangepast worden en dat is kat eruit!
                    Voor mij heeft ze meer dan genoeg vermogen trouwens, doe het vooral om een mooier geluid te bekomen.

                      ik heb ook een Duitser met kat en op papier “slechts” 217 paardjes.
                      Alleen vraag ik me af wat zo’n katalysator na bijna 200.000kms nog waard is…

                        Beste allemaal,

                        Let op, het hoeft geen amerikaan te zijn. Ik heb een 911 3.2 wtl van 1987 uitgeleverd in Duitsland met 217 pk, dus ook met kat.

                        Mvg

                        Wim

                          Lees eens goed. 😉

                          Alleen als je de ombouw doet…….lijkt mij het verstandigst om dan compleet nieuwe sets te gebruiken, dus zuigers en cilinders. 💡

                          J

                            [quote=”cabrio wim” post=161930]Amerikaan heeft een lagere compressie (LC) motor en andere zuigers. 💡

                            Is inderdaad om te bouwen, maar moet je al andere (EU) cilinders en zuigers hebben.[/quote]

                            Volgens mij zijn de cilinders identiek en ligt het verschil in CR aan de vorm van de zuigers.
                            Boring en slag zijn voor beide types identiek (95 x 74.4 mm).

                            Ombouwen doe je best bij een revisie (want is vrij kostelijk) en dan kan je wat andere upgrades doen ook.

                              Als je een jonge originele Duitse oldtimer 911 3.2 g50 hebt, ik bedoel een van tussen 1987 en half 1989 met een KAT heb je 160 Kw, één zonder KAT 170 Kw. Wanneer je motor van 160 KW in goede gezondheid verkeerd, in orde is en juist afgesteld door een Porsche specialist denk ik dat je het verschil met één met 170 KW nauwelijks opmerkt tenzij je je wagen tot de limiet kan besturen, wat niet simpel is met een 3.2. en niet aan iedereen besteed is. Het blijven ondanks de leeftijd wagens waar je de nodige rijervaring en respect moet voor hebben want ze kunnen best gevaarlijk uit de hoek komen, zelfs met een KAT. Het verschil in PK’s is echt niet enorm groot en je hebt inderdaad het voordeel dat je 95 kan tanken i.p.v. 98.

                                Voordeel is wel dat je 95 kunt tanken :mrgreen:

                                Wim

                                  Amerikaan heeft een lagere compressie (LC) motor en andere zuigers. 💡

                                  Is inderdaad om te bouwen, maar moet je al andere (EU) cilinders en zuigers hebben.

                                    De milieu eisen in amerika kwa uitstoot zijn strenger en dit kost pk’s. Een usa blok zal je kunnen ombouwen maar kost waarschijnlijk wat centen.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.