- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
22 september 2019 om 20:07
Na wat voorbeelden gezien te hebben op pff.de en pelicanparts.com wou ik al een tijdje een ‘breakout box’ maken voor de 3.2 Motronic unit omdat het anders vaak moeilijk is om de sensoren en de cablage door te meten. Het is al zeker onmogelijk om snel en eenvoudig metingen te doen bij een lopende motor.
Na wat zoekwerk heb ik ontdekt dat de Bosch 35-pin plug op de Motronic nog wel verkrijgbaar is maar vaak aan hoge prijzen maar dat ze ook voor Volvo 940 ABS units gebruikt worden en die zouden relatief goedkoop te verkrijgen zijn uit de sloopmarkt. Ebay search gedaan en de doosjes waren er wel maar vaak zonder kabelharnas, dus maar 1 zijde van de connector. Ik wil graag beide kanten (man+vrouw) kopen om een ‘passthrough’ te maken zodat de motronic unit alle inputs blijft ontvangen en de motor kan aansturen terwijl ik metingen doe. Na weken wachten toch een resultaat voor de saved search en wel voor 20 Eur. Done deal !
Dan wat tijd vinden ‘s avonds na het werk om te knutselen en na nog eens twee weken is het gelukt : een passthrough cable met breakout box die het makkelijk moet maken om de metingen te doen, ‘verrijkt’ met wat LEDs die van belangrijke functies meteen al aangeven wat de status is (Idle switch, WOT switch, brandstof pomp sturing, starter motor, A/C).
De passthough box gaat aan de kabelboom daar waar de Motronic unit normaal zit, de kabel voor de motronic komt tot voorbij de zetel zodat die makkelijk bereikbaar achteraan ligt (during testing).
De breakout box is los van de passthrough gemaakt zodat ze ook handig in gebruik is in de garage :Na 3x getest of er geen connector verkeerd zit of onderlinge kortsluitingen is de box klaar voor echte testen maar daar is dit weekend geen tijd meer voor.
Een van de volgende weekends eens door het Motronic Test Plan lopen
Tja, alles loopt goed aan de wagen en ik had wat tijd over …
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.