MOTRONIC REPARATIE Carrera 3.2 ’87

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 MOTRONIC REPARATIE Carrera 3.2 ’87

• Maker
    Discussie
  • Lap het is zover, na lang zoeken en een tijdje op een dwaalspoor beland te zijn, de Motronic heeft de geest gegeven …
    Auto start als vanouds met een geleende Motronic.
    Dus wordt het een resivie van de “doos” , een ruilonderdeel bij Porsche zou + 3 K kosten !?
    Iemand een idee waar ik terecht kan voor de reparatie van mijn Motronic,  ik zou zo graag terug 
    Bedankt alvast voor alle tips en ervaringen 

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Het heeft bloed zweet en tranen gekost maar we zijn er !  Bleek een complex geheel en een samenloop van omstandigheden geweest te zijn…Hallgevers stuk en na vervanging EN met een geleende motronic nog niks, nada vonk en dus niet starten.  Uiteindelijk na lang zoeken een kabelbreukje vastgesteld in de kabelboom aan de fiche van de DME relais.  We hadden dan met dezelfde geleende motronic succes, hij draaide.    Dan de zoektocht begonnen naar de reparatie/vervanging van de stuurdoos.  Uiteindelijk heeft ACtronics in Alkmaar de klus geklaard, snel en goed en relatief goedkoop.   Ikke blij dat ik weer rij 

heb er nog 1 liggen, in 100% werkende staat, gsm O47425O432

als er inwendig voor jou geen zichtbare breuken/gebreken te vinden zijn, stuur dan een PB naar frankM voor een electronische test
          .

frankM” post=278246

OK,
          even mijn hoofd erbij gehouden en vandaag idd betere meting van het injectiesignaal. Je ziet duidelijk hoe de injectie eerst open gestuurd wordt (eerste piek positief) en dan via pulsjes open gehouden wordt voor een zekere periode die door de Motronic berekend wordt.
          Dit klopt nagenoeg met wat ‘de theorie’ voorschrijft alleen die hoge piek op het einde kan ik niet thuisbrengen. Normaal zou die moeten afvallen (sluiten) en wat uitdeinen rond ‘0’.

Ja, en de ‘periode’ voor één sinus van de speed reference sensor is hier 0,54 ms (of 1852 Hz), er staan 129 tanden op het vliegwiel dus het aantal rotaties per minuut (rpm) is dan 60 / ( 0,00054 * 129) = 861,3 toeren/minuut en mijn rpm meter staat eerder rond de 800. Nu heb ik meteen een manier om de 880 à 900 rpm idle die ik zoek correcter af te stellen, nog een klein duwke omhoog dan he.

Drik, zou toch eerst de motronic eens openen en zien of het geen slechte soldering is die het probleem veroorzaakt.

F

Buiten Bercu heb ik ook geen idee waar je hiervoor terecht kunt helaas.

XXX

Succes met de herstelling Dirk.

Bedankt voor de info,

Staat hier iets wat je nodig hebt?

Motronic 911 eBay Kleinanzeigen (ebay-kleinanzeigen.de)

@ bladerunner: je zit bovenop de motronic module, onder de bestuurderszetel dus en daar zit ook het befaamde DME relais dat deze aanstuurt. 
                    De Motronic regelt de ontsteking en inspuiting, in het kort……  Als deze stuk is doet de auto niks, nada.
                    Uitsluitsel heb ik gekregen nadat hij even vervangen was door een motronic uit een andere auto.
                    @ first P en Bompa Lawijt/  bercu schijnt dit al een aantal jaren niet meer te doen wegens het ontbreken van “noodzakelijk” soort chip ?

Iemand ervaring met 928-ECU repair is Best Nederland ?

BTW :  als iemand er ergens één weet liggen in werkende staat ………….héél graag 

Wat is een motronic en waar bevindt hij zich waarvoor dient deze? Hoe merk je dat deze kapot is? 
                      Misschien stomme vragen maar heb zelf een 3.2 en miscchien komt het bij mij ook ooit voor.

F

Ik ben jaren geleden ook bij Bercu geweest voor zo’n reparatie. Sindsdien alles terug tip top!

@Dirk I   Bercu gaat je zeker kunnen helpen ooit geweest voor ander merk maar top service . 
                          Bercu nv [size=100]Noordschippersdok 13                                             
                           [/size][size=100]B-2060 Antwerpen

Zijstraat van Slachthuislaan buurt sportpaleis .[/size]

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.