Motronic tester

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Motronic tester

• Maker
    Discussie
  • Na 2 jaar gelden al eens een breakout box te hebben gemaakt voor de 3.2 Motronic sensors in de wagen te kunnen testen (tijdens draaien motor), nu ook de Simulator gemaakt van al die sensoren zodat ik de Motronic ook uit de wagen kan testen (dit exemplaar stuurt de ICV niet correct meer aan bv).
    (Weinig te doen in de kerst met dit weer)

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Yep, maar je moet je oude motronic wel insturen en laten slopen want hij hergebruikt enkele ICs uit de originele motronic.
      Op zich goed dat er een alternatief is, maar de paar componenten die onbeschikbaar zijn (bv Bosch IC 0127) moeten in goede werkende staat zijn om die Ftech9 te kunnen bouwen op basis van jouw motronic. Dat vind ik dan weer spijtig.

J

Knap gedaan, altijd fijn om te lezen zoiets!

XXX

Wat een opstelling, en dat je de boosdoener nog gevonden hebt ook, knap 

thx 4 sharing

En nog eentje: het stroomverbruik tijdens het gezamelijk openen van de 6 injectoren en je kan zien dat de peak & hold nu perfect werkt en afsluit.
                  (schaal : 0.1V = 1 A)

Ondertussen is de zieke Motronic waarvoor ik de simulator gebouwd heb ook terug in orde.

Het injectorsignaal ontbrak de eind-piek en dus ook de snelle sluiting van de injector.

Na heel wat testen en componenten checken zat het in deze kleine diode & een transistor die out-of-specification was (blijkbaar al eens vervangen maar door een fout type).

En dan, de correcte injector aansturing

Draait terug super-stabiel en kan er weer voor 30 jaar tegen ?!

Frank

De echte oude zijn wel nog een mysterie voor mij 😉
                      Een Motronic is makkelijk te begrijpen voor mij, maar ik zou wel eens een goede uitleg willen van hoe zo’n pre-injectie systeem werkt.

thanx 4 sharing !!
                        een oude porsche is voor sommigen geen rocket science

Dat is het ultieme Porsche genot, zelf creatief zijn. Top knutselwerkje

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.