motronic wil niet meer…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 motronic wil niet meer…

  • Maker
    Discussie
  • Toen ik een paar weken geleden op de keuring stond viel ineens de motor stil. Er gebeurde niets meer, takelen was de enige optie. Verleden week tot de constatatie gekomen dat de motroninc van mijn 3,2 1986 het niet meer doet.

    Iemand een idee waar ik deze zou kunnen laten herstellen of waar ik pvoor een redelijke prijs aan een goed exemplaar zou geraken?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 102)
    • je zou wel eens gelijk kunnen hebben. ik heb van de 3.2 geen WSM, maar het lijkt dat wat op de schets DME genoemd wordt in feite de motronic is met onder nr 20 de sturing voor benzinepomp via de DME.
      met deze schets kan je denk ik wel uit te voeten om de hele station van de DME te testen waar en wanneer je wel/niet stroom hebt om de oorzaak van het probleem op te sporen.

        Ik dacht dat dit het DME relais is want de nummers van de aansluitingen komen volledig overeen.
        Waar zou deze dan zitten?

          [quote=”Karl 911″ post=176208]…Weet er iemand of er een beveiliging zit op de pomp tegen droogdraaien?
          Het volgende dat ik zou doen is eens kijken of de pomp draait als ik er rechtstreeks 12V op zet.
          Zit er nog ergens een zekering of relais tussen?[/quote]

          tussen batterij en pomp zitten idd nog een relais (aangestuurd door DME) en zekering. op onderstaand schema zie je meteen welke componenten er, naast de bedrading, oorzaak kunnen zijn van een falende pomp. als de pomp elektronisch beveiligd zou zijn, moet deze inwendig ingbouwd zitten. dus testen met een rechtstreekse gezekerde 12 volt bron.

          bedrading3_2benzinepomp.jpg

            @Rudid, ik ben er helemaal niet zeker van. Ben ondertussen het handboek aan het vanbuiten leren hoe ik vanalles kan testen.
            Ondertussen heb ik gevonden dat er geen stroom toekomt op de benzinepomp op het moment dat je het contact aanzet.
            Ik heb de stekker van de DME relais uitgemeten volgens het boekje en daar zeggen ze dat als stekker x (weet het nummer niet vanbuiten) niets geeft dat je de DME relais moet vervangen. Het lijkt mij heel onlogisch vermits je moet meten als deze losgekoppeld is maar goed, ik heb hem vervangen maar geeft dus net hetzelfde, niets dus.
            Weet er iemand of er een beveiliging zit op de pomp tegen droogdraaien?
            Het volgende dat ik zou doen is eens kijken of de pomp draait als ik er rechtstreeks 12V op zet.
            Zit er nog ergens een zekering of relais tussen?

            Ik hou jullie in elk geval op de hoogte van de verdere evolutie van dit langlopend probleempje 😥

              Ben je zeker dat de hallgevers (vliegwiel sensoren) de oorzaak niet zijn? Die geven signaal naar de DME. Heb dit probleem ook gehad. Als ik goed ingelicht ben blijft de benzinepomp niet draaien met het kontakt aan.

              F

                Mijn vrouwke heeft me ook eens naar huis moeten slepen (toen mijn ECU de geest had gegeven).
                Heb toen de cabriokap toch maar dichtgedaan om niet meer bekijks te hebben dan nodig 😳
                Was trouwens niet voor herhaling vatbaar aangezien zij met onze monovolume reed en ik dus totaal niks kon zien van het voorliggende verkeer :bounce:
                Al bij al goed afgelopen maar zééér onveilig.

                  Mooie *porsche Karl.
                  Jammer van de aanhoudende Motronic problemen :bounce:
                  Volhouden , komt goed.

                    Ai hopelijk snel terug up and running

                      Ik kan het mij niet laten om een paar sfeerfoto’s toe te voegen van zondagavond nadat het allemaal gebeurd is…

                      2014-07-2713.54.58.jpg
                      Met dank aan het vrouwtje 😀
                      2014-07-2714.59.45.jpg
                      gelukkig is er thuis de grasmaaier
                      2014-07-2718.06.54.jpg
                      en voor het laatste stukje bergop…
                      2014-07-2718.33.23.jpg

                        Dit zit er nog in.
                        Heb een reserve zal die er eens insteken om te kijken wat er gebeurd.

                        F

                          Kijk eens of je DME-relais er nog in zit. Misschien heeft iemand er niet beter op gevonden dan die stekker door te lussen?

                            Toeval wil dat ik van de week men lichten liet afstellen en hoorde ik dus dat mijn benzinepomp heel de tijd is blijven draaien
                            ik dacht ook dat die zou stilvallen na een tijdje niet dus

                            dus dit is niet normaal?
                            Waaraan kan dit liggen?

                            F

                              Benzinepomp MOET uitvallen na een paar seconden. daar dient het DME-relais uiteindelijk voor zodat je bij een ongeval (lees: niet draaiende motor) geen toevoer van benzine meer hebt om veiligheidsredenen.

                                De motronic heeft het toch een paar kleine ritjes uitgehouden. Zeker ben ik absoluut niet. Zal misschien eens proberen deze in een ander P van een collega P-rijder te zetten en zien wat dat geeft…

                                Blijft de benzinepomp normaal draaien als het contact aan staat of stopt deze na een aantal seconden?

                                F

                                  Dat klinkt allemaal niet zo goed :bounce:
                                  Lijkt me nogal straf dat er 2 dingen tegelijk stuk zouden gaan. Ben je zeker dat die 2de hands Motronic perfect werkt?

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 102)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.