Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › motronic wil niet meer…
- Dit onderwerp bevat 102 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 4 maanden geleden door F.
-
MakerDiscussie
-
24 december 2013 om 00:52
Toen ik een paar weken geleden op de keuring stond viel ineens de motor stil. Er gebeurde niets meer, takelen was de enige optie. Verleden week tot de constatatie gekomen dat de motroninc van mijn 3,2 1986 het niet meer doet.
Iemand een idee waar ik deze zou kunnen laten herstellen of waar ik pvoor een redelijke prijs aan een goed exemplaar zou geraken?
-
MakerDiscussie
-
Klopt maar dit komt ook doordat de zuigers anders zijn met de althans eerste 924s, compressie is verlaagd door meer uitsparing in de zuigers. Wanneer je de zuigers van een 944 steek samen met de motronic dan heb je 10 pk meer, maar bij de 924S is het programma van de motronic aangepast op de lagere compressie. Nu de eerste 944 hun motronic gaat ook niet doordat dit een ander type stuurdoos is, ik denk zelfs dat de aansluiting niet past.
Nu ik zal de links eens bekijken of er iets bruikbaars bijzit.
De 944 tot 1985, als ik mij niet vergis is het zelfde als de 924S. Meer vermogen weet ik zo niet, het schijn dat op latere stuurdozen na 1985 de motor draait maar niet ideaal.
Als ik één vond rond die prijs zou ik niet twijfelen en direct kopen maar kom toch duurder uit.
944 stuurdoos zal ook wel passen denk ik en meer vermogen…
moet toch te vinden zijn voor 50-100euro ? Gewoon laten opsturen ?Krijgt benzine, ik heb de schroef waar je normaal een drukmeter op aansluit losgedraaid (brandstofrail) en er kwam benzine uit. Brandstofpomp is nieuw, het geen waar ik ook aan dacht was dat de drukregelaar misschien stuk is maar kan dat zijn dat de pomp gewoon de benzine rondpompt en geen druk kan opbouwen?
Bah goedkoop is relatief. Als ik ene kan aankopen die nagezien is, vernieuwd met toch een zekere garantie wil ik daar wel wat voor geven. Er zijn er te koop voor gemiddeld 200 tot 300 euro maar niks garantie over toestand binnen in.
Je vind er goedkoper maar niet altijd dicht bij de deur, ik bedoel buitenland dus en dit houd weer een zeker risico in.Ik kan die van mij natuurlijk opsturen of binnen brengen voor reparatie maar voor het zelfde geld scheelt er niks aan en betaal je dan in het beste geval alleen onderzoeks kosten.
12v constante en motronic schakelt idd de massa
testlamp idd op die manier..
krijg je wel benzine tot aan de injectors/brandstof rail ?
Als ik de weerstand meet van de spoel is die goed 3 ohm, wanneer ik de stekker afhaal en de aansluitingen meet met contact op meet ik over beide 12V. In de werkplaats handboek staat dat 1 van de 2 aansluitingen 12V moet hebben, als ik dat toch tenminste goed verstaan heb.
Hoe werkt het met een testlampje, stekker af en op de polen aansluiten, dan starten en zien of dit oplicht?
dacht dat je het over een 911 had… dat gaat idd niet werken…
wat meet je over de injectors ? Je kan er een testlampje over zetten om te checken.
motronic van een 924 moet toch goedkoop te vinden zijn heOntsteking heb ik, maar ik denk dat de injectoren niet aangestuurd worden. De RMP en BDP sensoren zijn ook ok, 1 is trouwens nieuw. Dme ook al overbrugd, benzine pomp is nieuw.
Euh gaat dat lukken om een motronic van een 924S in een 3.2 te testen?
heb je ontsteking ? Centrale kabel van bobine tegen massa houden en starten
heb je benzinedruk/inspuiting? Hoor je de pomp draaien ? Naft zul je wel ruiken na een tijdje starten.Dme relais al overbrugd ?
Weet niet vanwaar je bent, Ik ben van Mechelen, ge moogt altijd langs komen om uwe motronic in mijne 3.2 te testen…
:bounce: :bounce: :bounce: Jawel ik vrees dat ik ook prijs heb. Ik had gehoopt vandaag na meer dan 10 jaar er terug leven in te brengen, maar nougabollen. :bounce:
Nu alles gecontroleerd wat er maar te condoleren valt met mijn simpele multimeter, maar kom iedere keer terug richting motronic. De klote is dat ik niet 100% zeker ben, dus het was handig als ik mijne motronic kon testen bij iemand anders of omgekeerd maar ik heb niemand 😥
Dus Karl 911 ben wel geïnteresseerd in uw ervaring als ge uw motronic terug hebt. :salut:
Ik wou wel op termijn een 2de motronic aanschaffen als reserve als de 924S mij echt bevalt 😉 maar godverdomme niet nu direct he :bounce:
[quote=”FirstP” post=154844]
Aangetekend allemaal goed en wel maar als het pakketje verloren is gegaan ben je zelf wel de pineut. Ik heb daar allemaal te weinig vertrouwen in maar dat zegt natuurlijk meer over mij dan over de post ;)[/quote]
En dat niet alleen; er wordt dikwijls met gesmeten dat het een lieve lust is.
Dat wil je toch niet met je pas gerestaureerde Motronic module :bounce:@Rud993
De herstelling van m’n motronic is ondertussen ook al enkele jaren geleden en nog steeds dik in orde dus ik ben ook tevreden.
Afgaande op de buitenkant van hun bedrijf had ik er niet zoveel van verwacht maar ‘t is maar net hoe goed die techniekers hun werk doen hé.@Karl911
Aangetekend allemaal goed en wel maar als het pakketje verloren is gegaan ben je zelf wel de pineut. Ik heb daar allemaal te weinig vertrouwen in maar dat zegt natuurlijk meer over mij dan over de post 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.