Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche algemene Foto’s › Murano
- Dit onderwerp bevat 519 reacties, 97 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 10 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
17 november 2013 om 02:15
Liefde is iets raars…
Zoek je ernaar, je vindt het niet.
Zoek je er niet meer naar, komt ‘t ineens langs.De zoektocht naar een 964 was al lang voorbij, maar toen deze om de hoek kwam kijken was ik verloren. Ik heb ‘t voor funky kleurtjes en veel funky’er dan dit wordt het niet.
-
MakerDiscussie
-
zo zie je maar dat niet alle info op andere fora 100% betrouwbaar is. dubbelcheck :think:
@ Mart: kan je dat zekeringplan van de 964 ergens in HD hosten en hier posten aub?niet opgeven :relaxman:
zekeringen één voor één uittrekken tot het geluid wegvalt en dan weet je al welk circuit waar je moet zoeken.
vindt het geluid toch veel te hard en zou niet willen dat er ergens een brandje komt door een defect. :drink:[quote=”deepee” post=173740]zekeringen 1, 17 en 28 z’n stroom, anders die eens even uittrekken en hopen dat het geluid dan wegvalt.[/quote]
Nope, geluid blijft.
‘t Is nu effe gedaan met testen want wat het ook is, het is op druk momenteel 8)kun je daar geen onderdelen van gebruiken?
2 knopjes extra aan het stuur en 2 hobby’s tegelijk tijdens een :driver:De DME speelt niet mee hoor.
Na het filmpje gemaakt te hebben heb ik direct weer die lusjes verwijderd.
Het geluid blijft.Betreffende de “extra” relais… Effe zitten Googelen op die nummer en dat is idd een relais die voor alles gebruikt werd. ‘k Denk effectief dat die wel met het after market alarm zal te maken hebben.
Kabeltje volgen… 😳
Kabeltje verdwijnt direct onder het board waarop alle relais en zekeringen zitten. Daar zit ik al vast :sleep:Kabeltje meer of minder heeft me nooit gestoord maar om één of ander reden heb ik daar toch zo ne heilige schrik van bij auto’s.
Eens zien hoe ik dat zekeringenboard los krijg…vindt net nog iets van mijn vermoeden:
Jumper to run the car without a DME Relay. This will put more current through the ignition switch but will work in an emergency. Possibly too much so get it fixed ASAP.
http://www.the944.com/dmerelay.htmik denk met de dme te overbruggen en dat de benzinepomp overbelast wordt(teveel tegendruk/spanning ofzo).
na een aantal keren starten druk vermindert.
er zitten normaal ook diodes in de dme verwerkt en dat hier nu een foutieve spanning wordt gegeven.
met overbrugging eens direkt starten en zien of het geluid verdwijnt na enkele seconden? :think:kijk eens even op deze pagina van Tore Bergvill onder de titel “Electric flap servos”.
de airco stuurunit in je dash krijgt en stuurt via zekeringen 1, 17 en 28 z’n stroom, anders die eens even uittrekken en hopen dat het geluid dan wegvalt.is dat geluid er ook als je de dme niet door verbindt?
extra relax word voor diverse gebruikt en deze eventueel eens uittrekken en kijken of er een functie niet werkt in de wagen :think:
of kabeltjes volgen waar naar toe.
we denken maar mee hé :drink:‘t Is niet echt een probleem hé? Ik vraag me gewoon af wat dat 2e geluid is waarvan ik tot nu toe dacht dat’t de benzinepomp was.
ABS diagnose kan je snel doen door zekering nr 16 en/of relais nr 34 te verwijderen
Heb die beide dingetjes verwijderd en het geluid is er nog steeds.
BTW, DME kost bij Rose Passion (en ELPA oid in Nederland) rond de 32 Euro.
Ik ging ook één dezer eens zo’n DME blokje kopen… Had ik het maar eerder gedaan dan had ik 250 Euro lidgeld bij VAB uitgespaard, maw: nu bestellen en niet wachten tot ‘t te laat is! :first:Welk geluid is er nog steeds? Dat 2e geluid bij op contact zetten was echt je ABS die je hoort op het filmpje.
Met dat DME truukje heb je toch achterhaald dat dat DME dingetje van 20 euro de oorzaak is van je stilval probleem deze week?
Dan zijn je problemen toch opgelost? :think:
Ik ga deze winter ook maar zo’n extra dme blokje in de reserve set opnemen. Daar kun je opwachten tuurlijk …
Hmmm…
Terug naar af.
Zekering en relais verwijderd en het geluid is er nog steeds.
Daarna beide zekeringen van de CCU verwijderd, geluid is er nog steeds.Dan toch één of andere kachelservo? Vraag me dan wel af waarom hij na een aantal keer starten het niet meer doet 😕
Het relais met losse draadjes dan…
Zat gemonteerd met dubbelzijdige tape, en ziet er zo uit:
Dat is de korting!!
Pompje nieuw kost ca 1.500 pegels, maar het is de drukschakelaar die bij de 964 ‘regelmatig’ de geest geeft. De drukschakelaar is een verhaal apart, officieel ca 300 euro nieuw, maar wellicht ook voor minder dan 100 euro verkrijgbaar als je um van een ander automerk pakt (= nog niet bewezen of geverifieerd).
Een drukschakelaar in de Eerste Hulp bij Uitvallen Onderweg set heeft niet zoveel zin omdat er een speciale sleutel benodigd is om hem te kunnen vervangen. Maar in geval van ABS problemen is het 9 op 10x de drukschakelaar. Die pomp van mij ziet er ook niet uit, heeft blijkbaar al vaker onder de remvloeistof gezeten. :think:
Zelf heb ik deze al jaren achter aan m’n stoel hangen. Past eventueel ook op een Targa bagagerekje!
http://www.rocket-packs.com/ing/bier%20rugzak/bier-rugzak-.jpg
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.