Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche algemene Foto’s › Murano
- Dit onderwerp bevat 519 reacties, 97 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 10 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
17 november 2013 om 02:15
Liefde is iets raars…
Zoek je ernaar, je vindt het niet.
Zoek je er niet meer naar, komt ‘t ineens langs.De zoektocht naar een 964 was al lang voorbij, maar toen deze om de hoek kwam kijken was ik verloren. Ik heb ‘t voor funky kleurtjes en veel funky’er dan dit wordt het niet.
-
MakerDiscussie
-
Beste Mart,
Mag ik jou vragen (voor mijn eigen gezondheid) om NOOIT nog foto’s te posten van een onderdeel met daarboven de prijs van 3000 Euro, welke dan op een onderliggende krant blijkt afgedrukt te zijn? 😉 😆
Ik denk dat jij (en Koen) er knal op zit. De pomp draait idd niet meer eens op druk. Toen ik daar op de dijk stond had ik een paar keer proberen demarreren zonder succes, toen kwam de wegenwachter en de eerste keer dat we probeerden demarreren draaide die pomp, de tweede keer niet meer. Toen was ik pas echt overtuigd dat het een probleem met het DME-relais was, wist ik toen veel dat het niet de benzinepomp was maar wel de ABS-pomp :respect2:ABS-pomp maakt dus bij mij een ganse hoop meer herrie dan de benzinepomp welke je buiten op straat met al het geroezemoes niet hoort draaien.
De koelkast was een hele goeie tweede gok :drink:
Glazen en flessen zullen niet rammelen, alles zit in een hele grote plastic zak en wordt intraveneus toegediend. Eerst geprobeerd met tampons maar dat was teveel gedoe :sarcastisch :happy:Het kan ook nog je koelkast zijn die je hoort brommen. Hoor je toevallig ook rammelende glazen als je over een hobbeltje rijdt …
Hahahaha, daar komt de techneut onder ons, hahaha, dat is dus je ABS pomp die je hoort, die brengt het boeltje op druk voordat je gaat sturen/remmen. Zit helemaal vooraan in je kofferbak, achter het voorschotje dat je er zo uit kan lichten om een wiletje te wisselen bijvoorbeeld!!!
Hij slaat aan op contact, en slaat af als hij op druk is 1 a 2 minuutjes daarna. :drink:
Zal ook es een fotootje maken van de zekeringekast. Volgens mij zit er bij jou meer op dan bij mij.
Hierbij de pomp die het geluidje maakt zoals het hoort!!
Weeral wat bijgeleerd : het verwijderen van het DME relais als bijkomende anti-diefstal maatregel haalt blijkbaar ook niet veel uit :bounce:
Zo simpel te overbruggen 🙁
Ik heb altijd wel een reserve in de auto liggen voor als ie onderweg kuren mocht krijgen. Is de kost ook niet, dacht iets van een 20 euro’s betaald te hebben een jaar of twee geleden.Mijn 964 maakt ook dit lawaai zodra je het contact opzet , maar wat het is weet ik ook niet .Maar de benzinepomp maakt het meeste lawaai maar stopt na enkele 10 tallen seconden .(afhankelijk hoe lang hij stil staat )
ABS diagnose kan je snel doen door zekering nr 16 en/of relais nr 34 te verwijderen
het geluid is, met kontakt in stand 2, duidelijk hoorbaar ‘onder’ het dashbord en nog ietsje luider in de kofferbak vooraan.
bij eliminatie verdenk ik de servo motortjes van je ventilatiekleppen. er zitten er meerder in de buurt van je ruitenwissermechanisme.
(temperatuurmenger, buitenluchtklep, ontdooierklep, …)PS Willem was al sneller en kent ook veel meer van de 964 dan mezelf
Net eens gekeken in de zekeringkast van de 964, waar bij jou die losse draden zitten zit er bij mij niks :salut: :salut: :salut:
als je airco hebt eens even zekering 17 en 28 uitrekken of het geluid verdwijnt (ccu sturing)
Voila.
Eerst zie je me die overbrugging van de DME-relais insteken waarna je het geluid van de benzinepomp hoort, dan zet ik het contact op en het geluid dat je DAN hoort… Wat is dat?
Het staat wel heel hard op de video (lege holle ruimte) en dat geluid maakt hij altijd.Mja, moeilijk te zeggen omdat de motor draait in dat filmpje.
Maar het geluid dat ik hoor -buiten de motor- is wel vergelijkbaar (denk ik).
Zal straks zelf een filmpje maken van de mijne 8)is het zo een geluid?
https://www.youtube.com/watch?v=LhxBpccIgaIDit deel afgesplitst van het “DME-relais” topic
[quote=”deepee” post=173673]
ik zie wel rechts onderaan in jouw zekeringkast (foto 2) een relais met losse draden aangesloten ??? heb je een optionele schietstoel ofzo :think:[/quote]
Da’s voor een ijskastje met wat Gin & Tonic in :relaxman:Nee, mijne makker wees me er ook op en vroeg zich ook af of dat “normaal” is. ‘t Zit nochtans allemaal heel netjes bijeengeplakt, zoals alle andere draden, met van die textielplakband. Wat het misschien wel zou kunnen zijn is zo’n startonderbreker/alarm die er nu nog inzit maar niet aangesloten is.
Zit daar bij een andere 964 iets? Want misschien is het wel zo simpel van dat relais te vervangen door een gewoon en de overbodige draden te verwijderen 💡Nog een vraagje…
Als ik het contact opzet dan hoor ik een redelijk nadrukkelijk geluid. Ik dacht tot nu toe dat dat het geluid van de benzinepomp was. Doch, door nu dat truukje te doen met die lussen heb ik de benzinepomp horen draaien zonder dat er iets anders electriciteit kreeg. De benzinepomp hoor je -bij wijze van spreken- bijna niet draaien ivm die andere “pomp” die ik hoor als ik het contact opzet. Wat hoor ik dan draaien?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.