Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche algemene Foto’s › Murano
- Dit onderwerp bevat 519 reacties, 97 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 10 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
17 november 2013 om 02:15
Liefde is iets raars…
Zoek je ernaar, je vindt het niet.
Zoek je er niet meer naar, komt ‘t ineens langs.De zoektocht naar een 964 was al lang voorbij, maar toen deze om de hoek kwam kijken was ik verloren. Ik heb ‘t voor funky kleurtjes en veel funky’er dan dit wordt het niet.
-
MakerDiscussie
-
Eerst en vooral de PatrickB bedanken voor zijn fotoshops want dat was ik daarnet vergeten 😳 8)
Volledig uit elkaar halen en laten herspuiten… Kweenie… Pakweg 15k? Dan kom je er een paar keer mee buiten en staat er direct terug al steenslag op 👿 , vanaf dan ook extra opletten voor die nieuwe laklaag, etc… tegen nu is de Murano een gemakkelijke auto, ‘t steekt allemaal zo nauw niet, als hij herspoten is dan zou ik ‘m waarschijnlijk ‘t liefst in een glazen kastje steken, daarom dat nu even loos gaan een zeer aantrekkelijk idee is.
En Gette, die Rotiform 964 is idd een unicum, de Murano is dat eigenlijk standaard al vanwege zijn kleur, maar ook dat word je gewoon, ook daarmee de overweging om effe loos te gaan en te zien hoe het uitpakt. Zoals reeds gezegd: alles kan teruggebracht worden naar origineel. De afwijkende kleuren zoals hierboven vermeld zou ‘k durven met Plastidip doen, ben ik het beu: afpellen en klaar.
Wat kosten Speedlines eigenlijk tegenwoordig? Die hebben “het” nog altijd voor mij :up:Ik beschouw dit ook niet als een backdate trouwens. Backdate is wat Singer doet, de look van een pré-impact inclusief koplampen, knippers, bumpers, chroom etc… Dat gaat hier allemaal niet gebeuren.
Maar eigenlijk vroeg ik me af of er niemand een rooster van een F- of G-model heeft :engeltje:
Ik heb het niet voor die backdate prullen (wel meestal respect voor het werk) maar ik hou vooral van de meer aangekleede look van de 964. Als het aan mij lag die duck zeker niet. Die achterwisser en RS middenstuk zeker wel, 18″ Speedlines er onder, beetje platter en klaar 😉
Ik moet toegeven dat ik die 964 met die Rotiforms wel dik vind, maar dat is gewoon omdat die wagen een beetje een unicum is. Dat wordt die Murano ook (door zijn kleur) en in de outfit zoals hierboven vermeld :salut:
P.S. Ik vermoed dat ik ergens in Oktober 2016 een unieke set nieuw opgebouwde Speedlines te koop ga weten liggen :lekker:
Point taken! Enig idee wat het gaat kosten om die volledig opnieuw te laten spuiten? :think:
Jullie hebben *allemaal* gelijk :first:
‘t Is 2 jaar hé? 😕
2 Jaar dezelfde… :engeltje:
Vroeger verkocht je dat en je kocht weer eens iets anders, nu daarentegen…
Vandaar zou ik beginnen veranderen aan de auto zelf :engeltje: ipv van auto te veranderen.Pas op, ‘t is ook de manier waarop en waar hij geparkeerd staat hoor, en dan natuurlijk zonder grille, en nog in ‘t wit, etc… Allezja, ‘t spul moet nog afgewerkt worden hé? Er ligt trouwens ook nog een RS-middenstuk voor de bumper klaar, maar dat is blijkbaar ook zo moeilijk te vervangen dat ik het nog niet aangedurfd heb. Liefst van al zou ‘k er dan nog ne widebody van maken ook 8)
Echter, voor mezelf uitgemaakt dat ik mag prullen wat ik wil, het moet altijd terug te draaien zijn. Widebody dus niet.In kleur spuiten dan… Dat zou ik pas doen als hij eens volledig onder handen genomen wordt (zo ook de RS-bumper).
Otoh, hem volledig onder handen nemen is weggesmeten geld want dan haal ik er nooit meer uit wat er in zit bij eventuele verkoop.‘t Plan is dus alsvolgt;
-Of, ik zet hem gewoon terug weer standaard.
-Of, ducktail erop, RS-bumper erop, ruitenwisser achter eraf, voor-, achterbumper, zijskirts en ducktail in een afwijkende kleur, de achterste zijruiten vol stickers, en misschien nog een bagagerek erop. Een outlaw dus, op mijn manier. Ofwel is dat mooi en speciaal en kan ik weer voort voor 2 jaar, ofwel trekt het op geen hol en geeft dat de klik die ik dan nodig heb om ‘m eens volledig opnieuw te laten spuiten. Ik *kan* dus niet verliezen :happy:Edit…
Dan ook nog ander zjantjes op en ‘t zou al heel hard moeten gaan om toch nog te mislukken.‘t Ding is (en daar was het me vooral om te doen) : de ducktail past. Als de Murano ooit een make over krijgt wordt die ook gewoon netjes meegespoten en dan kan ik eens afwisselen. ‘t Is 6 boutjes lossen en je hebt een andere auto :up:
Het past inderdaad perfect maar of het op een 964 past :think:
Het doet vreemd aan ne 964 met eendenstaart.
Ik zou de auto origineel laten, er zijn trouwens al genoeg gebackdated 964’ersHet kan aan het perspectief van de foto liggen, maar “me no like” :engeltje:
inderdaad, graag profielfoto’s…….enige manier om te zien of diejen ducktail er op past.
Langs van achter is het voor mij alvast een NO GOHet verzoek van onze hooggewaardeerde Moderator ging om het tonen van foto’s. Dat is het meervoud van foto.
Met andere woorden : gij ze gierigaard, denk jij dat je er met 1 fotoke ervan af komt?
Aub… Een Elfie 8)
Btw, saussiskes bakken doe je op een Turbo-spoiler 8) :up:
Ik heb ‘m er even opgezet, vooral om te zien of die passingen nu echt zo moeilijk waren. Als ik op Gas Monkey of één van die andere autoprogramma’s zie dat ze die kofferkleppen er altijd afzwieren en later weer monteren op een auto waar alle panelen afgeweest zijn denk ik “die mannen die daar werken zijn dikwijls ook niet the brightest lights en die slagen er toch altijd in dat goed te krijgen”, en daarom wou ik het ook es proberen.
Hij staat er momenteel op en qua passingen zit hij perfect, wetende dat zo’n 964 nog zo’n hok is uit de tijd dat ‘t op geen mm stak bij Porsche en de optie “krom & scheef gemonteerd” kosteloos was. Ik denk eigenlijk dat er geen probleem is met de ducktails’ pasvorm maar dat Porsche geen 2 dezelfde 964’s uitleverde
Anyway, de gaten in de scharnieren wat vergroot, boutjes los aangedraaid, den boel op ‘t zicht recht gelegd, boutjes vast aangedraaid en die staat perfect. Lijnen evenwijdig langs weerskanten, het geheel mooi horizontaal boven de reflector. Slot gemonteerd, daar ook de gaten wat vergroot want anders trok die de klep naar links en nu valt hij perfect in ‘t slot. De gasveren die de orignele klep niet meer omhoog konden houden zijn nu sterk genoeg om de ducktail naar boven te wippen van als hij ontgrendelt wordt :up:Weet nog niet wat ik ermee ga doen. Color matchen wordt waarschijnlijk moeilijk, ofwel er een Magnus dink van maken, ofwel de originele terug plaatsen, ofwel gewoon wit blijven mee rondrijden. Moest ik nu al zo’n grille hebben hé? 😈 :think: :think:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.