Mushrooms’ 996 4S

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Mushrooms’ 996 4S

• Maker
    Discussie
  • Awel hé ?
    ‘k Heb mij ne Porsche gekocht ! :mrgreen:

Ben geen groentje, ook niet op ‘t forum, ‘t begon allemaal met deze :

een ’78 911 Targa, na 2 jaar weggedaan omdat hij wat veel olie slurpte, ik zin had in iets anders en ik eigenlijk de 911 coupé’s het mooist vind.
    Dan deze gekocht :

Een ’97 Boxster, na 2 jaar weggedaan omdat hij echt wel heel duur was in onderhoud, en ik toen net een zware verbouwing gekocht had. Ook al omdat ik nog steeds de 911 coupé’s nog steeds het liefste zag. Je ziet wel dat de velgliefde (na de Fuchsen op de Targa) al hard begon toe te slaan. 8)

Nu is’t de derde die ik me koop en nu heb ik m’n goesting gekocht ! :mrgreen:
    Een coupé
    Zwart
    Handgeschakeld
    En ja : I like big butts ! 😳 Ne 4S dus :mrgreen:

The good :
    Interieur is perfect !
    Porsche garantie tot eind Maart 2010
    Heeft – aan de papieren te zien – constant met verlengde Porsche garantie gelopen
    Hij is blijkbaar verlagerd en heeft Tüv gekeurde spacers erop zitten (daarom dat ‘ie zo mooi oogde 😉 )

The bad :
    COC is er niet bij, mag pas op 7 oktober bij D’ieteren passeren om ‘m te laten homologeren (moeten de spacers er dan af ??)
    Steenslag over heel de voorkant

The ugly :
    De check in het Porsche Centrum in Essen bracht op :
    1. Lekkende stabilistorstangen (denk ik, ben niet zeker) maar dat zou d’office onder Porsche garantie vallen. Ik heb ook de indruk dat hij sterk “dokkert” maw lawaai maakt bij het nemen van een verkeersdrempel oid.
    2. Zoals elke echte Porsche loopt ‘t er langs alle kanten uit ! 😆 De alom bekende krukaskeerring is ook hier weer de schuldige. Zou in theorie onder de Porsche garantie vallen ware het niet dat als ze de motor uitlezen het blijkt dat hij 90 keer in “bereich 2” getrokken geweest is (ik veronderstel : zwaar in’t rood ?) en met dat gegeven zou Porsche er zijn pollen kunnen aftrekken. Er zou weer een nieuw model van ring uit zijn die het probleem zou moeten oplossen, maar dat was het indertijd met m’n Boxster ook en een paar maand na vervanging was het toch weeral van dattum.
    3. Ook de condensor vooraan van de airco lekt, de wagen koelt ook niet genoeg af, maw de airco werkt niet zoals het moet. Dit zou ook weer normaal gezien onder de Porsche garantie vallen als het niet voortkomt van steenslag.

Voila, dat is’t.
    Terwijl ik er toch een 2-tal maand niet kan mee rijden ga ik er van profiteren om ‘m direct in orde te laten zetten. 21 September gaat hij naar de spuiter voor een “nose-job”, daarna afspraak maken bij Porsche om de rest in orde te laten zetten, dan de COC versieren bij D’ieteren en dan … de “boob-job” 🙂
    Ik heb deze op ‘t oog :

Dat komt allemaal goed jong !! :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 68)
    • zoals een naaimachine 😉 :mrgreen:

Wow ,zal super zijn .In vergelijking met jullie zal mijn uitlaat vrij stil zijn. 😥 😉 😉

[quote=”Funny” post=109187]andere cats (zoals bij Zwarte Pijl) ?
          [/quote]
          8) 😈 :sarcastisch :mrgreen: Yup! :music: :music: :music:

Zo te zien weet je voor wat je gaat werken 😉 ,andere cats (zoals bij Zwarte Pijl) ?
            Ik ben benieuwd naar de sound .

drive it like you stole it :relaxman:

Deze nog even van onder ‘t stof halen…
                De velgen hierboven zijn al lang gewisseld voor de 19″ Cargraphic velgen die jullie intussen al lang kennen.
                De reden van deze post?
                Een foto van mijn cats. In theorie zijn deze cylindervormig, maar de mijne (en vele anderen waarschijnlijk) begonnen taps toe te lopen naar de uitlaat naartoe. Vroeg of laat zouden deze tot in de uitlaat geknald zijn.

Img_1156.jpg

Dus intussen: uitlaat vv, cats vv, voorophanging vv en koppeling volledig vv…
                We weten weer voor wat we gaan werken 😳
                Maar ondertussen :driver:

Allen,
                  Ben van plan nieuwe velgen aan te schaffen voor de P 😀

Echter heb ik hier nog 2 setjes liggen waar ik eerst graag zou vanaf geraken.

1. Set BBS lookalikes, nog geen jaar oud en in perfecte staat, met gekleurde Porsche naafkappen,zonder banden, 8 x 18 en 10 x 18. Reden verkoop : de 4S moet eigenlijk 11 x 18 hebben en de band vanachter ligt er vandaar wat “te dik” op in mijn opinie. (zie foto hierboven dat zijn ze)
                  2. De originele set Turbo3 velgen die dus op de auto lagen bij aankoop. Deze zijn vrijgemaakt van stoeprandschade en opnieuw gepoedercoat in ‘t knaloranje ! 8) Ik heb er even mee gespeeld om de mijne een sportieve uitstraling te geven, ik had ook oranje stickers besteld met Carrera 4S opschrift en oranje wrap om de spiegels te beplakken om alzo de GT3RS look te krijgen, maar bij nader inzien heb ik toch liever de “chique” uitstraling op mijn wagen ipv de “sportieve”. Hier liggen nog bruikbare banden op, maar achter is het beste er toch af (hoewel, nog geen opmerking gekregen bij keuring ofzo) en gevuld met stikstof.

Wat zou ik moeten/kunnen vragen voor deze sets?
                  Iemand interesse?
                  De stickerset is eventueel ook te koop voor 80 Euro.

[quote=”Mushroom”:2fnd03yb]Nieuw lichtmetaal op de P … :mrgreen:

als ik dat goed zie : een gepersonaliseerde plaat, maar een beetje geluk …

Mooi 😉

😯 SUPER 😛

Nieuw lichtmetaal op de P … :mrgreen:

rjf

Leuk dat Porsche symbool !
                            Brengt mensen op ideëen …

295 gaan op een 10″x18″

Allen,
                                Nog even vragen : passen (kunnen) 295/18 banden op 10×18 velgen?
                                Ik zou *nu* moeten beslissen voor de velgen en zou graag mijn bestaande banden overlegen… 😕
                                Momenteel liggen ze op 11×18.
                                Thx !!

hey bart , de site die je gevraagd had is http://www.carnewal.be .

Wel oppassen, die site is geweldig slecht voor de portefeuille !

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 68)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.