Mushrooms’ 996 4S

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Mushrooms’ 996 4S

  • Maker
    Discussie
  • Awel hé ?
    ‘k Heb mij ne Porsche gekocht ! :mrgreen:

    Ben geen groentje, ook niet op ‘t forum, ‘t begon allemaal met deze :

    een ’78 911 Targa, na 2 jaar weggedaan omdat hij wat veel olie slurpte, ik zin had in iets anders en ik eigenlijk de 911 coupé’s het mooist vind.
    Dan deze gekocht :

    Een ’97 Boxster, na 2 jaar weggedaan omdat hij echt wel heel duur was in onderhoud, en ik toen net een zware verbouwing gekocht had. Ook al omdat ik nog steeds de 911 coupé’s nog steeds het liefste zag. Je ziet wel dat de velgliefde (na de Fuchsen op de Targa) al hard begon toe te slaan. 8)

    Nu is’t de derde die ik me koop en nu heb ik m’n goesting gekocht ! :mrgreen:
    Een coupé
    Zwart
    Handgeschakeld
    En ja : I like big butts ! 😳 Ne 4S dus :mrgreen:

    The good :
    Interieur is perfect !
    Porsche garantie tot eind Maart 2010
    Heeft – aan de papieren te zien – constant met verlengde Porsche garantie gelopen
    Hij is blijkbaar verlagerd en heeft Tüv gekeurde spacers erop zitten (daarom dat ‘ie zo mooi oogde 😉 )

    The bad :
    COC is er niet bij, mag pas op 7 oktober bij D’ieteren passeren om ‘m te laten homologeren (moeten de spacers er dan af ??)
    Steenslag over heel de voorkant

    The ugly :
    De check in het Porsche Centrum in Essen bracht op :
    1. Lekkende stabilistorstangen (denk ik, ben niet zeker) maar dat zou d’office onder Porsche garantie vallen. Ik heb ook de indruk dat hij sterk “dokkert” maw lawaai maakt bij het nemen van een verkeersdrempel oid.
    2. Zoals elke echte Porsche loopt ‘t er langs alle kanten uit ! 😆 De alom bekende krukaskeerring is ook hier weer de schuldige. Zou in theorie onder de Porsche garantie vallen ware het niet dat als ze de motor uitlezen het blijkt dat hij 90 keer in “bereich 2” getrokken geweest is (ik veronderstel : zwaar in’t rood ?) en met dat gegeven zou Porsche er zijn pollen kunnen aftrekken. Er zou weer een nieuw model van ring uit zijn die het probleem zou moeten oplossen, maar dat was het indertijd met m’n Boxster ook en een paar maand na vervanging was het toch weeral van dattum.
    3. Ook de condensor vooraan van de airco lekt, de wagen koelt ook niet genoeg af, maw de airco werkt niet zoals het moet. Dit zou ook weer normaal gezien onder de Porsche garantie vallen als het niet voortkomt van steenslag.

    Voila, dat is’t.
    Terwijl ik er toch een 2-tal maand niet kan mee rijden ga ik er van profiteren om ‘m direct in orde te laten zetten. 21 September gaat hij naar de spuiter voor een “nose-job”, daarna afspraak maken bij Porsche om de rest in orde te laten zetten, dan de COC versieren bij D’ieteren en dan … de “boob-job” 🙂
    Ik heb deze op ‘t oog :

    Dat komt allemaal goed jong !! :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 68)
  • Wim

        Bedankt iedereen voor de goeie raad ! 😛
        Oja de staaf waar op gemot werd was wel in een doek gewikkeld ! :mrgreen:

        While I’m at it …
        De velgen die er nu opstaan zijn 11 x 18 ET43
        De velgen die er zouden opkomen zijn 10 x 18 ET47

        Hoe verhoudt zich dat nu tov elkaar ?
        En kan het geen kwaad de 295’ers die nu op de 11×18 liggen dan op de 10×18 te leggen ?

        Wim

          Succes dan morgen, komt allemaal wel goed.
          En niet vergeten te vetten hè als je ze terug monteert. 😉

            😯
            Gelukt ! :mrgreen:
            Wel ne Facom op gebroken 😡

            Anyway, de krik zowel als de sleutel waarmee je de bouten aandraait zijn héél goeie kwaliteit ! 😛

            For future reference : zoals gezegd hierboven, de staaf knellen tussen 2 bouten en op motten met een hamer, de spacer gaat mm per mm beginnen draaien en ook een beetje van de as loskomen, tussen die spleet tussen de as en de spacer een platte schroevendraaier zien te krijgen en dan langs beide kanten overeenvolgens beetje bij beetje loswrikken. Er was geen extra vijs.

            Wish me luck tomorrow … 😳

            WB

              De mijne zijn 18mm en daar zit heus wel n extra vijsje op……een foto heb ik nu niet bij de hand en zal es kijken of ik dat kan fotograferen zonder het wiel daarvoor te moeten verwijderen….moet normaal wel lukken.
              En ik ben er zeker van omdat ik ooit al es wat meegemaakt hebt met naar keuring gaan, spacers verwijderen,langere bouten, enz……. 🙄
              Wim

                Het zijn dus brede spacers (met bouten op), die van 15mm? Daar zit geen extra moertje op. Wat ik eens gedaan heb is met de moersleutel tussen de bouten en wringen. Wel een doek tussen de bouten en de moersleutel doen, anders beschadig je misschien de schroefdraad.

                Wim

                  Heb ik nog nooit gezien of meegemaakt. 😳
                  Kun je dit aantonen via een foto, of is dit teveel gevraagd. 🙄

                  WB

                    Bij men boxster zitten de spacers buiten met de 5 moeren ook nog vast met één klein vijsje… 💡 ❓
                    Deze is meestal de moeilijkste en heeft m.i. ook het minste nut….. 😕
                    Wim

                      Ik kan Wim enkel bijtreden .
                      Probeer wel een rubberen hamer te gebruiken en eventueel wat remreiniger .
                      Met een metalen hamer erop kloppen of forceren met een beitel of schroevendraaier ertussen kan de spoorverbreder beschadigen (kappen in) die dan later als je ze erop zet voor onballans kunnen zorgen (gevolg trillen)

                      Wim

                        Is normaal dat die serieus vast gaan zitten.
                        Is door de werking van verschillende metalen.
                        Dus even hamer pakken en voorzichtig wat tikjes opgeven, komen dan wel los.
                        Tip: Als je ze er terug op monteert, even wat zuurvrije vaseline op de spacers zetten.

                          OK …
                          Paniek !!! 🙁
                          Overmorgen moet’m dus naar de homologatie daarom dacht ik er vandaag de spacers achteraan af te halen.
                          Het wiel zit vast met moeren (vrouwkes dus), als het wiel eraf is zie je de spacer zitten met 5 uitstekende bouten erop (waar dus het wiel op gevezen zit) en nog eens 5 bouten erin gevezen (de bevestiging van de spacer aan de as), als ik nu ook deze 5 bouten los komt de spacer NIET los.
                          Moet ik nog iets losmaken ? Is dat normaal dat die zo vast zit ? Is het *echt* niet standaard die spacers op een 996 4S ?
                          Help asap wanted ! :mrgreen:

                            Dat past er met de ogen toe op.
                            Kan achteraan zelfs nog wat breder indien gewenst, technisch is het in ieder geval ok.

                              [quote=”Audiotronics”:20prhw4l]Terug blinke blinke 😯 😉 [/quote]

                              Idd ! 🙂
                              Voorkant is volledig herspoten tot aan de voorportieren, ook beide spiegels zijn herspoten, de rest van de carosserie is in de Meguiars klei gezet, gevolgd door de Meguiars wax 8) :mrgreen: De lichten (en de reflectorbalk !!! 😉 ) zijn opgepoetst met Meguiars plastic spul ! 😛
                              Als ik ooit eens aan papieren geraak moeten we eens afspreken om wat foto’s te nemen 😀
                              In the mean time …
                              Ik heb hier ooit eens een link zien passeren mbt ET waardes & stuff. Weet iemand die link nog, of kan iemand me vertellen of deze waardes op een 996 4S (met of zonder spoorverbreders) passen :
                              Vooraan 8×18 et 42, en achteraan 10×18 et 47

                                Terug blinke blinke 😯 😉

                                  Steenslag ??
                                  Welke steenslag ?? :mrgreen:
                                  Auto is terug van de spuiter … 😯

                                  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

                                  7 Oktober duimen voor de gelijkvormigheid.
                                  9 Oktober afspraak bij Porsche om de “probleempjes” al eens te bekijken, dan worden stukken besteld en wordt alles op een latere datum aangepakt …

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 68)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.