Mushrooms’ 996 4S

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Mushrooms’ 996 4S

  • Maker
    Discussie
  • Awel hé ?
    ‘k Heb mij ne Porsche gekocht ! :mrgreen:

    Ben geen groentje, ook niet op ‘t forum, ‘t begon allemaal met deze :

    een ’78 911 Targa, na 2 jaar weggedaan omdat hij wat veel olie slurpte, ik zin had in iets anders en ik eigenlijk de 911 coupé’s het mooist vind.
    Dan deze gekocht :

    Een ’97 Boxster, na 2 jaar weggedaan omdat hij echt wel heel duur was in onderhoud, en ik toen net een zware verbouwing gekocht had. Ook al omdat ik nog steeds de 911 coupé’s nog steeds het liefste zag. Je ziet wel dat de velgliefde (na de Fuchsen op de Targa) al hard begon toe te slaan. 8)

    Nu is’t de derde die ik me koop en nu heb ik m’n goesting gekocht ! :mrgreen:
    Een coupé
    Zwart
    Handgeschakeld
    En ja : I like big butts ! 😳 Ne 4S dus :mrgreen:

    The good :
    Interieur is perfect !
    Porsche garantie tot eind Maart 2010
    Heeft – aan de papieren te zien – constant met verlengde Porsche garantie gelopen
    Hij is blijkbaar verlagerd en heeft Tüv gekeurde spacers erop zitten (daarom dat ‘ie zo mooi oogde 😉 )

    The bad :
    COC is er niet bij, mag pas op 7 oktober bij D’ieteren passeren om ‘m te laten homologeren (moeten de spacers er dan af ??)
    Steenslag over heel de voorkant

    The ugly :
    De check in het Porsche Centrum in Essen bracht op :
    1. Lekkende stabilistorstangen (denk ik, ben niet zeker) maar dat zou d’office onder Porsche garantie vallen. Ik heb ook de indruk dat hij sterk “dokkert” maw lawaai maakt bij het nemen van een verkeersdrempel oid.
    2. Zoals elke echte Porsche loopt ‘t er langs alle kanten uit ! 😆 De alom bekende krukaskeerring is ook hier weer de schuldige. Zou in theorie onder de Porsche garantie vallen ware het niet dat als ze de motor uitlezen het blijkt dat hij 90 keer in “bereich 2” getrokken geweest is (ik veronderstel : zwaar in’t rood ?) en met dat gegeven zou Porsche er zijn pollen kunnen aftrekken. Er zou weer een nieuw model van ring uit zijn die het probleem zou moeten oplossen, maar dat was het indertijd met m’n Boxster ook en een paar maand na vervanging was het toch weeral van dattum.
    3. Ook de condensor vooraan van de airco lekt, de wagen koelt ook niet genoeg af, maw de airco werkt niet zoals het moet. Dit zou ook weer normaal gezien onder de Porsche garantie vallen als het niet voortkomt van steenslag.

    Voila, dat is’t.
    Terwijl ik er toch een 2-tal maand niet kan mee rijden ga ik er van profiteren om ‘m direct in orde te laten zetten. 21 September gaat hij naar de spuiter voor een “nose-job”, daarna afspraak maken bij Porsche om de rest in orde te laten zetten, dan de COC versieren bij D’ieteren en dan … de “boob-job” 🙂
    Ik heb deze op ‘t oog :

    Dat komt allemaal goed jong !! :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 68)
    • ‘t Gaan nog 2 lange weken worden ! 🙁
      Vanavond mag ik haar gaan halen bij de spuiter 🙂

        Ik vrees (was vroeger toch toen ik wagens invoerde) dat als een wagen niet 100% origineel was je moet gaan voor een éénmalige homologatie .
        Kort gezegd : duurder ➡ langer wachten (tot een paar maandne toe) ➡ geen zekerheid op goedkeuring

          TUV brieven tellen in België niet 😥
          Ik weet niet in hoeverre iets mag maar ik vrees dat verlaagde ophanging niet zomaar een opmerking op de COC gaat zijn.
          Wat je dan eventueel kan doen is andere veren met attest laten steken. Maar dan moet je weer naar de keuring voor een tuningrapport?
          Misschien gewoon afwachten wat ze bij D’ ieteren allemaal te vertellen hebben. Wie weet zien ze het niet 😆

            Hmmm,
            Dus als hij niet gehomologeerd wordt op die vering, krijg ik dan alsnog een COC met een bemerking erop of één of ander ? 😕
            Of kan ik beginnen een standaard vering te laten steken ? Of kom ik hier dan wel weer weg met de TUV briefjes ?

              Mijn ervaring met die homologatie bij D’ieteren is dat alles dat niet origineel is niet gehomologeerd wordt, als de wagen verlaagd is door de fabriek zelf in optie wordt dit wel aanvaard. Dit is wel enkel mijn ervaring natuurlijk waarover ik spreek, hangt misschien ook af van de persoon zijn humeur die de homologatie doet die dag hé. 8) 8) 8)

                Nog een foto van “het beest” 8)

                Even van geprofiteerd toen ik ‘m naar de spuiter deed.
                Ook nog even een paar foto’s genomen van de steenslag, alleen al om bij eventuele verkoop het gemekker over “een herspoten snoetje” te vermijden :mrgreen:
                Hier de bumper :

                Hier de linker voorflank :

                Tegen donderdag of vrijdag zou’k hem terug hebben, daarnet nog een mailtje verstuurd naar Porsche met de mankementen en met de vraag wanneer ik ‘m kon droppen, tegen dan is’t ver 7 oktober…
                Dit weekend ook al eens een eerste poging gedaan met het kleien en op ‘t eerste zicht : 8)

                  [quote=”Mushroom”:5qeqw0u2]

                  Dat komt allemaal goed jong !! :mrgreen: [/quote]

                  eindelijk een foto van dat nieuw beest

                  zoals eerder al gezegd, proficiat en veel geluk, plezier ermee

                    Hey,
                    Toen ik daar in Porsche Zentrum Essen stond te wachten op de keuring ben ik daar eens rondgegaan in de showroom 😯
                    GT2 en GT3’s zover je kon zien ! 😛
                    Nu, ik droom niet persé van meer PK’s maar wat ik heel mooi vond was oa. die middentunnel in een kleurtje gespoten, ben altijd al voor lak in het interieur geweest, had bij m’n Boxster ook de middentunnel en een paar andere delen in ‘t zilver laten spuiten, en dat brengt me tot de volgende vragen :

                    *Mijne 4S is zwart op zwart : in welk kleur zou’k de middentunnel laten spuiten ? Normaal gezien wordt de plastic boven de 5 klokken ook in dat kleur gezet en de U-vormige plastic waar oa. de PSM knop inzit ook.
                    *Ik heb blijkbaar geen foto’s meer van het interieur van m’n Boxster (zou graag weten welke delen er allemaal gespoten waren want ik weet het niet meer) vandaar vroeg ik me af : weet er iemand m’n ex-Boxster rijden ? Foto staat in de eerste post van dit topic. Ik heb hem, sinds ik hem verkocht heb, al 2x te koop weten staan. Hij is makkelijk te herkennen aan de 3-delige RH velgen en het zilver gespoten interieur. De laatste keer dat hij te koop stond was het nog steeds met de RH velgen erop.
                    *Heeft er iemand per ongeluk foto’s van herwerkte interieurs van 986/996’en ?

                      [quote][Werkt Philip nog aan porsches/quote]

                      Philip werkt nog steeds aan Porsches, misschien wel iets minder dan vroeger.

                      Gr Bert

                        Voor een gewone keuring mag veel, afhankelijk van station tot station. Zelf ben ik al 2X zonder problemen met spacers door de keuring geraakt. Ook de eerste keer met verlagingsveren geen problemen en nu met de nieuwe ophanging ook zonder opmerkingen. Maar ik vrees dat ze voor een homologatie strenger zijn. Wat ik mij afvraag, bij porsche kun je als optie 5mm spacers nemen. Hoe doen zij dit dan met de controles?

                        @ Bert : neen, ondertussen gevonden. Mobiele-aircocar in Tildonk, de’n Dirk Van Vlasselaer.
                        Werkt Philip nog aan porsches? Jaren, veel jaren geleden nog geweest met de 944 cabrio, 928S4 en de 930 turbo. Maar toen begon hij meer en meer met aandelen te spelen i.p.v. aan porsches te werken 😆 (ik ken hem ondertussen al meer dan 15 jaar. Mijn broer ging er al met zijn eerste porsches).

                          Bedankt voor de felicitaties en goede raad allemaal.
                          Volgende week deze tijd staat hij bij de carrossier voor zijn nose job ! 8)

                          De vraag die ik eigenlijk heb is : Hoe eenvormig moet een wagen zijn voor de gelijkvormigheid bij D’ieteren ? Wat wordt daar eigenlijk gecontroleerd ? Kunnen spacers (die makkelijk verwijderd of opgezet kunnen worden), een verlaagde vering, en een andere uitlaat, of ben je dan niet meer éénvormig ?
                          De TUV voor de spacers geldt niet daar spacers in Belgie d’office verboden zijn, maar Porsche heeft op sommige wagens toch d’office spacers ?
                          De TUV voor de vering is dan weer welkom dacht ik, als je een andere vering steekt en je hebt een TUV attest dan ben je toch in orde voor de keuring ?

                          Wete, vroeger zou’k mijn kas zitten opfretten hebben ivm de keuring & stuff, maar nu bereid ik me al direct voor op ‘t ergste : wie niets verwacht wordt nooit teleurgesteld ! 😉

                            Bart,

                            Vergeet die TuV papiertjes, dat wil gewoon zeggen dat ze in Duitsland gekeurd zijn op degelijkheid maar heeft voor de rest heeft dat geen enkele waarde.
                            Daarmee op de keuring afkomen zal je niets helpen….

                            Ik heb ook (TuV gekeurde) spacers op de mijne zitten en bij de keuring (toen ik hem van Duitsland naar Belgie heb gebracht) dacht ik ook dat dat “TuV papiertje” de oplossing was…

                            Nu, gelukkig hebben ze bij mij geen opmerkigen gemaakt over de spacers maar als ze echt moeilijk willen doen… 😯 😯

                            Plumber

                              [quote=”Audiotronics”:149f9ohx]Mooi 😉
                              Even mijn ervaringen bijzetten :

                              COC is er niet bij, mag pas op 7 oktober bij D’ieteren passeren om ‘m te laten homologeren (moeten de spacers er dan af ??)
                              Is in België verboden. Ik ben al 2X met spacers door de keuring geraakt maar voor een homologatie zou ik ze er af doen.[/quote]

                              Damn, die spacers eraf nemen is nog te doen, maar die vering (alhoewel ook TUV gekeurd) is weer een ander paar mouwen.
                              Alhoewel, verlaagde vering mag zeker ? Ook voor een homologatie ?
                              Werkt Porsche soms niet standaard met spacers ??
                              Ik heb 3 TUV documenten, voor zover ik kan zien voor een vering, spacers en een uitlaat (alhoewel ik niet de indruk heb dat de uitlaat “een specialleken” is.

                              Bedankt voor de airco tip, zal maar eens een papiertje beginnen klaarmaken voor de P-garage !
                              Als dat lawaai terugkomt na een tijdje van die stabistangen dan moeten die toch – onder garantie – vervangen worden ? 😕

                                Ook al voor gehad. Best is ineens de 2 radiators vooraan laten vervangen. Heb daar iemand voor gevonden in Tildonk (tegen Haacht) maar vind niet direct zijn gegevens terug. Wel pakken goedkoper dan bij porsche zelf (mocht het niet onder garantie gebeuren).

                                Was het niet in Buken (tegen Tildonk)bij Philip?

                                Gr Bert

                                  Hey Bart, proficiat met de aankoop !!!
                                  zou ook mijn keuze zijn 😉 -) )

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 68)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.