Mushrooms’ 996 4S

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Mushrooms’ 996 4S

  • Maker
    Discussie
  • Awel hé ?
    ‘k Heb mij ne Porsche gekocht ! :mrgreen:

    Ben geen groentje, ook niet op ‘t forum, ‘t begon allemaal met deze :

    een ’78 911 Targa, na 2 jaar weggedaan omdat hij wat veel olie slurpte, ik zin had in iets anders en ik eigenlijk de 911 coupé’s het mooist vind.
    Dan deze gekocht :

    Een ’97 Boxster, na 2 jaar weggedaan omdat hij echt wel heel duur was in onderhoud, en ik toen net een zware verbouwing gekocht had. Ook al omdat ik nog steeds de 911 coupé’s nog steeds het liefste zag. Je ziet wel dat de velgliefde (na de Fuchsen op de Targa) al hard begon toe te slaan. 8)

    Nu is’t de derde die ik me koop en nu heb ik m’n goesting gekocht ! :mrgreen:
    Een coupé
    Zwart
    Handgeschakeld
    En ja : I like big butts ! 😳 Ne 4S dus :mrgreen:

    The good :
    Interieur is perfect !
    Porsche garantie tot eind Maart 2010
    Heeft – aan de papieren te zien – constant met verlengde Porsche garantie gelopen
    Hij is blijkbaar verlagerd en heeft Tüv gekeurde spacers erop zitten (daarom dat ‘ie zo mooi oogde 😉 )

    The bad :
    COC is er niet bij, mag pas op 7 oktober bij D’ieteren passeren om ‘m te laten homologeren (moeten de spacers er dan af ??)
    Steenslag over heel de voorkant

    The ugly :
    De check in het Porsche Centrum in Essen bracht op :
    1. Lekkende stabilistorstangen (denk ik, ben niet zeker) maar dat zou d’office onder Porsche garantie vallen. Ik heb ook de indruk dat hij sterk “dokkert” maw lawaai maakt bij het nemen van een verkeersdrempel oid.
    2. Zoals elke echte Porsche loopt ‘t er langs alle kanten uit ! 😆 De alom bekende krukaskeerring is ook hier weer de schuldige. Zou in theorie onder de Porsche garantie vallen ware het niet dat als ze de motor uitlezen het blijkt dat hij 90 keer in “bereich 2” getrokken geweest is (ik veronderstel : zwaar in’t rood ?) en met dat gegeven zou Porsche er zijn pollen kunnen aftrekken. Er zou weer een nieuw model van ring uit zijn die het probleem zou moeten oplossen, maar dat was het indertijd met m’n Boxster ook en een paar maand na vervanging was het toch weeral van dattum.
    3. Ook de condensor vooraan van de airco lekt, de wagen koelt ook niet genoeg af, maw de airco werkt niet zoals het moet. Dit zou ook weer normaal gezien onder de Porsche garantie vallen als het niet voortkomt van steenslag.

    Voila, dat is’t.
    Terwijl ik er toch een 2-tal maand niet kan mee rijden ga ik er van profiteren om ‘m direct in orde te laten zetten. 21 September gaat hij naar de spuiter voor een “nose-job”, daarna afspraak maken bij Porsche om de rest in orde te laten zetten, dan de COC versieren bij D’ieteren en dan … de “boob-job” 🙂
    Ik heb deze op ‘t oog :

    Dat komt allemaal goed jong !! :mrgreen:

8 reacties aan het bekijken - 61 tot 68 (van in totaal 68)
    • Mooi 😉
      Even mijn ervaringen bijzetten :

      COC is er niet bij, mag pas op 7 oktober bij D’ieteren passeren om ‘m te laten homologeren (moeten de spacers er dan af ??)
      Is in België verboden. Ik ben al 2X met spacers door de keuring geraakt maar voor een homologatie zou ik ze er af doen.
      Steenslag over heel de voorkant
      Niet te vermijden. Op 100000km heb ik de volledige voorkant laten spuiten. 16000km later staan er al tientalllen putjes terug in.
      Lekkende stabilistorstangen (denk ik, ben niet zeker) maar dat zou d’office onder Porsche garantie vallen. Ik heb ook de indruk dat hij sterk “dokkert” maw lawaai maakt bij het nemen van een verkeersdrempel oid.
      Bij mij heb ik dat geluid ook. Zouden de rubbers van de stabilisatorstangen zijn. Bij Verellen/Geel hebben ze dit al nagekeken . Ze spuiten die dan in en dan is dat geluid weg voor … een paar dagen. Ik heb ook de ophanging vervangen (normale slijtage, verlagingsveren op originele dempers). Aanrader is de X74 bij Carnewall (wel verschrikkellijk hard).
      Zoals elke echte Porsche loopt ‘t er langs alle kanten uit ! De alom bekende krukaskeerring is ook hier weer de schuldige. Zou in theorie onder de Porsche garantie vallen ware het niet dat als ze de motor uitlezen het blijkt dat hij 90 keer in “bereich 2” getrokken geweest is (ik veronderstel : zwaar in’t rood ?) en met dat gegeven zou Porsche er zijn pollen kunnen aftrekken. Er zou weer een nieuw model van ring uit zijn die het probleem zou moeten oplossen, maar dat was het indertijd met m’n Boxster ook en een paar maand na vervanging was het toch weeral van dattum.
      Tot op heden geen last van (hout vasthouden dan).
      Ook de condensor vooraan van de airco lekt, de wagen koelt ook niet genoeg af, maw de airco werkt niet zoals het moet. Dit zou ook weer normaal gezien onder de Porsche garantie vallen als het niet voortkomt van steenslag.
      Ook al voor gehad. Best is ineens de 2 radiators vooraan laten vervangen. Heb daar iemand voor gevonden in Tildonk (tegen Haacht) maar vind niet direct zijn gegevens terug. Wel pakken goedkoper dan bij porsche zelf (mocht het niet onder garantie gebeuren).

        [quote=”plumber”:321ce604]Jullie zouden het belangrijkste nog vergeten!
        De 4 heeft een 3.4 motor waar de 4S een 3.6 heeft.
        [/quote]

        Da’s een detail hé plumber ??!! 🙄
        Hij heeft de reflector !!! *DE REFLECTOR* !!!! 😆 :mrgreen:

        Idd, hij heeft ook de 3.6, de ophanging en remmen en kas (minus de air intakes aan de achterwielen) van de Turbo, maar dom als ik op dat vlak ben zijn het toch de reflector, turbobumper and de rest van de optische goodies die ‘t hem bij mij deden om een 4S te nemen.

          Jullie zouden het belangrijkste nog vergeten!
          De 4 heeft een 3.4 motor waar de 4S een 3.6 heeft.

          Greetz,

          Plumber

            De S heeft de kas , ophanging en remmen van de turbo .
            Ook heeft de S een reflectorplaat tussen de lampen wat de gewone niet heeft .
            Mooie wagen .
            Van harte

              ahaaaaaa
              nu weet ik dat ook alweer
              thx
              veel plezier met je karretje

                De 4 is 4×4, de 4S is 4×4 maar ook vanachter 6 cm breder, heeft een aantal dingen standaard (zoals zetelverwarming), de reflector tussen de achterlichten, de Turbobumper, de face-lift, etc…
                Mij was het vooral om all of the above te doen ! :mrgreen:
                Voor de rest is’t een pretty standaard auto hoor, op de optiesticker staan slechts 4 nummertjes 😮

                  fermen bak jong proficiat
                  domme vraag mischien , de mijne is zonder de S aanduiding de jouwe met
                  waar staaat ze voor ?

                    Schoonen bak man.
                    En k’ heb de eer al gehad er mee mogen te rijden 8) 8) 8)

                    Veel plezier ermee en eens in orde, samen een toerke gaan doen hé 😀

                    Plumber

                  8 reacties aan het bekijken - 61 tot 68 (van in totaal 68)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.