My 928S

  • Maker
    Discussie
  • Na een tijdje op het internet te zoeken naar een mooie 928S is het er eindelijk van gekomen….
    Gisteren mijn 928S uit 1984 gaan ophalen in Nederland.
    Het is een 4.7L met automaat met 106000miles op de teller. De km teller werkt blijkbaar niet, dus zeker van de km ben ik niet.

    De auto is in 1996 van de US and A naar Nederland gegaan met (dacht) 2 vorige eigenaren.
    De 928 komt van een pandjeshuis en is in een meer dan redelijke staat. Het nadeel is dat er geen onderhoud historie bij is.
    Er zijn hier en daar wat elektrische problemen met airco, zijruit, open dak, ventilator,km teler werkt niet… maar niets wat niet opgelost kan worden :relaxman: , de auto is tenslotte ook 30 jaar oud en wil wel een sleutel wagen.

    Het is een fantastische auto om mee te rijden, motor-versnellingsbak werken en klinken goed, rijdt netjes recht, vooral het geluid van zo een motortje… :respect2:
    Is wel volledig herspoten en heeft bijna geen opmerkingen kwa carrosserie, enkel klein roestplekje op opendak en op de dorpel onder de sierlijst.
    Interieur mag opgefrist worden maar in een redelijke staat.

    Hier enkele foto’s bij thuiskomst:

    [IMG]http://imageshack.us/a/img443/5853/l5v5.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img845/1397/clxg.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img6/5016/sdbp.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img268/5304/ui6o.JPG[/IMG]

    De plannen:
    -Zo veel mogelijk in originele staat zetten
    -Beschadigde onderdelen vervangen
    -Wielen laten polieren of vedichten
    -Interieur opkuisen
    -…

    Komende weken weet ik wat te doen 😀

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 141)
    • De 928 is zonder problemen ingevoerd en eergisteren naar de keuring geweest voor oldies, nu wachten op de O nrplaat en :driver: maar…..

      Ondertussen is nog veeeeeeel gebeurd, interieur opnieuw opgebouwd en alle interieur tapijten opnieuw vastgelijmd, nieuw stuur, voorste stoelen opnieuw laten overtrekken en nieuwe ondermatten voor- en achter en koffermat.

      Interieur is volledig gereinigd. Dit heb ik tot 3x opnieuw moeten doen voordat alles proper was 😯 . Na de eerste keer innevelen kwam er letterlijk bruin slijk los van lederen en andere delen….

      Exterieur volledig gepolierd, was hele job gezien het slechte spuitwerk van de vorige eigenaar, na ongeveer 12 uur polieren zijn we toch redelijk tevreden over het resultaat….

      Wat foto’s nu:

      [URL=https://imageshack.com/i/n1ug5pj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/829/ug5p.jpg[/IMG][/URL]

      [URL=https://imageshack.com/i/n193yxj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/829/93yx.jpg[/IMG][/URL]

      [URL=https://imageshack.com/i/mkrkjlj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/812/rkjl.jpg[/IMG][/URL]

      [URL=https://imageshack.com/i/j7lcyfj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/691/lcyf.jpg[/IMG][/URL]

      [URL=https://imageshack.com/i/jt23lkj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/713/23lk.jpg[/IMG][/URL]

      [URL=https://imageshack.com/i/mhfzpmj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/809/fzpm.jpg[/IMG][/URL]

      [URL=https://imageshack.com/i/nl6txbj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/849/6txb.jpg[/IMG][/URL]

      Moet nog veel gebeuren, maar is de hobby hé…

      Momenteel nog bezig met luidsprekerroosters te maken voor achteraan, liggen nu te drogen om te monteren, kofferinbouw moet nog gebeuren.
      De rest volgt wel…. :salut:

        Ja dat is het nadeel van die “oldtimers” , je moet dikwijls van de leuze “hoe vettiger hoe prettiger houden” ik vanonder mijn transmissie een volledige emmer zand af gehaald ? :lekker:

          Nice job! Toch ni te veel moeten niezen? 😀

            :respekt: Grondige renovatie :respekt:

              Vandaag al eens begonnen om de ventilatieroosters en kanalen in de deuren en middenconsole te reinigen….. :wtf:

              Het kan niet anders dat de vorige eigenaar stoflongen moet hebben, met alles wat je vastpakt zien je handen zwart van vettigheid en stof!!

              [IMG]http://imageshack.us/a/img36/4931/lvb7.JPG[/IMG]
              [IMG]http://imageshack.us/a/img716/6582/t5yw.jpg[/IMG]
              [IMG]http://imageshack.us/a/img138/2994/rixq.jpg[/IMG]
              [IMG]http://imageshack.us/a/img542/3064/67xa.jpg[/IMG]
              [IMG]http://imageshack.us/a/img208/5475/kxqi.jpg[/IMG]
              [IMG]http://imageshack.us/a/img841/89/n9yi.jpg[/IMG]

              Nieuwe schakelplaat (of hoe noem je dit eigenlijk?) ook vervangen….

              [IMG]http://imageshack.us/a/img11/5319/acdy.jpg[/IMG]
              [IMG]http://imageshack.us/a/img829/4816/bmn9.jpg[/IMG]

                Toch hier en daar al wat tijd gevonden om verder te doen nu alles buiten is.

                De passagierskant is volledig gereinigd en alles wat plakte is proper gemaakt met wasbenzine. Alle lijmresten lost redelijk snel op.
                Signaalkabel en nieuwe luidsprekerkabels zitten netjes weggewerkt bij de oem bekabeling….

                Duidelijk verschil links en recht. Hopelijk dit jaar nog ergens wat tijd, anders voor volgend jaar…. 😀

                [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/841/f6yq.jpg/][IMG]http://img841.imageshack.us/img841/89/f6yq.jpg[/IMG][/URL]

                Ondertussen al verschillende onderdelen aangekomen:

                -Raam- en dak schakelaar
                -Volledig nieuwe audio installatie
                -Luidsprekerrooster voor de deuren
                -Schakel frame automaat
                -Liter interieurlijm

                Bestelling bij Porsche zelf is ook gedaan voor de motoronderdelen….

                  [quote=”raychem” post=151674]Dag mannen,

                  Ik heb een maand of 2 geleden ook een *porsche ingevoerd vanuit het buitenland (Frankrijk),
                  ik zat met dezelfde vragen of jullie. Heb alles goed uitgepluisd en dit is het resultaat,

                  Met de platen gaan van je bedrijfswagen heeft geen zin, indien je natuurlijk de *porsche niet op je zaak gekocht hebt.
                  Indien je de *porsche wel op je zaak staat dan kun je natuurlijk wel met je bedrijfswagenplaten gaan.

                  Met de platen van je vrouw gaan, dat kan maar weet wel dat dan de naam van uw vrouw op het roze formulier zal staan.
                  (indien jullie een goed huwelijk hebben zou ik zeggen “doen”, indien dit niet het geval is dan ……

                  Met garageplaten gaan, dan kun je kiezen welke naam op het roze formulier komt te staan. Hiervoor zal de garage natuurlijk wel iets aanrekenen. (+-50€)

                  Hopelijk heb ik jullie hier een beetje mee kunnen helpen.

                  Slaapzacht en Droom maar verder over jullie *porsche

                  [quote=”Den Limburger” post=151632][quote=”Esteban” post=151630]Yep, zo ben ik mijne ook gaan halen in Nederland. NL platen binnengeleverd en de platen van mijn vrouw erop en :driver: naar huis….
                  Voor de staat ben je niet echt in orde maar je bent wel verzekerd.[/quote]

                  Oki, thanks.

                  Ik kan dan gewoon baar de keuring met die platen dan? Super.

                  Gts,
                  Den Limburger[/quote][/quote]

                  Goedemorgen Allemaal,

                  Ik heb gisteren nog wat rond gekeken en ik heb hier een carrosserie bedrijf kort bij gevonden die met hun Z-platen naar de keuring gaan. Het kost 50 euro exl. BTW. wat niet al te gek is.

                  Dit is misschien geen slecht alternatief om problemen met de “politie” en je “vrouw” te voorkomen ;).

                  Gtz,
                  Den Limburger

                    Raychem,
                    Juist, daar had ik nog niet aan gedacht dat hij dan op mijn vrouw haar naam komt te staan….
                    Goede tip :up:

                    Denk dat het iets meer zal zijn al je de garage met Z-platen laat gaan. De garage moet al een Z-plaat hebben tot 5.0L en kan je enkel bij Porsche, Ferrari,… terecht vrees ik….

                      Dag mannen,

                      Ik heb een maand of 2 geleden ook een *porsche ingevoerd vanuit het buitenland (Frankrijk),
                      ik zat met dezelfde vragen of jullie. Heb alles goed uitgepluisd en dit is het resultaat,

                      Met de platen gaan van je bedrijfswagen heeft geen zin, indien je natuurlijk de *porsche niet op je zaak gekocht hebt.
                      Indien je de *porsche wel op je zaak staat dan kun je natuurlijk wel met je bedrijfswagenplaten gaan.

                      Met de platen van je vrouw gaan, dat kan maar weet wel dat dan de naam van uw vrouw op het roze formulier zal staan.
                      (indien jullie een goed huwelijk hebben zou ik zeggen “doen”, indien dit niet het geval is dan ……

                      Met garageplaten gaan, dan kun je kiezen welke naam op het roze formulier komt te staan. Hiervoor zal de garage natuurlijk wel iets aanrekenen. (+-50€)

                      Hopelijk heb ik jullie hier een beetje mee kunnen helpen.

                      Slaapzacht en Droom maar verder over jullie *porsche

                      [quote=”Den Limburger” post=151632][quote=”Esteban” post=151630]Yep, zo ben ik mijne ook gaan halen in Nederland. NL platen binnengeleverd en de platen van mijn vrouw erop en :driver: naar huis….
                      Voor de staat ben je niet echt in orde maar je bent wel verzekerd.[/quote]

                      Oki, thanks.

                      Ik kan dan gewoon baar de keuring met die platen dan? Super.

                      Gts,
                      Den Limburger[/quote]

                        Toch eens zoeken binnen het forum hier en PF NL misschien ook. Heeft deze draad trouwens veel te maken met jouw invoer van een 944?

                        Dan toch maar, INVOER VANUIT NL:
                        Behalve de aanhangwagen is de enige wettige wijze met tijdelijke RdW-platen, dan ben je verzekerd en heb je geofferd aan de NL staatsmoloch of zijn B broertje.
                        Minder wettelijk: ALS EN SLECHTS ALS je verzekering dat schriftelijk toestaat, ga je met de nummerplaten van je gewone dagelijkse wagen je aanwinst ophalen. Je bent niet in orde met de wegenbelasting. Herhaal NIET. Heb ik ook gedaan op hoop van zegen, maar zou ik achteraf bekeken niet meer doen. Er rijden tegenwoordig wagentjes rond die automatisch nummerplaten erkennen, niet om de onverantwoorde onverzekerde bestuurders eruit te plukken, wat had je gedacht :puke: . Wel om onbetaalde taksen te innen :puke: .

                        Zie draadje “Invoer 924S” ; Ik ben verplicht mijn ingevoerde wagen met Z-platen aan te bieden voor de gewone keuring, voor de gelijkvormigheidskeuring hebben ze het voor 1x door de vingers gezien. :geek:

                        O ja, sukses.

                          Yep, daar ben ik via het forum hier ook achter gekomen…. want wist het niet.

                            [quote=”Esteban” post=151630]Yep, zo ben ik mijne ook gaan halen in Nederland. NL platen binnengeleverd en de platen van mijn vrouw erop en :driver: naar huis….
                            Voor de staat ben je niet echt in orde maar je bent wel verzekerd.[/quote]

                            Oki, thanks.

                            Ik kan dan gewoon baar de keuring met die platen dan? Super.

                            Gts,
                            Den Limburger

                              Yep, zo ben ik mijne ook gaan halen in Nederland. NL platen binnengeleverd en de platen van mijn vrouw erop en :driver: naar huis….
                              Voor de staat ben je niet echt in orde maar je bent wel verzekerd.

                                [quote=”Esteban” post=151621]Limburger,
                                Weet ik niet maar daar vrees ik eerlijk gezegd voor. Deze platen zullen waarschijnlijk eigendom zijn van de leasing, als je onderweg iets tegen moest komen, je wel problemen kan hebben met de leasing.
                                Moet eens kijken in je leasingcontract.
                                Voor de verzekering mag je, gedurende max. 30 dagen, je eigen plaat op een andere auto hangen op voorwaarde dat die auto niet je eigendom is (of andersom). Zeker doorgeven aan de verzekering want als die auto meer vermogen heeft is dit ‘verzwaring van risico’.

                                Ik hoop dat mijn uitleg ook beetje duidelijk is :lol:[/quote]

                                Bedankt voor de uitleg. Ik dacht wel dat het niet kon aangezien de wagen niet van mij is.

                                Zou ik dan met de nummerplaten van mijn vrouw haar wagen mogen gaan 🙂 ?

                                Gtz,
                                Den Limburger.

                                  Limburger,
                                  Weet ik niet maar daar vrees ik eerlijk gezegd voor. Deze platen zullen waarschijnlijk eigendom zijn van de leasing, als je onderweg iets tegen moest komen, je wel problemen kan hebben met de leasing.
                                  Moet eens kijken in je leasingcontract.
                                  Voor de verzekering mag je, gedurende max. 30 dagen, je eigen plaat op een andere auto hangen op voorwaarde dat die auto niet je eigendom is (of andersom). Zeker doorgeven aan de verzekering want als die auto meer vermogen heeft is dit ‘verzwaring van risico’.

                                  Ik hoop dat mijn uitleg ook beetje duidelijk is 😆

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.