My 928S

  • Maker
    Discussie
  • Na een tijdje op het internet te zoeken naar een mooie 928S is het er eindelijk van gekomen….
    Gisteren mijn 928S uit 1984 gaan ophalen in Nederland.
    Het is een 4.7L met automaat met 106000miles op de teller. De km teller werkt blijkbaar niet, dus zeker van de km ben ik niet.

    De auto is in 1996 van de US and A naar Nederland gegaan met (dacht) 2 vorige eigenaren.
    De 928 komt van een pandjeshuis en is in een meer dan redelijke staat. Het nadeel is dat er geen onderhoud historie bij is.
    Er zijn hier en daar wat elektrische problemen met airco, zijruit, open dak, ventilator,km teler werkt niet… maar niets wat niet opgelost kan worden :relaxman: , de auto is tenslotte ook 30 jaar oud en wil wel een sleutel wagen.

    Het is een fantastische auto om mee te rijden, motor-versnellingsbak werken en klinken goed, rijdt netjes recht, vooral het geluid van zo een motortje… :respect2:
    Is wel volledig herspoten en heeft bijna geen opmerkingen kwa carrosserie, enkel klein roestplekje op opendak en op de dorpel onder de sierlijst.
    Interieur mag opgefrist worden maar in een redelijke staat.

    Hier enkele foto’s bij thuiskomst:

    [IMG]http://imageshack.us/a/img443/5853/l5v5.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img845/1397/clxg.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img6/5016/sdbp.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img268/5304/ui6o.JPG[/IMG]

    De plannen:
    -Zo veel mogelijk in originele staat zetten
    -Beschadigde onderdelen vervangen
    -Wielen laten polieren of vedichten
    -Interieur opkuisen
    -…

    Komende weken weet ik wat te doen 😀

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 141)
    • bij mijn weten moeten zowel naam als adres van beide voertuigen identiek zijn voor deze werkwijze.

        [quote=”David911cabrio” post=150330]Voor oldtimer keuring heb je idd geen gelijkvormingsattest nodig en ook geen Z plaat. Een gewone plaat en inschrijvingsbewijs van die plaat op jou naam. Das alles, en een brandblusser,gevarendriehoek en verbandkistje…
        Mooie auto,veel geluk nog met de restoratie
        :D[/quote]

        Sorry dat ik deze “post” terug ophaal maar heb een vraag over de keuring en vind het zonde om een nieuw topic te openen aangezien jullie het antwoord al ongeveer gegeven hebben op mijn vraag 🙄 .

        Ik wil mijn 944 turbo ook laten keuren met mijn “eigen platen” MAAR gaat dit als ik de platen van mijn bedrijfswagen neem? Ik rij dagelijks met deze wagen maar de eigenaar blijft nog steeds mijn bedrijf/leasing?
        => Kan ik dan met deze platen naar de keuring gaan?

        Ik hoop dat mijn vraagstelling een beetje duidelijk is 🙄 😉 .

        Gtz,
        Den Limburger

        XXX

          Neen klimmen doe ik niet. Van Deurne naar Hoboken woon/werk, dan is de fiets het beste vervoermiddel :engeltje:

            Thanks Peter :up:

            Euuu, pintjes heb ik staan voor de winter :drink: 😆

            De zilver, dat is inderdaad niet ver van waar ik zit.
            Kom jij per toeval in de klimzaal in Hoboken? Daar staat af en toe 911 oldies?

            XXX

              Getver, mooie 928 en mooi werkje ook :respekt:
              Succes met de verbouwingen zou ik zeggen.
              @ gijsbeer @stefx911 @ andere streekgenoten.
              Nen winterbbq om te kijken hoe de werken vorderen, moet kunnen 😀
              Kom zelf dagelijks door Hoboken, werk daar ‘bij de zilver’ voor de kenners :popcorn:

                Yeps, zal eens bekijken. Thanks :up:

                  Had ik ook… enkel warme lucht. Dacht eerst aan een vacuümklep die vast zat. Komt wel meer voor bij een 928. Maar met de andere unit werkt gewoon alles.

                  Misschien de moeite om dat eens uit te testen?

                    Heb de standenknop voor de ventilator al uitgemeten en zou in orde zijn, tenzij er iets met de selectie schuifknoppen zou samenhangen….

                    Stefx911, nu dat je het zegt….. :think:
                    Als ik hem ging ophalen kreeg ik alleen warme lucht naar de ramen en reageerde de “position switch” schakelaars niet zoals het zou moeten dacht ik.
                    Thanks man :up: Was mij effe ontgaan!

                      Bij de onze werkte er niks van de verwarming/blazers/airco… uiteindelijk andere bedieningsmodule geprobeerd (en gekocht) en alles werkt 😉

                        Het meeste van de elektrische problemen is onder control, enkel de ventilator nog oplossen.
                        Maar hoogst waarschijnlijk is het de weerstand die erin zit.
                        Alle nieuwe kabels voor de muziek liggen ook klaar om erin te steken.

                        Komt wel goed (hopelijk…. :mrgreen: )

                          Godver, ze hebben er inderdaad n zooi van gemaakt. Einde in zicht of nog wat “godvers” te gaan?

                            Inderdaad :what:
                            Daden mee tussen de relais gestoken om ergens stroom af te takken, zwarte zekeringen, aftakklemmen waar de blote draad nog zichtbaar is,… Noem maar op!

                            Alles van de audio is om zeep, het enige wat ik nog kan gebruiken is de 12V en de antenne aan de radio, maar 12V moett ik wel eerst terug verlengen (solderen en krimpkous erover). Stuurdraad voor automatische antenne moet ik nog zoeken.

                              Ze kunnen de stroom in een wagen, zeker een oldie, nogal verknoeien hé.
                              Bij onze 928 geen probleem maar bij de Targa hebben we daar toch ook menig uur aan gespendeerd… doorgebrande draden, stroomverlies, korstsluitingen, niet aangesloten zaken.. hebben daar toch ook wel een hoop niet originele kabels uitgehaald..

                                Gisteren heel de nest van het alarm eruit gehaald, hier en daar wat puzzelen om alles terug in orde te krijgen. Op sommige plaatsen was het netjes ingewerkt dat het precies origineel is, op andere plaatsen 1 spaghetti…..
                                Telkens ik enkele draden eruitgehaald had eens proberen starten om niet voor verrassingen te staan.

                                [IMG]http://imageshack.us/a/img802/5069/oj4f.jpg[/IMG]

                                Alarm er volledig uit, alles terug opgebonden en terug op zijn plaats gestoken. Rood-zwarte is van alarmlampje in deurpaneel, heb ik gehouden en sluit ik misschien nog wel aan, andere bekabeling zie je niets meer van.

                                [IMG]http://imageshack.us/a/img811/1542/k7vr.jpg[/IMG]
                                [IMG]http://imageshack.us/a/img24/5818/2wrp.jpg[/IMG]

                                Van de extra audio optie code is niets meer van te merken, overal is met de bedrading geknoeid. Pffff alles eruit en vernieuwen…..

                                [IMG]http://imageshack.us/a/img833/134/u7w8.jpg[/IMG]

                                  [quote=”python” post=150613]Zo’n Clifford alarm is meestal aftermarket ,in men oude Jag zat er ook zo een eind jaren 70 begin 80 .
                                  Wat nu in één doosje zit was toen nog een hele elektriciteits kast vol 😯 😆
                                  Hier staat er nog wat info over .[/quote]

                                  Merciekes python, ben daarstraks vergeten om het type op te schrijven om verder na te trekken….
                                  Heb al verschillende stekkers losgetrokken die van en naar de stuurdoos gaat en voorlopig start hij nog.
                                  Onder de motorkap zit een heel bobijn kabel denk ik, misschien weg doen voor oud koper…. 😆

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.