My 928S

• Maker
    Discussie
  • Na een tijdje op het internet te zoeken naar een mooie 928S is het er eindelijk van gekomen….
    Gisteren mijn 928S uit 1984 gaan ophalen in Nederland.
    Het is een 4.7L met automaat met 106000miles op de teller. De km teller werkt blijkbaar niet, dus zeker van de km ben ik niet.

De auto is in 1996 van de US and A naar Nederland gegaan met (dacht) 2 vorige eigenaren.
    De 928 komt van een pandjeshuis en is in een meer dan redelijke staat. Het nadeel is dat er geen onderhoud historie bij is.
    Er zijn hier en daar wat elektrische problemen met airco, zijruit, open dak, ventilator,km teler werkt niet… maar niets wat niet opgelost kan worden :relaxman: , de auto is tenslotte ook 30 jaar oud en wil wel een sleutel wagen.

Het is een fantastische auto om mee te rijden, motor-versnellingsbak werken en klinken goed, rijdt netjes recht, vooral het geluid van zo een motortje… :respect2:
    Is wel volledig herspoten en heeft bijna geen opmerkingen kwa carrosserie, enkel klein roestplekje op opendak en op de dorpel onder de sierlijst.
    Interieur mag opgefrist worden maar in een redelijke staat.

Hier enkele foto’s bij thuiskomst:

[IMG]http://imageshack.us/a/img443/5853/l5v5.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img845/1397/clxg.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img6/5016/sdbp.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img268/5304/ui6o.JPG[/IMG]

De plannen:
    -Zo veel mogelijk in originele staat zetten
    -Beschadigde onderdelen vervangen
    -Wielen laten polieren of vedichten
    -Interieur opkuisen
    -…

Komende weken weet ik wat te doen 😀

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 141)
    • Zie wel dat ze mekaar niet kussen hé dan want dan gade nen extra winter nodig hebben 😀

Kunnen we de 928’s eens laten kennis maken 😉

Kom maar af dan 😉
          Mortsel is bijna achter de hoek….. Vroeger nog gewoond daar.

Zie dat jullie in de buurt wonen… kom wel mee in de weg lopen dan 😉

Ah tof, ne werkende mens wat komen pesten :happy:

Spreken wel af om wat te knutselen…. :drink: 😉

haha, is inderdaad ferm masjien, heb reeds de eer gehad een ritje te doen :driver:
                Je zou hem laten draaien, dat geluid alleen al… Ziet er goed uit in de toekomst, eindelijk onze hobby’s verenigd!!
                En ik kom deze winter wel wat in de weg lopen, kwestie dat het niet te snel gaat hé 😉

GSB.

[quote=”Mushroom” post=150358][quote=”stefx911″ post=150344]Normaal is het altijd 10 Cent, heb ik ook al verscheidene keren betaald

Die van de Douane zag u wel zitten dan Bart? ;-)[/quote]
                  8)
                  ‘t Wou dan nog lukken dat ik niks van “enkel geld” bijhad, dus 5 Euro moeten geven en dan ne zak enkel geld teruggekregen 😕 :bounce:[/quote]

😀 allemaal stukjes 1,2 en 10 cent…..
                  Broekriem wat harder aanspannen en naar buiten 😀

LOL… de symbolische frank van vroeger hé

[quote=”stefx911″ post=150344]Normaal is het altijd 10 Cent, heb ik ook al verscheidene keren betaald

Die van de Douane zag u wel zitten dan Bart? ;-)[/quote]
                      8)
                      ‘t Wou dan nog lukken dat ik niks van “enkel geld” bijhad, dus 5 Euro moeten geven en dan ne zak enkel geld teruggekregen 😕 :bounce:

Bedankt Stef voor de tip, heb al veel gelezen maar alle tips zijn welkom :up:

Lang leve het internet :relaxman:

Zal mij niet vervelen deze winter….

staat mij ook nog te wachten 🙄

Om de stroomproblemen op te lossen best beginnen met alle massacontacten proper te maken, is en kwaaltje van de 928.
                            Bij de mijn ook de zekeringskast verwijderd, proper gemaakt en allemaal nieuwe zekeringen en bijna alle relais vervangen.
                            Dat heeft zowat alle stroom issues verholpen.

Succes

[IMG]http://imageshack.us/a/img811/6827/rb83.jpg[/IMG]

Normaal is het altijd 10 Cent, heb ik ook al verscheidene keren betaald

Die van de Douane zag u wel zitten dan Bart? 😉

Bij die Murano heb ik 3 cent betaald 😳 😈

Bedankt David voor de info.

Dan hoop ik dat het snel in orde is.
                                  Het bewijs of certificaat van export uit Nederland op mijn naam heb ik ook met de vorige eigenaar in orde gemaakt.
                                  Papieren en verkoopovereenkomst heb ik ook, enkel nog de volle 10 cent bij elkaar sparen voor de eindejaarsdrink van de douane :drink: …

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.