my 964

Home Forum Zeverhoekje my 964

• Maker
    Discussie
  • Voila, ondertussen staat ze reeds 36 dagen thuis, nog wel steeds vuil van onze eerste rit door weer en wind van 200 km.
    De eerste kosten van 10 cent zijn een feit, in de vorm van een ‘705’, dus belgie is een 964 rijker 😆
    Vandaag ook eens langs de keuring geweest daar ik nergens een eerste ingebruikname kon vinden, wel een eerste inschrijving in Nederland, 05-1990
    Gelukkig staat er ook bouwjaar 1989 op, en daar er geen maand bijstaat neemt men als regel dat het 15 september 1989 is.
    Dus nog even geduld oefenen 😕 Maar ondertussen gaan we beginnen met het opfrissen van de lak, interieur, velgen…
    Ook een onderhoud staat op de ‘to do’ list, zo kan ik met een gerust hart vertrekken. Want ik heb al zoveel moeten missen dit jaar dat ik alvast hoop op een mooie nazomer!!
    Was het maar al september, niet Gette? :driver:

By the way, iemand tips voor cup-spiegels? Zou ook graag ooit de flapoortjes wisselen. De info die ik reeds vond leert me dat het precies niet direct plug and play is?
    Ook de voorspoiler zal er aan moeten geloven, weet iemand of er altijd een rubber strip is voorzien onder de voorbumper? lijkt me niet helemaal duidelijk.

Tips zijn altijd welkom 💡

9sexy4.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
    • Dik ik orde, BBS Le Mans past er perfect onder…. Doet zeker denken aan de good old days !!

Voor die cupkes, ik wil ze regelmatig wel eens uitlaten zenne :happy:

0

:first: Ook mijn eerste keuze, tot de wederhelft ze zo belachelijk/patserig vond dat ze dan niet meer mee zou gaan. En misschien moet ik ze wel gelijk geven. Op foto prachtig, maar om in het echt mee rond te rijden, weet ik het niet. Nu zijn het dus (voorlopig) deze geworden:

Het leven zit vol compromissen zeker? 🙂

0

De cups wegdoen, daar twijfel ik ook aan. Ik heb trouwens de originele 16 duimerkes er ook bij, liggen winterrubbers op, of ik die ooit ga gebruiken dat is een andere ❓
          Ik heb altijd gezegd, dat als er een 964 kwam, het met BBS zou zijn. Persoonlijk mijn favo’s! En liefst de Le Mans…
          Maar de prijzen :wtf: En ik ben niet echt into replica.
          Maar de combo donkerblauw-goud spreekt me wel aan, en die goudkleurige doen me terug denken aan de tijd van de carglas-cup en later de belcar… Klein teaserke…

93er_911__964__Carrera_2_0151.jpg

0

Cup 1’s zijn nu inderdaad al stevig geprijsd, ja! Voor mij hoeven het ook niet speciaal de originele te zijn, ik vind het design gewoon mooi passen bij de 964. En bijbetalen voor een tuningrapport is wel wat overdreven Terrum, zolang je een velg hebt die qua maten overeenkomt met wat op je gelijkvormigheidsattest staat, is er niets aan de hand. Hoeft daarom geen originele velg te zijn.

0

Die put deksels zijn ook niet helemaal mijn ding, de cup1 des te meer en past bij de tijdsgeest van deze wagen, zeker dat je binnen een paar jaar een stuk meer ga moeten geven voor een setje originele velgen als je hem origineel verkoop en ga je op een andere velg naar de keuring dan betaal je gegarandeerd bij voor een tuning rapport :think:

0

Voor mij hoeft dit ook niet maar de ORIGINELE Cup 1 velgen beginnen toch redelijk wat geld te gaan.
                Je kan zeker voor andere wielen gaan, maar de Cup1 zou ik nooit verkopen !

0

Klopt Terrum, maar die van mij stond origineel op design 90 velgen (die putdeksels) en dat zag er in mijn ogen echt niet uit. Met andere velgen oogt hij een pak frisser en Porsche velgen zijn vrij goed verkrijgbaar op 2dehandssites, dus doe ik er nu eerst even mijn goesting mee. Van mij hoeft niet alles origineel te blijven in teken van een latere verkoop 🙂

0

persoonlijk zou ik de originele nooit weg doen, die horen imo bij de wagen, als je hem ooit verkoopt zal je merken dat dit vlotter gaat op originele velgen, héél mooie wagen btw

0

Hey Goof,

kleurverschil was me ook maar opgevallen op de foto, zal het licht zijn want ik heb geen verschil gezien…
                      Ik overweeg in de toekomst wel een nieuw setje velgen, maar dan denk ik toch aan BBS.
                      Neemt niet weg dat deze dan wel vrij komen 💡
                      Deze velgen in 17″ zouden voor de carrera2/4 vooraan 7J en achteraan 8J moeten zijn.
                      De turbo-look 7J en 9J en de turbo 8J en 10J als ik mijn huiswerk goed gemaakt heb…

Grtjes,

Gijsbeer.

0

Mooi! Spot ik daar licht kleurverschil tussen het voorscherm en de deur of ligt dit aan de foto?

BTW, moest je ooit andere velgen willen kopen, ik heb wel interesse in je Cups! Heb momenteel 18″ Cargraphic replica’s en originele 17″ Boxster velgen, maar die cup 1’s blijven mij aantrekken.

Ken je misschien de ET waardes van deze velgen? Ik zie ze regelmatig ook te koop staan op internet, maar hier zijn zoveel verschillende waardes in dat ik niet weet welke ik moet hebben.

0

Ondertussen is haar eerste schuimbadje een feit 😀
                          En dan valt de lak op het eerste zicht nog heel goed mee…
                          Neemt niet weg dat er toch een grondige polierbeurt op het programma staat.
                          Maar met een beetje goede zorgen al een positief resultaat.

DSC_7245.jpg

0

dikke proficiat met je 964

0

US 964 hebben ook een andere achterbumper en soms ook minder roest :mrgreen:

@Dirk
                              , mijn carrossier doet er tijdens zijn vrije momenten aan voort. De losse onderdelen worden normaal gezien deze week gelakt en de kas staat klaar om geschuurd te worden en daarna grondverf.

0

us model hebben ook een tail licht extra :mrgreen:

0

Voor 35.000 € zijn er toch wel deftige 964 ‘ers te vinden zeker :think:
                                  Een 964 waarvan je spreekt voor 86 K zie ik niet staan hoor, of het moest een RS zijn 😯

0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.