N banden al dan niet – verval van garantie ?

Home Forum Porsche Talk N banden al dan niet – verval van garantie ?

• Maker
    Discussie
  • Goede morgen,
    Op Facebook waren we reeds een beetje off topic gegeleden aangaande banden en meer specifiek N banden.
    Mijn vragen :
    – verliest een Porsche zijn garantie indien er geen N banden gemonteerd zijn, bv bij schade aan ophanging, tussenbak ed ?
    Dit zou ik graag bevestigd / ontkend horen door mensen die bij Porsche werken ( garantie contract ?), of mensen die hier reeds ervaring mee hebben gehad.
    – hieraan gekoppeld, wordt jouw Porsche afgekeurd op de keuring omdat je geen N banden hebt ( wel correcte bandenmaat volgens jouw COC) ?
    – wat met de verzekering bij ongeval met niet N banden ( nogmaals met correcte bandenmaat COC )?

Ps : ik denk dat ik mij reeds had voorgesteld een tijdje geleden, maar ik was meer actief via het Facebook, porscheforumkanaal.
    Didier A(melot) – Evergem.
    Porsche 964
    Porsche 997

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • 123

Als je een antwoord wil op die vraag waar je echt iets aan hebt.
      Dan is de enige aan wie je het kan vragen, Porsche zelf. Want uiteindelijk beslissen zij over de garantie en niet het forum…

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze garantie zouden willen of kunnen weigeren op basis van N codering van je banden.

Die N codering is gewoon bedoeld om mensen een indicatie te geven van welke banden er normaal genoeg goed zouden zijn voor het soort Performance dat je van een Porsche verwacht. Niks meer niks minder.

Maar goed het enige antwoord dat je iets van zekerheid geeft, kan enkel van Porsche zelf komen.

Ik kan mij wel herinneren dat ze bij mijn garantieverlenging op de wagen bij de 111 puntencheck er op letten dat de N codering vermeld staat op de band, dit zou volgens hun 1 punt zijn van de 111 puntencheck…:popcorn: dit ter info…

Banden met de juiste dimensies maar zonder N-codering kunnen geen schade veroorzaken aan ophanging of versnellingsbak. Enkel wegligging en/of weggedrag owv bijv stijvere wangen. Maar dit is enkel merkbaar bij hoge snelheden op circuit bijvoorbeeld. Daarom geen probleem voor de technische controle noch verzekering.
          Over impact op garantie zijn er hier (nog) geen gevallen bekend.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.