n-codering banden

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen n-codering banden

• Maker
    Discussie
  • Net kleine discussie met de man van de bandencentrale. “Mijnheer, die n-codering is prietpraat en verkoopjes van Porsche omdat niet alle centrales deze banden kunnen verkopen.”. dus ik zeg kan goed zijn maar ik wil winterbanden met n-codering op eventueel velgen(ook *Porsche).
    Deze begint te zoeken en vraagt of het wel de originele maten zijn want hij kan ze niet terugvinden.
    Terwijl er vooraan pilot sport en achteraan pirelli’s opleggen met duidelijk de vermelding n3.
    Einde discussie en hij zal maandag is bellen want is toch raar dat hij die niet heeft.
    Tweede bandencentrale binnen direct geholpen enkel de 997 turbo velg in matzwart die hij me kan bezorgen maar duidelijk een mens die weet wat mijn *porsche nodig heeft 😀

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Porsche Releases New Updates To The N-Spec Tire Rating System

New for 2019, N-spec tires will receive a specification based on which Porsche model line it is approved for. As before, the first letter will stay N, simply identifying the tire as N-spec. There will also still be a numeral from 0 to 4 which indicates which revision of the tire it is, with 0 identifying it as the original design and construction. New this year is a second letter wedged in the middle which identifies which vehicle in the Porsche lineup it’s been homologated for. 911 models are NA,
      Boxster and Cayman models are NB,
      Cayenne models are NC,
      Panamera models are ND,
      and finally Macan models receive an NE specification tire.

Hail to RODONDO :respect2:

“N”-codering is bullshit (geworden). Michelin Pilot Super Sport werd mee ontwikkeld door ¨Porsche & Ferrari. Heeft GEEN N-codering. Slechte banden dus voor een P. Of toch niet……

Je moet de codelijst er eens bijnemen…. zelfs KIA heeft nu een gecodeerde band. 🙄
          Er zijn zelfs “B”-merken die nu op de proppen komen met een N-codering.

[quote=”cabrio wim” post=142934]
            Porsche heeft ook banden met de N-codering in het assortiment, deze banden zijn speciaal getest en ontwikkeld voor uw Porsche. Doordat de banden speciaal voor uw Porsche zijn ontwikkeld, geven ze u de beste rijbeleving en gevoel met uw auto. Onder andere Continental, Michelin, Pirelli, Goodyear, Bridgestone bieden deze banden met N-codering.

Deze banden zijn indertijd begonnen met de serie NO, en gelang de doorontwikkeling is het nummer elke keer opgewaardeerd, dus N1, N2 enzovoorts.
            Ik dacht dat hier geen mensen Porsche reden uit snobisme, maar puur uit liefhebberij.
            Is hier nog niet zo lang gelden een draadje over geweest. :idea:[/quote]

T’ja ik denk ongeveer te weten waar die N voor staat (wat Porsche aanprijst en blablabla) alleen ik voel het niet ,zal aan mijn gebrek aan inleving liggen ofzo denk ik :sleep:

En alle P rijders puur uit liefhebberij …. PFff … T’is dan te hopen dat straks aan de poort St’Pieter potten handcreme en parfum genoeg staan heeft om die mannen Porsche heaven binnen te laten 🙄 :sarcastisch

Inderdaad – dan had ik wel een Panamera, KJN Turbo S of gepimpte 991 gereden :popcorn:

Wim

[quote=”python” post=142931]Mag ik vragen waarom er specifiek een letter N moet opstaan ?[/quote]

Porsche heeft ook banden met de N-codering in het assortiment, deze banden zijn speciaal getest en ontwikkeld voor uw Porsche. Doordat de banden speciaal voor uw Porsche zijn ontwikkeld, geven ze u de beste rijbeleving en gevoel met uw auto. Onder andere Continental, Michelin, Pirelli, Goodyear, Bridgestone bieden deze banden met N-codering.

Deze banden zijn indertijd begonnen met de serie NO, en gelang de doorontwikkeling is het nummer elke keer opgewaardeerd, dus N1, N2 enzovoorts.

[quote=”python”]Met alle respect maar ik denk eerder dat 2 van de 3 op N codering staan uit snobisme. :sleep:[/quote]

:wtf:

Ik dacht dat hier geen mensen Porsche reden uit snobisme, maar puur uit liefhebberij.
                Is hier nog niet zo lang gelden een draadje over geweest. 💡

[quote=”911_NL” post=142917]
                  2 van de 3 staan hier (bewust) op N gecodeerde banden :coolness: [/quote]

Met alle respect maar ik denk eerder dat 2 van de 3 op N codering staan uit snobisme. :sleep:

[quote=”gummy” post=142922]

Wagen is half jaar in mijn bezit en zulke zaken moeten rechtgezet worden :D[/quote]
                    Prima als je dat zelf wil ,leven en laten leven zoveel verschillende meningen :up:

Mag ik vragen waarom er specifiek een letter N moet opstaan ?

[quote=”911_NL” post=142917]Ik vind het geen BS … maar ook niet altijd noodzakelijk om voor N-Codering te gaan.

2 van de 3 staan hier (bewust) op N gecodeerde banden :coolness:

[quote=”gummy” post=142909]
                      Terwijl er vooraan pilot sport en achteraan pirelli’s opleggen ..[/quote]

.. dan zou ik me ook niet meer zo druk over N-codering maken :sarcastisch[/quote]

Wagen is half jaar in mijn bezit en zulke zaken moeten rechtgezet worden 😀

Ik vind het geen BS … maar ook niet altijd noodzakelijk om voor N-Codering te gaan.

2 van de 3 staan hier (bewust) op N gecodeerde banden :coolness:

[quote=”gummy” post=142909]
                        Terwijl er vooraan pilot sport en achteraan pirelli’s opleggen ..[/quote]

.. dan zou ik me ook niet meer zo druk over N-codering maken :sarcastisch

“Vakman” 100% mee akkoord maar die banden met die N codering vind ik nog altijd bullshit 🙄

“Mijnheer, die n-codering is prietpraat en verkoopjes van Porsche omdat niet alle centrales deze banden kunnen verkopen.”

Altijd leuk als mensen hun vak kennen… 😉 🙄

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.