‘n Vraagje over rijtaksen…

Home Forum Porsche Talk ‘n Vraagje over rijtaksen…

• Maker
    Discussie
  • Volgend jaar wordt de 964 25 jaar. Welgeteld op 01/07 is het de verjaardag van mijn zwarte minnares maar elk jaar betaal ik mijn rijtaksen in juni. Betaal ik dan sowieso in 2016 opnieuw mijn rijtaksen (voor 1 maand…) of kan ik de rijtaksen dat jaar al vermijden ?
    Graag zou ik de 964 op mijn gewone -gepersonaliseerde- nummerplaat houden.
    Ik meende vroeger hier op het forum reeds iets gelezen te hebben over uitschrijven en herinschrijven maar lukt dit ook als ik dit wil doen met behoud van de gepersonaliseerde nummerplaat ?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • oplossing = dus auto laten keuren voor verkoop, plaat houden en ff op een ander klein autootje hangen, dan 964 binnen twee maanden weer inschrijven op oorspronkelijke NRplaat? daar is al snel zo’n 1000 euro mee uitgespaard op een 3600cc.

Uitschrijven = schrapping nummerplaat via terugzending naar DIV . Je wagen uitschrijven zonder dit kan niet.

Ik dacht dat je bij uitschrijven uw plaat tot 3 maand mocht behouden.
          Dus kan je ze wel terug gebruiken bij herinschrijving na een maandje.

En dan maar hopen dat tegen dan de oldtimerleeftijd nog niet opgetrokken is naar 30 jaar, Belgie moet zijn wetgeving hebben aangepast ten laatste tegen 2018…

Ik heb er hier ook eentje die eind volgend jaar 25 wordt, laat ons hopen dat onze regering ook in dit geval niet de snelste is…

Indien de verkeersbelasting valt voor de 25e verjaardag van je wagen,betaalt je nog een jaar de volle pot. Er wordt geen pro rata afrekening op vlak van
              verkeersbelasting verricht op datum dat je wagen 25 jaar wordt.
              Wat betreft uitschrijven en terug inschrijven op zelfde titularis(herinschrijving),nadat de wagen 25 is geworden:indien je je gepersonaliseerde nummerplaat terugstuurt,kan je nadien dezelfde combinatie niet meer terugkrijgen,tenzij je opnieuw 1000 eur betaalt(info DIV)

Heb zelf onlangs mijn TVR op oldtimerplaten gezet na keuring en de vorige plaat teruggestuurd:Taksen ontvangen(15 fiscale pk) per 15/6. Wagen werd 25 op 15/7. Krijg nu een pro rata afrekening van 15/6 tot datum terugzending nummerplaat en een nieuwe aanslag aan min. tarief >25 jaar

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.