Na 10 jaar …

Home Forum Stel jezelf even voor ! Na 10 jaar …

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik ben Steven en woon in het noorden van Antwerpen, na 10 jaar erover te praten (misschien meer zagen) heb ik dan uiteindelijk toch eens de stap gezet en mijn eerste Porsche (911 SC Targa van ’79 (US import)) gekocht!!
    Aangezien ik nog niet veel ervaring had ik vooral 2 eisen; zowel de motor en carrosserie moesten in orde zijn.

Er zijn nog een paar zaken die ik moet oplossen maar dat hoort er volgens mij bij als je een oldtimer koopt. Dus na veel lezen heb ik toch al een paar vraagjes:
    1) Kan je ergens gemakkelijk een overzicht vinden van waar elke zekering in de zekeringkast voor dient? Elektronisch werkt bijna alles enkel de mistlichten en de grote lichten nog niet (kleine en normale lichten werken wel).
    2) Tussen de ramen van de deur en het targa dak zit er ook een opening. Kan je dit best wegwerken tijdens het vernieuwen van het targa dak?

Binnenkort de keuring, snel platen gaan halen en dan een tourke gaan doen! :happydance:

Alvast bedankt en ik zal hier zeker nog veel op het forum komen lezen (en reageren)! 😀 😀

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)
    • Ik zou het niet met zekerheid durven zeggen wat betreft het mistlicht. Toen ik een paar maanden geleden naar de keuring ging vroeg de man op de lijn mij ook naar het mistlicht. Een geluk dat er nog een 2de keurder bij stond die zei dat het niet meer verplicht is. Uiteindelijk wel afgekeurd geweest voor de stand van een koplamp. Toen ik na correctie voor een herkeuring ging vroeg de man die toen op de lijn stond mij ook naar het mistlicht waarop ik hem vertelde dat dat naar verluid niet meer verplicht was. Hij heeft er toen geen punt van gemaakt…

S2

Welkom! En veel sleutelplezier 🙂

Wim

Mistlicht achter is verplicht in België.

Ok, nu je eindelijk foto’s hebt geplaatst, heet ik je ook van harte welkom! :salut:

Bedankt voor de uitleg, het eerste dat we natuurlijk gedaan hebben is het deksel van de zekeringkast opzij leggen en er niet meer naar kijken. Ik zal dit er dus maar terug bijnemen want daar staat inderdaad alles in 😳 😳

Voor de rest wil ik hem eerst klaar hebben voor de oldtimer keuring, dus het vervangen van de mistlichten vooraan en de dubbele pinkers zullen voor later zijn.
              Ik lees juist in één van de antwoorden dat voor de US modellen er niet noodzakelijk een werkend mistlicht achteraan is. Is dit een probleem voor de keuring?

Wim

Welkom Steven, en in het deksel aan de binnenkant van je zekeringkast staat precies vermeld voor wat elke zekering dient.

Om verder de lichte te laten werken zul je een paar schakelingen moeten veranderen en ook die lelijke lampen vooraan gelijk veranderen in euro modellen.
                Tevens gelijk de 2 rubbers bestellen voor in de bumper als je toch bezig bent met verlichting, ben je die dubbel richting aanwijzers ook gelijk in orde.

De keuring kostte extra en ik vond het veel geld om wat aan te schuiven 🙂
                  En op deze manier ken ik mijn auto wat beter, we leren elke dag bij 😀

Welkom hier, prachtig machien :first:

Waarom heb je de verkoper niet naar de keuring laten gaan, dit had je veel kopzorgen bespaard.

welkom !
                      bedoel je mistlampen vooraan of achteraan ? indien achteraan is de kans groot dat deze niet werken op een US versie. voor de mistlichten vooraan kan je mss wat verder met de uitleg op deze pagina: klik

PS had hier al iemand naar foto’s gevraagd van je SC ?

Mijn eerste stomme vraag maar hoe kan je foto’s opladen. Heb het al geprobeerd in mijn eerste post maar via de optie “Bijlagen” en “Voeg in” lukt het niet?? 😕

IMG_0608_2014-11-22.jpg

IMG_0609_2014-11-22.jpg

Ik had al begrepen dat foto’s een “must” zijn op het forum. Bij deze een tweede poging! 🙂

IMG_0608.jpg

IMG_0609.jpg

(dit is toch via de optie “Bijlagen” neem ik aan?)

Welkom Steven :drink:

Een hartelijke welkom voor jouw en je targa!

Wist je al dat de eerste vraag op de keuring van een *porsche is of je al foto’s op het forum hebt geplaatst? … dus wil je enerzijds een kans maken… . :think: je tijd loopt 😉

XXX

Oh shit, was vergeten om achter foto’s te vragen 😀 😀 😀

XXX

Welkom Steve. Proficiat met de Targa :up: :up: :up:
                                  Die spleet heb ik al bij velen gezien.
                                  Je kan uw ramen en het zijruitje netjes regelen daar is zelfs een handleiding voor.
                                  Stuur desnoods uw mailadres via PM en dan mail ik de uitleg wel even door.
                                  Ik heb er ook al mee gevochten hoor.
                                  Tracht de zijruit zo hoog mogelijk te krijgen en stem dan de raamhoogte daarop af.
                                  Daarna kan je de rubber van het Targa dak wat laten zakken. Leg het omgekeerd op een tafel en dan merk je 4 of 5 (of 6 – weet het niet meer van buiten) schroefjes.
                                  Die zitten in het midden van de rubber, daarmee kan je die wat verzetten.
                                  Wim :respekt: hier heeft zeker ook nog tips .
                                  Respecteer altijd zijn wijsheid en zijn enorm dik hoofd 😈 (kan ook niet anders dan dik zijn want daar zit héél veel kennis in).

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.