na 4 dagen VEER GEBARSTEN RECHTVOORWIEL

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 na 4 dagen VEER GEBARSTEN RECHTVOORWIEL

• Maker
    Discussie
  • Ey mijn naam is Geert

Sinds 4 dagen eindelijk mijn eerste porsche ooit gekocht super blij (997 – 2005 c2 – cabrio)
    tot gisteren … buiten rijden en bam veer gebarsten aan rechtervoorwiel
    de garage waar da wagen is gekocht is 90 km verder …
    wat zijn de kosten? tijd om dit te maken ?

Thx

Attachments:
    • foto.JPG
9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Lijkt mij precies geen OEM veer.
      Ook de pomp laten nazien. Deze zal aan die snelheid wel niet krom zijn maar toch.
      Hopen op garantie, verborgen gebreken??
      (Anders ik heb hier nog een setje liggen denk ik.)

Ouch… 😯 , raar dat dit bij zo een jonge wagen kan gebeuren zeg!
        Zeker goed kijken welke er standaard op zitten en of er al niet aan geknoeid is geweest om de wagen lager te leggen.
        By The Way… welgekomen hier !

Tja, wat verwacht je van het massaproduct Bmw.

Auto was snel (metaal)moe 😉

Dont worry, metaalmoeheid, ik heb dit bij mijn vorige auto ook gehad en die was maar 6 maand oud :popcorn:

Kan de garage ook niets aan doen. Ze schijnen spontaan te kunnen breken.

Ik zou ondanks de 90 km heel snel teruggaan naar het adres waar hij gekocht is.
                  Te gek voor woorden als ze dit niet zouden willen oplossen.
                  En zonder kosten natuurlijk anders kregen een hoop last met me.
                  Niet zelf aan gaan prutsen dan vervalllen al je rechten.

vreselijk dat je zoiets nu overkomt maar wss heb je garantie door aankoop bij een garage. takelen op een vlakbed lijkt me de enige optie. al kan je een veerpoot ook op de stoep demonteren mbv een standaard autokrik …
                    op het forum bij de noorderburen is een soortgelijk voorval met soortegelijke 997 gepost. klik hier.
                    als je auto uitgerust is met pasm, dan zou ik alleen OEM veren laten gebruiken om het te herstellen.

oh ja, vergeet niet om HIER nog te passeren en wat foto’s te posten van je nieuwe P

S2

Wow, dit is wel heftig op een 2005. Zelfs bij veeeeel oudere wagens heb ik dit nog niet veel weten voorkomen.

Moet bijna een fabricage fout zijn.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.