na 400 km motor totaal om zeep

Home Forum Porsche Talk na 400 km motor totaal om zeep

  • Maker
    Discussie
  • Beste Forumleden

    effe jullie mening, jullie raad over het geen ik meemaakte.

    Ik schets kort even mijn verhaal omdat ik het effe niet meer zie zitten en graag jullie opmerkingen, raad of suggesties wil horen.
    Ik doe zo kort mogelijk mijn verhaal en vernoem zo weinig mogelijk namen.
    In oktober 2014 koop ik voor mijn dochter een gerestaureerde Porsche 912 van 1968; Ik koop hem in Hongarije bij een particuliere mens die er enkele jaren aan bezig is geweest.

    Link ;
    https://plus.google.com/116647397990946248375/posts/QuKtDPPGy4u?pid=6053370439229003138&oid=116647397990946248375

    De wagen arriveert hier in november en ik breng hem naar garage X.

    Gespecialiseerd in onderhoud en restauratie van luchtgekoelde Porsche ‘s. Ik heb zelf weinig tijd, weinig ervaring en altijd teveel werk, dus laat ik me graag assisteren door specialisten in hun vak. Zo ook garage X die ik de opdracht geef de 912 in orde te brengen voor dagelijks gebruik. Wat betekent dat ik hem vraag om alles na te kijken en de wagen te homologeren zodat mijn dochter deze als dagelijkse wagen kan gebruiken.
    De homologatie en nummerplaten zijn na enkele maanden in orde, mijn dochter kan de baan op. Van dag één geven we echter aan bij garage X dat er een waarschuwingslampje af en toe aan gaat op het tweede dashboardklokje. Duidelijk te zien op de google foto-reportage op het filmpje na foto 8 (zie link)

    X maakt daar echter geen probleem over. Ook nadat mijn dochter er na enkele keren van en naar haar werk mee gereden te hebben ze X er over aanspreekt, maakt ie er geen punt van. Zelfs niet als ze zegt dat het lichtje nu doorlopend brandt.
    Op maandagmorgend begin mei, in volle spits op de E313 valt mijn dochter in panne. Ze belt mij en vertelt dat de 912 plots verschrikkelijk veel lawaai begon te maken en ze geen snelheid meer kon maken. Ze zet haar aan de kant en ik rij naar haar toe. Trek de oliepeilstok uit het blok en geen druppel olie aan de peilstok. Ook de motorruimte is kurkdroog, onder de wagen , geen druppel olie te bespeuren dus ik denk dat de motor gewoon vast geslagen is. We bellen garage X om ons te depanneren en om zijn mening over het hele gebeuren te geven.

    Nadat ie de wagen mee heeft genomen naar zijn garage, enkele uren later belt ie me; slecht nieuws;

    Volgens hem heeft er een bout, moer of schroef niet vast gestaan na de restauratie en is zodoende de drijfstang door de motor geslagen en die een gat in de motor heeft gemaakt, alle olie is er uit gevlogen en de motor is vast geslagen

    Gevolg, althans volgens X, voor minstens 7000 euro kosten in het beste geval, maar waarschijnlijk 12000 euro kosten en dit jaar moeten we niet meer op de 912 rekenen. Weg droom van mijn dochter en uiteraard ook van mij.

    Ik vind het verhaal echter maar dubbelzinnig, als er toch olie in zat, waarom is heel het blok dan nog maagdelijk schoon na die inslag van de stang op het blok. Waarom staat er geen druppel olie onder de wagen op de pechstrook. Ik vertel mijn verhaal aan Leo de Rijck in Booischot. Hij weet me te vertellen dat wanneer er een lichtje brand op het dashboard, dit betekent dat je niet verder moet rijden. Dat alles het gevolg is van het rijden zonder olie, en dat de motor zonder olie is geraakt niet het gevolg is maar de oorzaak!

    Ik neem contact op met mijn verzekering en die stellen voor om garage X te vragen zijn BA-verzekering aan te spreken.
    Schoorvoetend geeft garage X zwart op wit toe dat ie inderdaad niet eens de motor heeft bekeken, dat ie er niet aan uit kan waarom hij ons heeft laten verder rijden met een waarschuwingslampje aan .
    Hij geeft dit aan aan zijn verzekering. Er worden 2 experts aangesteld. Weken gaan voorbij, dan kan expert 1 niet, dan expert 2 niet enz enz.
    We zijn nu bijna een maand verder en beide experten hebben onafhankelijk gaan kijken. Nu volgt er nog een expertise van de 2 samen. Wat stelt de expert van de verzekering; en die doen er natuurlijk alles aan om dit van hun ‘gat’ te schudden.

    Zij stellen dat het feit dat het lichtje brandt dit niks te maken heeft met het feit dat de motor zonder olie is geweest. Ondanks ik vastgesteld heb dat er geen druppel olie te zien was in de motorruimte, stellen zij nu dat de motorbekleding die vast hangt aan de achterstoelen, doordrenkt is van olie. Toch raar dat 3 liter olie uit de motor vliegt bij 100 km/uur, naar voor naar de cockpit vliegt ipv naar achter naar de uitlaat en achterzijde van de wagen, niet??

    Zij stellen dat er andere oorzaken moeten zijn en dat die enkel maar kunnen bepaald worden na demontage van de motor, maar het zal nog maar zeker niet zo blijken dat het de verantwoordelijkheid is van garage X. Ik heb mijn verzekering net gebeld, niet te bereiken op woensdagnamiddag. Ik heb onze expert gebeld, antwoordapparaat.
    Kortom, we zijn een maand later en ik sta nog nergens en zie zo stilaan de bui hangen. Er zal er maar enen kunnen voor opdraaien en dat ben ik. En dan heb je duizenden euro’s zonder morren betaalt aan garage X en duizenden euro’s betaalt aan verzekering, rechtsbijstand enz enz

    Daarom mijn vraag ;
    Heeft iemand een 912 HANDLEIDING VAN 1968 waaruit blijkt waartoe dat waarschuwingslampje in het tweede klokje dient. Volgens de expert helemaal niks te maken met het oliepeil!

    Heeft iemand raad of ervaring met zulke zaken??

    Kortom, ik wil zo snel mogelijk de 912 weer in orde maken voor mijn dochter en vind het schrijnend dat na 400 km gereden te hebben we weer helemaal van nul kunnen beginnen. Dat je garage X vraagt de wagen totaal na te kijken, in orde te zetten voor dagelijks gebruik en uiteindelijk je zelf weer de dupe bent van heel het verhaal

    Alvast bedankt voor een reactie, Peter en Liz

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
  • Wim

      @Peter, Ik ga dit draadje op slot zetten, en dit om de reden als ik het zo lees de het totaal de verkeerde kant op gaat, en wij hier als forumleden niks aan toe kunnen voegen voor en/of advies kunnen geven.
      Ik hoop voor je dat er goede oplossing komt. 💡

      Wim

        @Peter, Ik ga dit draadje op slot zetten, en dit om de reden als ik het zo lees de het totaal de verkeerde kant op gaat, en wij hier als forumleden niks aan toe kunnen voegen voor en/of advies kunnen geven.
        Ik hoop voor je dat er goede oplossing komt. 💡

          Nog even dit topicske aanvullen, want ik heb er de laatste weken geen zin meer in gehad.
          Ik zet de feiten nog even op een rijtje die gebeurd zijn na de posts van enkele weken geleden.

          Net voor die bewuste maandag toen de motor crashte, die vrijdag er voor haalden we de 912 op in de befaamde garage.
          Hij was daar binnen geweest omdat ie af en toe gewoonweg niet startte.
          Lastig als je ergens arriveert met een redelijk opzichtige wagen en dan niet kunt starten.

          Dus binnengebracht en vrijdags gaan ophalen. Garage had er een nieuwe starter ingestoken en het probleem zou opgelost zijn…….
          Tijdens het weekend rijden we een paar keer ergens naar toe en de 912 laat het binnen de kortste keren weer opnieuw afweten en start weer niet.
          Maandagochtend valt factuur in de brievenbus, net geen 1000 euro.
          Ik bel de garage en zeg dat de starter het even goed niet doet en dat ik het factuur bijgevolg protesteer. Ik stuur het aangetekend terug en vraag om te wachten tot de motor hersteld is om dan verder te bekijken wat we met dat start probleem gaan aanvangen.

          Valt niet in goed aarde bij garage en hij protesteert heftig. Ik zeg dat ik geen 1000 euro betaal voor een probleem dat niet opgelost is.
          Enkele weken later, na 3 expertises van beide partijen, van de garage en van mijn verzekering, krijg ik toestemming om de wagen op te halen
          Maandag daarop contacteer ik garage dat ik de wagen vrijdag laat ophalen met een autotransporteur.

          Die woensdag erop, vallen er 2 aangetekende brieven in mijn bus.
          Eén terug van de starter, 1000 euro en
          één van de gemaakte onkosten na de crash van de motor, ook nog eens goed voor 1200 euro, en als ik die niet onmiddellijk betaal, ik kan fluiten om mijn 912 op te halen.
          Ik bel hem nog om mijn gedacht effe te zeggen maar hij vindt dat dat de juiste manier is van doen.
          Dus schrijven we asap 2200 euro over.
          Ik ben er een hele tijd ziek van geweest en nu moest het er toch even uit.
          Voor het ophalen van mijn 912 op de E313 heeft ie mij 75 euro per uur aangerekend.
          Voor het demonteren van de motor om de experts hun werk te kunnen laten doen, heeft ie me 8.5uren aangerekend, enz enz steeds zonder BTW, dus alles goed 2200 euro

          Kwam dus nog eens extra op de kosten die ik nu al heb bovenop de revisie die ik nu ga kunnen betalen, ook geschat op 12.000 euro.
          Dus een kleine 15.000 euro lichter.
          Ik kan je verzekeren, das ne ‘zure’ zoals ze zeggen.
          En garage X heeft er nog mooi gebruik van gemaakt om mij nog eens 2200 euro lichter te maken.

          Als ik hem zeg dat 1000 euro toch wel veel is voor een starter die niet werkt, repliceert hij dat dit zijn tarieven zijn en dat ie naast de starter vervangen nog ander werk gedaan heeft. Ja inderdaad, hij heeft de voetmat vast geplakt en mijn buitenspiegel vastgezet. Maar om daar 1000 euro voor te betalen en een wagen te hebben die nog altijd niet start…..
          Uurlonen als 75 en 55 euro per uur exclusief BTW vindt hij allemaal normaal.

          Dat het probleem dan nog niet opgelost is, is maar een detail. Zorg maar dat je factuur betaald is of je krijgt je auto niet mee.
          Straffe toeren en zoals ik al zei, ik ben er effe niet goed van geweest.
          Mijn vertrouwen in garages is ver zoek.
          Ik weet dat het erg gesteld is, maar zo erg…..

          Soit de expertises zijn gebeurd, mijn expert liet zich naar mijn mening nogal gemakkelijk doen terwijl de expert van de verzekering van garage X een degoutantje was zoals je er niet dikwijls één tegen komt.

          Besluit van het verhaal, ik zal er zelf mogen voor opdraaien ondanks dat geroutineerde mensen als een leo de rijck en dergelijke formeel zijn en het motorfalen wijten aan gebrek aan olie.
          Verzekeringen hebben getrainde bloedhonden voor hun belangen te verdedigen rondlopen, en zelf mag je de premies mooi betalen en zwijgen.

          En garages, je kan er wat met beleven, de gangsters zijn de wereld nog niet uit,………en met een meest uitgestreken gezicht rippen ze je dat het geen naam meer heeft.
          Ik hoop dat ik binnen enkele maanden mijn gelijk toch nog ga halen, maar de hoop is klein.
          Ondertussen sparen om die 15 K op te hoesten. :puke:

            Nog even dit topicske aanvullen, want ik heb er de laatste weken geen zin meer in gehad.
            Ik zet de feiten nog even op een rijtje die gebeurd zijn na de posts van enkele weken geleden.

            Net voor die bewuste maandag toen de motor crashte, die vrijdag er voor haalden we de 912 op in de befaamde garage.
            Hij was daar binnen geweest omdat ie af en toe gewoonweg niet startte.
            Lastig als je ergens arriveert met een redelijk opzichtige wagen en dan niet kunt starten.

            Dus binnengebracht en vrijdags gaan ophalen. Garage had er een nieuwe starter ingestoken en het probleem zou opgelost zijn…….
            Tijdens het weekend rijden we een paar keer ergens naar toe en de 912 laat het binnen de kortste keren weer opnieuw afweten en start weer niet.
            Maandagochtend valt factuur in de brievenbus, net geen 1000 euro.
            Ik bel de garage en zeg dat de starter het even goed niet doet en dat ik het factuur bijgevolg protesteer. Ik stuur het aangetekend terug en vraag om te wachten tot de motor hersteld is om dan verder te bekijken wat we met dat start probleem gaan aanvangen.

            Valt niet in goed aarde bij garage en hij protesteert heftig. Ik zeg dat ik geen 1000 euro betaal voor een probleem dat niet opgelost is.
            Enkele weken later, na 3 expertises van beide partijen, van de garage en van mijn verzekering, krijg ik toestemming om de wagen op te halen
            Maandag daarop contacteer ik garage dat ik de wagen vrijdag laat ophalen met een autotransporteur.

            Die woensdag erop, vallen er 2 aangetekende brieven in mijn bus.
            Eén terug van de starter, 1000 euro en
            één van de gemaakte onkosten na de crash van de motor, ook nog eens goed voor 1200 euro, en als ik die niet onmiddellijk betaal, ik kan fluiten om mijn 912 op te halen.
            Ik bel hem nog om mijn gedacht effe te zeggen maar hij vindt dat dat de juiste manier is van doen.
            Dus schrijven we asap 2200 euro over.
            Ik ben er een hele tijd ziek van geweest en nu moest het er toch even uit.
            Voor het ophalen van mijn 912 op de E313 heeft ie mij 75 euro per uur aangerekend.
            Voor het demonteren van de motor om de experts hun werk te kunnen laten doen, heeft ie me 8.5uren aangerekend, enz enz steeds zonder BTW, dus alles goed 2200 euro

            Kwam dus nog eens extra op de kosten die ik nu al heb bovenop de revisie die ik nu ga kunnen betalen, ook geschat op 12.000 euro.
            Dus een kleine 15.000 euro lichter.
            Ik kan je verzekeren, das ne ‘zure’ zoals ze zeggen.
            En garage X heeft er nog mooi gebruik van gemaakt om mij nog eens 2200 euro lichter te maken.

            Als ik hem zeg dat 1000 euro toch wel veel is voor een starter die niet werkt, repliceert hij dat dit zijn tarieven zijn en dat ie naast de starter vervangen nog ander werk gedaan heeft. Ja inderdaad, hij heeft de voetmat vast geplakt en mijn buitenspiegel vastgezet. Maar om daar 1000 euro voor te betalen en een wagen te hebben die nog altijd niet start…..
            Uurlonen als 75 en 55 euro per uur exclusief BTW vindt hij allemaal normaal.

            Dat het probleem dan nog niet opgelost is, is maar een detail. Zorg maar dat je factuur betaald is of je krijgt je auto niet mee.
            Straffe toeren en zoals ik al zei, ik ben er effe niet goed van geweest.
            Mijn vertrouwen in garages is ver zoek.
            Ik weet dat het erg gesteld is, maar zo erg…..

            Soit de expertises zijn gebeurd, mijn expert liet zich naar mijn mening nogal gemakkelijk doen terwijl de expert van de verzekering van garage X een degoutantje was zoals je er niet dikwijls één tegen komt.

            Besluit van het verhaal, ik zal er zelf mogen voor opdraaien ondanks dat geroutineerde mensen als een leo de rijck en dergelijke formeel zijn en het motorfalen wijten aan gebrek aan olie.
            Verzekeringen hebben getrainde bloedhonden voor hun belangen te verdedigen rondlopen, en zelf mag je de premies mooi betalen en zwijgen.

            En garages, je kan er wat met beleven, de gangsters zijn de wereld nog niet uit,………en met een meest uitgestreken gezicht rippen ze je dat het geen naam meer heeft.
            Ik hoop dat ik binnen enkele maanden mijn gelijk toch nog ga halen, maar de hoop is klein.
            Ondertussen sparen om die 15 K op te hoesten. :puke:

            Wim

              @ deepee, mooi met de echte waardes op paper.

                [quote=”Peter356AT2″ post=207328]experts zijn beiden al eens langs geweest. Motor is deels gedemonteerd.
                Expert 1 is op vakantie vertrokken en is terug 22/6, wachten dus.
                Expert van de tegenpartij doet moeilijk.
                blijkbaar zit er nu wel ineens 2 liter olie in het motorblok.
                Op het moment dat mijn dochter reeds een uur stil stond naast de E313 en ik naar haar toe reed en de peilstok er uit trok, was er geen druppel olie te zien aan de peilstok.
                ” kan zijn ” zegt expert. de motor was warm en de olie zat dus in de motor en niks meer in de plaats waar de peilstok zit… [/quote]

                het verschil tss min en max oliepeil is 0,7L en de totale capaciteit is 3.5L waarvan 0.5L in het filter blijft. als er een gat in het blok is en er zoveel olie uit gevlogen dat het hele compartiment vol hangt dan moet je eens een rekensommetje maken:
                er zat nog 2L olie in het blok, 0,7L debiet tss min en max stemt overeen met hoeveel mm op de peilstok en hoe lang is de stok nog onder het minimum merkteken? kom je zo aan 3,5L olie max. vertrekkend van 2L zonder dat deze de peilstok raakt?
                of is hiermee het bewijs geleverd dat garagist X olie heeft bijgegoten in het kapotte blok? en wat heeft hij daarmee willen verdoezelen?
                warme dunne olie heeft trouwens aan de kant van de snelweg geen kwartier nodig om uit het blok naar de sump te lopen.

                welke uitleg heeft men dan voor het waarschuwingslampje dat gaat knipperen tijdens het rijden en wat volgens hen aan de handrem gekoppeld zit? als dit zo zou zijn dan zou het contact aan de handremhendel moeten aan gaan tijdens het rijden want een slijtcontact had je toen nog niet op de remblokjes van de handrem. dus als dat nog niet hersteld is, dan moet die foutmelding nu opnieuw nagebootst kunnen worden, ook met een kapotte motor.

                zoals al eerder geadviseerd: laat de expert van de tegenpartij al die dingen maar zoveel mogelijk op papier zetten. daar zitten heel wat tegenstrijdigheden tussen die jou kunnen helpen als het tot een strijd komt in de rechtszaal.

                dit 912 technical data archive en deze serice guide in PDF zijn mss nog nuttig in de nabije toekomst?

                912olie_check-2.jpg
                912capacities.jpg

                Wim

                  Zoals koen schrijft is het meestal.
                  Tussen onderste en bovenste streepje is meestal 1 liter verschil.
                  Als er dan b.v 4.5 in blok zit en er 3 liter uit, dan zul je op peilstok niks meer zien.

                    kan best zijn dat er nog 1.5L olie inzat en je een droge pijlstok had
                    dit is bij de meeste motoren zo hoor

                    XXX

                      Djeez Peter, ik wens jou veel succes en veel geduld in dit horror verhaal.
                      Hopelijk kan je hier voldoende advies krijgen van Deepee, Wim en anderen.

                        Ik heb een Bonus Malus 0 voor t leven, dus ikdenk dat ze aan mij nog genen lastige klant hebben gehad.

                        Dit is het verdere relaas :
                        en ik citeer :

                        Het vastlopen van de motor blijkt geen gevolg te zijn van zonder olie te rijden.

                        Er blijkt slechts 1 drijfstang vastgelopen.

                        De lagerschalen van de andere drijfstangen vertonen geen schade.

                        Ook blijkt er geen schade aan de krukas ter hoogte van de andere drijfstangen.

                        Er werd in het carter een bevestigingsmoer van de afgebroken drijfstang teruggevonden
                        waavan de schroefdraad nog volledig intact is.

                        M.i. is het dan ook duidelijk dat deze moer is losgekomen en dat dit waarschijnlijk de
                        oorzaak van het motorfalen is.

                        Ik vernam dat de motor recentelijk werd gereviseerd.

                        Vermoedelijk werd de moer toen niet correct vastgezet.

                        Alleszins treft garage X in deze zaak geen schuld.

                        Het feit dat er na het vastlopen van de motor geen (of nauwelijks) olie in de motor zat,
                        is het gevolg van het fet dat de afgebroken drijfstang een gat in het motorblok heeft
                        geslagen,langs waar de olie uit het blok is gelopen.

                        Het motorcompartiment hing vol met olie ( geen druppel volgens mij !!!!!!!) en er zou volgens de garagist nog +-1,5l olie
                        in het blok hebben gezeten.

                        Er werd gemeld dat er voor de problemen een lichtje op het dashboard even (niet even hé, het bleef voortdurend branden!!!!!!!!!!!!!)was gaan
                        branden.

                        Dit betrof een wit lichtje dat naar de handrem verwijst.

                        In dit type van voertuigen gaat er een groen lampje branden wanneer er een probleem
                        met de oliedruk is

                        Tot dusver hun uitleg.

                        Nog even mijn vraag ; als er nog 1.5 olie in het blok zat, is het dan normaal dat de peilstok aangeeft dat er niks of te niks inzit
                        Waarom wordt dit straal genegeerd !!!!!!!!!!!!?????????
                        De peilstok was kurkdroog, net als het motorcompartiment,
                        en als garage X dat loochent, dan weet ik genoeg

                        Wim

                          Is weer niet leuk als ik dit zo lees, en zal weer een nietes welles spelletje worden zo te lezen.
                          En geef je in verband met verzekering volledig gelijk, als het op betalen aankomt zullen ze altijd iets proberen te vinden om niet uit te moeten betalen.
                          Daar baal ik ook altijd van als ik eens iets heb, en dat is gelukkig maar een keer gebeurd, en duurde 1,5 jaar voor ik mijn gelijk had.
                          Dus sterkte Peter.

                            zorg dat je iemand erbij hebt die een 912 blok door en door kent ! ik lees tussen de regels dat de ‘expert’ van de tegenpartij misbruik maakt van je onwetendheid en je geen weerwerk kan geven op zijn uitleg. en ik meer dan alleen een gevoel dat hij zich er constant zit uit te l..llen !!

                            het is een fabeltje dat die waarschuwingslampjes meer dan één functie hebben. één lampje heeft één functie. laat hem dit maar zwart op wit in z’n expertiseverslag schrijven. daarmee kan je aantonen hoe goed hij is als expert mocht het tot een rechtszaak komen.

                            het niveau van het oliepeil is verschillend tussen draaiende motor en stilstaande motor. maar als je dochter al meer dan 15 min aan de kant stond met stilstaande motor, en je had toen geen olie, dan kan er nu met stilstaande motor niet plots olie aan de stok hangen door het feit dat de thermostaat is dicht gegaan met het afkoelen van de motor en olie. laat nu alsnog een oliestaal nemen om te onderzoeken of deze olie gebruikt is en de overeenstemmende viscositeit en temperatuurindicatie heeft. wie weet heeft die garagist gewoon wat oude olie bijgekapt van een eerdere niet porsche oliewissel.

                              experts zijn beiden al eens langs geweest.
                              Motor is deels gedemonteerd.
                              Expert 1 is op vakantie vertrokken en is terug 22/6, wachten dus.
                              Expert van de tegenpartij doet moeilijk.
                              blijkbaar zit er nu wel ineens 2 liter olie in het motorblok.
                              Op het moment dat mijn dochter reeds een uur stil stond naast de E313 en ik naar haar toe reed en de peilstok er uit trok, was er geen druppel olie te zien aan de peilstok.
                              ” kan zijn ” zegt expert. de motor was warm en de olie zat dus in de motor en niks meer in de plaats waar de peilstok zit

                              Nou breekt me de klomp, dus peilstok geeft aan –> geen druppel olie, maar geen probleem volgens hen.
                              De olie zit in het motorblok

                              Op het feit dat het lichtje eerst aan en uit ging en hoe langer voortdurend bleef branden, geven ze een uitleg dat die lichtjes voor van alles diende.
                              Volgens mij simpelweg de oliedruk die aangaf dat er wat loos was.
                              kortom, ik wordt er moedeloos van,
                              we zijn bijna 2 maand verder en we staan nog nergens.
                              Ineens zit er olie in het blok, ook raar, of klopt dan toch die theorie dat wanneer de peilstok aangeeft ‘NADA olie’ er toch wel 2 liter inzit.

                              Ik vind het al bij al jammer.
                              We zijn allemaal mensen en maken fouten
                              Er zat geen olie in die motor en dat is de oorzaak.
                              Als je vraagt aan GARAGE X om de wagen volledig na te kijken, dan hoort olie nakijken daar bij, zeker als de klant talloze keren aangeeft dat er een waarschuwingslampje blijft branden.

                              Ik vind het spijtig, maar zo geraken die mannen er toch maar mooi mee weg, als de verzekering maar niet moet betalen.
                              Maar betaalt gij uw verzekering maar eens niet …..ho maar

                              Zielige verzekering, maar zo ken ik ze wel
                              Zielige garage als je je verantwoordelijkheid niet neemt, zo kende ik ze nog niet, maar nu wel

                              Amen

                              Wim

                                Hoe is het verder nu, al wat bekend na de expertise van motor schade.

                                  Hey allemaal, bedankt voor jullie reacties en vooral Wim voor de input
                                  Volgende week donderdag gebeurt er een tegensprekelijke expertise door de 2 experts, de motor zal gedemonteerd worden en er zal dan een diagnose gesteld worden

                                  Ik heb zo’n klein vermoeden dat ik aan het kortste eind zal trekken en heb voor mezelf al uitgemaakt dat het ‘een tegenslaggeske’ is….

                                  Er zijn nog altijd ergere dingen denk ik dan en best binnen steken bij ne goeie vakman en dan zijn we daarna effectief vertrokken voor jaaaaaaaren rijplezier
                                  Hoop ik toch 🙂

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.