…na reparatie schuifdak

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 …na reparatie schuifdak

• Maker
    Discussie

• DIRK
    Deelnemer

Enige tijd geleden succesvol het schuifdak gerepareerd :relaxman:
      De geleiderail moest hiervoor even gedemonteerd worden en aan het
      uiteinde hiervan, tegen de achterruit, kwam dit onderdeel mee :think:
      Ik weet niet waartoe het zou kunnen dienen en nog minder hoe ik dit terug op z’n plaats moet krijgen. Langs binnen (ritssluiting) zie ik in ieder geval geen plek waar het zou kunnen thuishoren.
      Iemand die mij kan helpen ? :engeltje:
      DSC01368.jpg
      DSC01378.jpg

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • Hier zie, ze hebben dat blijkbaar ook in het zwart :happy:

stift.jpg

Ik denk dat ik het gevonden heb: het past zo te zien in de geleiderail achteraan en zal zo in een opening achteraan de carrosserie verankeren. Ik weet nu ten minste waar het thuishoort .
        Het schuifdak werk nu echter probleemloos dus zal het iets worden voor het winteronderhoud.

sunroof_2014-05-23.jpg

Dit zou wel eens kunnen . Ik ga op onderzoek :think:
          Het kwam inderdaad mee toen ik die rail verwijderde maar lag er toen bovenop.
          Ik heb niet gezien dat het mss wel past in die rail.
          Prima tip Python :up:

Hoort dat achteraan de rail te zitten , achter op deze foto lijk ook een staafje te zitten !
            Of is dat iets anders :think:

Dit vond ik uiteindelijk op het Pelican Parts Forum.
              Blijkbaar vond ene Amerikaan tijdens het uitvoeren van exact dezelfde reparatie als ik ook plotseling “het ding” achteraan de geleiderail plakken :bounce:

“What the hell is this thing? It came out when I pulled the passenger side track from within the roof.”

http://forums.pelicanparts.com/uploads11/IMG_26041194577684.jpg

http://forums.pelicanparts.com/uploads17/sunroof+pelican+31268078095.jpg

Van het antwoord van een American mede-forum lid word ik ook al niet veel wijzer.

“that white plastic pin aligns the rear if the side rail to the back of the sunroof pocket. you now have a water leak if you didn’t put it back. use some caulking on it so it seals the hole.”

Het straffe is dat ik het inderdaad nergens op een schema vind :what:

@ Gette , het is een hard plastic pin, niet hol.
              @ Wim, het gaat over een 3.2 van 1987

Wim

Maar dit is geen onderdeel van een oudere Porsche 911.

Kan tussenstuk afwatering zijn, maar ik heb deze nog niet gezien. :ooms:

Stukje wat Bert laat zien op tekening is een rubber slangetje bij de oudjes.

Ik dacht ook meteen aan de afvoer. Is het niet dit stukje …?

schuifdak.jpg

Welk materiaal is dat Dirk ?

Ziet er mij een stuk afvoerbuis uit of indien hardere plastic een stuk van de kabelgeleiders 😕

Is joda zijn light sword

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Tampon met inbrenghuls ? :think:

Nee sorry ,ik kan je niet helpen 😐

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.