Naaf voor sportstuur 911SC 78

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Naaf voor sportstuur 911SC 78

• Maker
    Discussie
  • Ik heb een ander stuurtje liggen voor men 911SC bj.78 nu moet ik nog een naaf vinden die erop past .
    Als ik rond kijk op internet kom ik nogal wat verwarrende info tegen .
    sommige site’s zeggen bj 74 – 89 past alles op mekaar 924/944/911 ,anderen zeggen dan weer van niet 😕
    Kan iemand daar wat duidelijkheid in scheppen ?

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Das ook weer waar , je hebt niet zoveel plaats tussen stuur en dashbord :think:
      Het stuurtje dat ik hier liggen heb is een deep dish dus dat zal geen probleem zijn maar ik wil misschien nog wel eens veranderen en dan is die maar beter lang genoeg .

0

een oude 928 en 911 G model heeft een rechte vertanding van 25mm (idem zoals kever pre jaren 70)
        een 964, 924 en 944 en jongere 928 hebben een conische vertanding van ong 15mm

ps, let op dat je naaf hoog genoeg is, een vlak stuur komt anders te dicht bij het dashbord

0

@koen
          Ik dacht al zoiets , had daarstraks men stuur er eens afgehaald en merkte dat het lipje om de pinkers te bedienen eraf kan . :think:
          Ik had hier nog een kever naaf liggen en die past gewoon goed over de stuurstang maar sluit niet mooi aan tegen het plastic van de stuurkolom :ass:
          Waarschijnlijk zal dit ook het probleem zijn onder de verschillende modellen porsche’s dat het niet altijd mooi aansluit.

@Peter
          Targa 84
          Thanks ,ik heb ondertussen in Nederland al eentje tegen gekomen die niet duur is ( 50.95 €) maar ze vragen wel 17.40 € om naar Belgie te versturen ,ik wist nie dat Holland zo ver weg lag 🙄 😉

0
          XXX

Ik heb het Momo Prototipo er in gezet en inderdaad de sleepring voor de pinkers moet je over zetten.
            Succes met de zoektocht :up:
            Probeer anders ebay.de eens :popcorn:
            Trefwoorden: lenkrad en nabe

0

924 en 944 zijn anders dan een G model 911, op een 964 past het dan weer wel.
              in mijn 911 SC heb ik een stuur van een 928, heb wel het plastic deel om de pinkers af te laten springen moeten overzetten.

0

:mrgreen:

0

Daar is Wim terecht trots op :up:

0
                  Wim

Inderdaad David, en heb ik al. :relaxman:

0

[quote=”python” post=161622]op een Karmann Ghia had wat mij betreft gewoon een Porsche schildje moeten ophangen ! :lekker:[/quote] In Hulst is dat binnenkort ook gewoon zo :driver:

0

Ha oke ,dat maakt het al wat simpeler ,dus als ik bij +- dezelfde jaartallen ga zoeken komt dat wss goed :coolness:

Karmann Ghia …daar zeg je wat , ik heb hier nog ergens een kever naaf liggen misschien past dat ding gewoon wel :think:
                        Trouwens op een Karmann Ghia had wat mij betreft gewoon een Porsche schildje moeten ophangen ! :lekker:

0
                        Wim

Porsche naaf past zelfs op de Karmann Ghia 😳

En ik geloof dat de naven van 924/944/911 op elkaar passen, dus dat die info correct is, want heb ooit een stuur van 944 in een 911 gezet als tijdelijke oplossing.

0
                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.