naafgat speedline velgen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen naafgat speedline velgen

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

is bij alle speedline velgen de rand van het naafgat zo smal ?
      als je daar de originele Porsche naafkapjes in steekt, dan passen die qua omvang maar ze zitten vrij los en komen 2-3 mm naar buiten.
      weet iemand raad ? (ohja, ik wil het woord siliconen niet horen mannen) mss plastic centreerringen mee over de 5 klemmetjes schuiven.
      alle suggesties zijn welkom.

IMG_speedline.jpg

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
      • Ik deed daar meestal gewoon electrische isolatie tape rond zodat ze wat vaster zitten

eindelijk de geschikte 4 mm O-ringen gevonden in de vakhandel voor hydraulica. de porsche kapjes zitten nu degelijk vast op de speedline velgen.
          enig nadeel: je moet de velg demonteren om de ring langs de binnenkant aan te brengen
          maar ik heb nu een permanente oplossing, die geen sporen nalaat. en hoe dikwijls haal je de naafkappen eraf met het wiel nog op de auto?

ik heb een voorlopige oplossing met heel eenvoudige middelen gevonden. ze zitten nu helemaal klemvast zoals het hoort met een simpel elastiekje van de juiste breedte. nu nog op zoek naar de juiste centreer-ringen of O-ringen die uit degelijk materiaal gemaakt zijn.

pennetjes van de centercap opwarmen met een aansteker en wat omplooien zodat ze harder klemmen

Vergeef me, die Tec 7 was n grapje, kon t echt niet laten 😉

Ik zou proberen met een (rubber) centreerring rond de klemmetjes

[quote=”deepee” post=170149] ohja, ik wil het woord siliconen niet horen mannen [/quote] 🙄 😉

Zou ik ook niet mee beginnen. Als je zo al gaat “brassen” om een centerkapje, waar stopt het dan…? 😐

Van die rubber ringen bestaan in alle diameters. Deze zitten dan wel niet in PVC buizen.

💡 Misschien kun je het centerkapje opspieën aan de binnenzijde met stukjes rubber,…?
                      Dan gaan ze ook niet meer lopen…

ik kan ze ook gelijk met de velg duwen en ze passen centrisch maar hebben 3 mm speling omdat de rand in het naafgat blijkbaar dunner is bij speedline tov OEM, BBS … velgen.

[quote=”KROKODILE” post=170213]pvc buizen van diam. 60 ?[/quote]

blijkbaar enkel 50 of 75 mm. dus ik zoek verder …

Bij mij zitten de kapjes muurvast en gelijk met de de naaf

pvc buizen van diam. 60 ?

terwijl ik m’n vraag schrijf bedenk ik of een rubberen dichtingsring van 6cm diameter en 3mm dik mss zou lukken?
                              werd vroeger frequent gebruikt bij sanitair in ellebogen en koppelstukken van PVC buizen :think: dadelijk eens proberen.
                              nog andere ideeën zijn nog welkom …

Geen raad, ik had dat ook op mijn Boxster met 18″ RH Speedlines erop 😕

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.