Naar de Nordschleife

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Naar de Nordschleife

  • Maker
    Discussie

  • Peter R.
    Deelnemer

      Beste medeforummers,

      Ik zou in augustus een dagje naar de ring willen trekken.

      Zijn er hier collega’s die dat al een keertje gedaan hebben en zo ja, hoe gaat dat organisatorisch in z’n werk ?

      Dank,

      Peter R.

    9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
      • big balls, die Turbowannes… 😉 No shit, 964 turbo’s zijn als meest krachtige exemplaren van de monoturbo’s geen makkelijke jongens om mee op circuit te rijden… Om geen surprises te hebben wordt eigenlijk aangeraden om steeds met een (voldoende) hoog toerental te rijden, zodat de turbo continu onder druk staat, en men geen verrassingen heeft in het uitaccelereren uit een bocht wanneer de turbo plots op toeren komt! (zeker daar, waar veel schaduwrijke stukken tussen de bomen voor gemene addertjes onder het gras kunnen zorgen!) Maar op de Nordschleiffe steeds boven de 3500 rpm blijven… het is niet iedereen gegeven…

        Maar wie het kan… die weet waarom Turbo’s, en zeker de monoturbo’s, voor velen nog steeds het ultime mannenmobiel is… 😆

          ben er ook al regelmatig gaan op rijden , met de 535 en de mini cooper JCW van mijn vrouw, en het is steeds weer zuivere adrenaline..maar met de turbo ga ik toch wel extra voorzichtig zijn…die is me te dierbaar 😉

            De Nordschleife is idd een prachtig circuit (lees tolweg)
            Het is een openbare weg waardoor je wagen ingeschreven , verzekerd en gekeurd moet zijn. dit sluit dus uit dat je er met een circuitwagen mag gaan rijden.
            Bij een aanrijding waar derden bij betrokken zijn komt ook steeds de Polizei erbij.
            Let wel op , al moet je betalen en is het een openbare weg waar je GEEN afstand van verhaal MOET tekenen , de Nordschleife neemt zijn verantwoordelijkheid NIET .
            Gebeurd er iets onverwachts waar zij verantwoordelijk voor zijn (koel en/of olieplekken ivm mat een iets eerder gebeurd ongeval en NIET aangeduid door de verantwoordelijken kan genoeg zijn om ettelijke duizenden euro’s schade te hebben waarvoor je voor de volle pot zelf opdraait.
            Je kan de Schleife dan nog gaan betalen voor beschadigingen aan de vangrails (nog een paar duizend euro) en personeelskosten voor tussenkomst.
            Ik zal nog zeer regelmatig gaan kijken (oa volgende week maandag met het PF.nl) maar er niet meer zelf op rijden met de 968CS

              is inderdaad 16 euro als je één kaartje koopt… maar als je een kaartje voor meerdere rondes koopt zakt de prijs naar 12 of 13 euro per ronde…

              En inderdaad, je mag de Nordschleiffe zeker niet zien als een normaal circuit… marge is zowat nul; de hebt de baan, dan 1 à 2 meter gras… en Guten Tag Decor!!! Vraag maar aan mijn zus, vorig jaar, de eerste ronde! Z3 perte totale…

              Maar het moet gezegd, het is zoals het eiland Mann voor de motorrijders… Het is gevaarlijk… je voelt gewoon je adrenaline stromen als je moet vertrekken… Er is geen enkel ‘circuit ‘dat je dat zelfde gevoel kan geven… en ik heb er al een pakje gedaan… Het is als francorschamps…maar één ronde is net iets meer als 3 keer zo lang, en de hoogteverschillen zijn veeeeeel spectaculairder…

              iedereen moet voor zich uitmaken of het risico opweegt tegenover het plezier… maar we horen graag van je als je geweest bent, hoe het afgelopen is…

              Anoniem

                [quote=”cabrio wim”:39bf3rh7]Even een PM sturen naar 911-lover, die kan je er alles over vertellen 😉 [/quote]
                Inderdaad maar die zal je waarschijnlijk ook de goede raad geven om NIET op dat circuit te gaan rijden, voor zover je dat eigenlijk nog een circuit mag/kan noemen… Wil je het toch riskeren let dan toch maar goed op want dit ‘circuit’ is alles behalve veilig.

                  12 euro..?
                  Ik dacht 16…. 😕
                  Maarja, die paar euro maken ook niet uit op zo’n geweldige ervaring! 8)

                    Dankuwel porschky, daar kan ik het mee doen !

                    Peter R.

                      van Gent vertrekkend is het precies 330 km. Makkelijke tip als je de weg niet zo goed kent: je neemt dus de E40 naar Luik, dan richting Aachen, en eens de grens over volg je gewoon de autostrade tot je tegen Kerpel de afrit ziet die je ook moet volgen om richting Fantasialand te gaan! Eens je tegen Fantasialand bent, staat Nürnburgring reeds aangeduid, gewoon volgen…

                      Eens daar aangekomen heb je het opvallende domein waar de Grand Prix piste ligt, maar als je even verder rijdt, zie je de pijltjes naar Nordschleiffe staan… the place to be. Eens daar aangekomen kun je aan een automaat tickets kopen, per ronde, per 2, 5,10 enzo verder. (verschiet niet als je de prijs per ronde ziet! Het mag dan wel 23 km zijn, 12 euro per ronde blijft een ferme prijs!) Dan gewoon aanschuiven, ticketje in de slagboom…ét c’est partie!!

                      Best wel de website controleren, want vaak wordt de Nordschleiffe afgehuurd voor organisaties, autoproducenten en dergelijke, en is de baan maar enkele uren open, of zelfs niet!!

                      Er zijn ook tal van supergezellige kleine hotelletjes in de buurt, waar je voor een zeer schappelijke prijs kunt overnachten. Zelf ga ik steeds naar een hotteltje op zowat 7 kilometer van de Ring, alwaar ik 86 euro betaal per nacht voor twee personen, ontbijt inbegrepen…

                      Enne… best tanken voor je op de Ring gaat, want met meer dan 20 km per ronde, aan een hoog toerental, gaat je benzinevoorraad er fenomenaal snel door…

                      And most of all… have fun, but take it easy on the first couple of rounds….!!! Het heeft niets voor niets zijn naam, de ‘groene hel’ verdient!

                      Wim

                        Even een PM sturen naar 911-lover, die kan je er alles over vertellen 😉

                      9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.