Naar jullie gewoonte: nieuw lid stelt zich voor

Home Forum Stel jezelf even voor ! Naar jullie gewoonte: nieuw lid stelt zich voor

• Maker
    Discussie

• gdpsuz
    Deelnemer

Hallo,

eerste oldtimer auto (Porsche 3.2 Carrera 1988) is besteld. Wordt momenteel gekeurd als oldtimer en daarna de zoektocht naar een goede verzekeraar/…

Ik ga zoveel mogelijk info proberen opzoeken om niet steeds vragen te lanceren die iedereen al 50 keer heeft beantwoord, want uiteraard heb ik dezelfde ‘zorgen’ momenteel als elk ander nieuw lid:

– waar laat je de wagen verzekeren (ik ben woonachtig in meetjesland, net zoals nieuw lid Luc)
      – wat neem je als diefstalbeveiliging op de wagen ? omnium ? lojack ? gps tracker ? diefstalverzekering ?
      – bestaat er een handleiding ergens op jullie site voor nieuwe leden ?
      – waar vind ik een werkplaatshandboek of owners manual voor mijn Porsche ?
      -…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
      • Ik zou het ook even niet weten wat te doen erop of eraf.
        Het hoort er wel een beetje bij. De meeste zijn natuurlijk zonder taartschep.
        Maar je haalt ook die prachtige achterlijnen van de auto af als je het laat zitten.
        Heeft wel wat racie.
        Niet nu beslissen maar even laten zitten.
        Dan kun je na een jaar nog zien wat te doen.
        Maar ik vind in beide uitvoeringen dat je een prachtige Porsche hebt.
        Veel plezier en rijgenot.

zowel de vleugel als het rooster zijn vaste onderdelen (geen bewegende spoiler zoals bij latere modellen). dus gewoon 6 of 8 schroeven langs de binnenkant van het motordeksel los draaien en heel mss de gasdemper aanpassen omdat er minder weerstand voor minder gewicht nodig is.

[quote=”deepee” post=207115]gewoon doen wat je zelf mooi vindt. hem er af halen en weer terugzetten is doodeenvoudig.[/quote]

Hallo Dp, da’s inderdaad wel misschien de beste oplossing…beide werelden eens verkennen…

UIteraard vind ik ergens op het forum een meer technische beschrijving van hoe je de taartschep (de) monteert ? Het roostertje ter vervanging gaat worden meegeleverd bij de wagen…dus ik kan switchen (als ik maar weet hoe…)

+1 voor dp!

Ik bonjour de mijne er ook van, heb kunnen opsporen dat geleverd werd zonder spoiler.
              Vind persoonlijk ook mooier zonder spoiler, alhoewel hij wel ietsje racier toont met spoiler

gewoon doen wat je zelf mooi vindt. hem er af halen en weer terugzetten is doodeenvoudig.

Als ie origineel al een spoilertje had, dan zou ik um gewoon netjes laten zitten.

Congrats man!

Proficiat, mooie kleurencombinatie.
                    Na lang twijfelen en op aanraden van de forumleden hield ik de mijne zonder spoiler en achteraf gezien toch wel blij mee…
                    Foto1.1.jpg

XXX

Welkom met uw G-model MET Carrera spoiler.
                      Als ‘m matching numbers is met origineel geleverd spoiler pakket, dan laat je die taartenschep gewoon staan. Heb ik trouwens ook gedaan 🙂

Voila sé Bruno; en nu kan hem kiezen 🙂 🙂

Btw: Schoon velgen !!

bruno.jpg

En zo met

Attachments:
                          • image-3.jpg

Zo ziet dat er zonder taartschep uit 😉

GETTEDIRK-2.jpg

SAM_0614.jpg

DSC01334-2.jpg

[quote=”joebarreke” post=206975]Welkom hier, originele taartschep erop laten he ;)[/quote]

ongetwijfeld (her) open ik hier een jarenlang lopende discussie mee, maar kan die ‘taartschep’ (wist niet dat jullie dit zo noemden)
                              er zomaar af zonder aan de rij-eigenschappen van de wagen te raken ?

Weet iemand waar ik foto’s kan vinden van een wagen waar men ‘voor’ en ‘na’ foto’s heeft genomen, zodat ik me kan gaan voorstellen hoe de wagen er gaat uitzien zonder vleugeltje ?

Bedankt voor de warme ontvangst.

ik ben 10 jaar geleden gestart met het onderhoud en de opbouw van mijn suzuki gs1100GL motorfiets, waardoor het restauratie/oldtimer gebeuren me is beginnen bekruipen…
                                Nu had mijn broer een 3-tal jaren geleden een 3.2 gekocht als investering (hij rijdt er nog steeds bijna niet mee, de snoodaard) en als ik inderdaad zie wat hij nu voor zijn wagen zou kunnen vragen ?

Soit, bij mij zal het een ander verhaal zijn. Wagen is gekeurd en van zodra betaling/kenteken in orde is, gaat ie regelmatig de baan op. Ik heb bewust voor een full option gekozen (cruise control, open dak,…) omdat die toch iets unieker blijken te zijn en daardoor – hopelijk – ook iets sterker staan wanneer die ooit weg zou moeten (maar ik heb die niet gekocht om te verkopen, laat dat duidelijk zijn…!)

Zit al jaren allerlei sites (tweedehands,…, oldtimerweb,…) af te speuren maar durfde nooit echt zo een bedrag op tafel leggen voor ‘een’ wagen…

Tot ik onderstaande zin las:

“I wouldn’t want to grow old without counting a Porsche among my memories, and neither should you.”

Toen wist ik: verdorie, gewoon doen man…niet te veel meer nadenken…je ziet achteraf wel wat het wordt…en wat blijkt ? net op zo een moment iemand gehoord die zijn wagen nog niet online had gezet voor verkoop, maar dat wel van plan was… Het plaatje klopte meteen, heb direct toegehapt…

Welkom! Veel plezier ermee

Welkom en proficiat met je aankoop!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.