Nachtrit op circuit Zolder

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche filmpjes Nachtrit op circuit Zolder

• Maker
    Discussie
  • Vanavond een vrij unieke belevenis mogen meemaken. Er was een “avondlijke” nachtrit te beleven op Zolder.

Dit is toch een specifieke belevenis. Heb er wel een serieuze save uit de mouw moeten schudden of het jaar was gedaan voor het begon 🙁

Ik kan toch niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om wat rijvaardigheid te gaan oefenen. Zonder die cursussen zat ik nu serieus in de patatten……

[video]http://www.youtube.com/watch?v=AGkm5Lz3tQM&feature=youtu.be[/video]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
    • knappe filmpjes
      hoop ook trug trackdays te gaan doen als mn turbo verkocht geraakt.
      dan op zoek gaan naar een nieuw trackdayproject en ons evengoed probere amuseren als jij 😆
      die corvette deed het ook niet slecht 😯

[quote=”reys” post=88833]En zeggen dat ik daar 15′ vandaan overnachte ( 3 daagse werkreisje) en van plan was om eens langs te komen…maar ‘t werk moest af dus ‘t was noppes 🙁
        jokke_vlo, weet zeker dat je die schuiver nog plezant vond ook ;)[/quote]

Bwah, ik schuif wel eens graag, maar zo een “pendelbeweging” vind ik niet echt plezant. Dat is echt “tricky” !

Schandalig JP en zelfs niet bij mij langs gekomen. :drink:

Anoniem

En zeggen dat ik daar 15′ vandaan overnachte ( 3 daagse werkreisje) en van plan was om eens langs te komen…maar ‘t werk moest af dus ‘t was noppes 🙁
            jokke_vlo, weet zeker dat je die schuiver nog plezant vond ook 😉

Genieten,genieten :respekt:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=dRvQCKu_YYM&list=UUiF2anZAE8LbeCl2ZPVJ67g&index=2&feature=plcp[/video]

Een stukje van overdag, diezelfde dag. Na de Bianchi zie je me naar zesde gaan, idem boven op de tunnel. Dat is 2x vanwege de DB limiet.
                Desondanks DB limiet, dat de kleppen toe waren, en ik op straatbanden stond zijn dit rondjes net boven of onder de 1.50

Anoniem

Inderdaad met je ervaring heb je de wagen kunnen recht houden .Door dit al verschillende malen gedaan te hebben wist je wat ging komen en kon je beheerst reageren .
                  In 2010 ben ik ook enkele malen naar Vise gegaan ,wil dat dit jaar opnieuw doen .

Ik heb hier een goed adresje gepost. Let wel meestal in de franse taal, wat mij niet echt deerde….

Anoniem

Ik ben ook al een tijdje bezig met zoeken voor een rijvaardigheid opleiding.
                      Zou wel met eigen auto moeten.
                      Ik wil samen met mijn kameraad gaan, die heeft een armamputatie en zijn eigen BMW is dus aangepast.
                      Hij heeft een automaat met een bol op het stuur. Ik zou ook met de BMW gaan, daar rijd ik dagelijks in.
                      Heeft er iemand tips over een organisatie die dit doen, de meeste die ik heb gecontacteerd laten mijn kameraad niet toe 🙄 hij rijd nochtans stukken beter met 1 hand tov ik met 2 :respect2:

Zo een uitje op slipcursus is best fun en ik raad echt maitrise aan, die man kent Porsche !

[quote=”jokke_vlo” post=88643]Zelf ben ik eerst intensief gaan oefenen bij http://www.maitriseduvolant.be en dat blijf ik doen ongeveer alle drie maanden. (zoals KoenC weet)[/quote]
                          Ik wil nog even aanvullen met: zoals Koenc ook gaat doen 😛
                          Carbonman (Kris) zal ook wel meegaan.
                          En, … ik heb hiervoor ondertussen een grondige reden. Slechts 200 km met de GT3 en al 2 keer uitgebroken. 😳 (zaterdag ochtend met regen).
                          Dit is echt anders dan met de Exige. Op papier is de Exige sneller (0->100: 3,9s) mmar dit is zonder dat koppel van de GT3 … effe wennen hoor 😯

Ik had de uitnodiging van Skylimits eerder ook ontvangen, maar helaas geen tijd (of mogelijkheid)om met dit nachtelijke avontuur mee te doen 😐

… de enige andere keer dat ik ‘s nachts auto’s over het circuit van Zolder heb zien gaan, was met de 24 uurs races …

Zeer leuk om iemand met ervaring bezig te zien en te horen..inderdaad zalige café
                              Praat :drink: ik heb wel wat ervaring maar niet
                              met de 911.Er moet dus dringend geoefend worden! ik heb het al door:groepsuitje!!!!
                              Gaat leuk worden!

[quote=”KDC” post=88667]:respect2:
                                Er zijn waarschijnlijk nog kandidaten om eens een curcus te volgen..? 😉
                                Misschien eens een groepsuitje van maken :?:[/quote]

Ik zal het eens voorstellen aan iemand die al zoiets gedaan heeft op een ander forum

XXX

:driver: Netjes herpakt, wou dat ik het ook zo kon. Bij mij staat er een eenvoudige slipcursus op’t plan om mee te beginnen (zat onder de kerstboom). Nadien hopen dat het neit verkeerd afloopt.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.