Naish

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Op algemeen verzoek even mezelf voorstellen.

Ik ben 34 jaar en al altijd gepassioneerd door auto’s, maar mijn grootste liefde gaat naar Porsche!

Een tijd terug heb ik eens een weekendje over een 356SC cabrio en later een coupé versie kunnen beschikken en toen was ik helemaal verkocht.
      Ik zat al een tijd met het idee om een 356 Speedster te bouwen en heb me daar al serieus in verdiept. Toen er echter achter gekomen dat je voor hetzelfde geld eigenlijk eentje naar wens kan laten bouwen door vintagespeedsters en direct kan rijden.

Maar ik ben beginnen twijfelen aan het replica verhaal en alle dingen die ik er rond hoor betreffende inschrijving en dergelijke. Bovendien houdt zo’n replica wel zijn waarde, maar het is niet te verantwoorden als investering en de herverkoopbaarheid is zeker al niet makkelijk.

Ik rij op dit moment zelf met een A7 en mijn vrouwke heeft een mini cooper S cabrio gekregen. Een belangrijke eis voor de extra vrijetijdswagen is de mogelijkheid om er met 4 personen in te zitten. Eerst en vooral om onze kinderen te kunnen meenemen als we er eens mee op weg gaan in het weekend en bij gelegenheid een koppel te kunnen meenemen erin. Het is niet voor lange afstanden maar wel leuk om iets te gaan eten met de oldie 😉

Mijn eerste idee (met de speedster of een 356 cabrio) was om een cabrio te halen, maar gezien er nu al een cabrio staat begin ik meer en meer te twijfelen aan een dicht model oldie. En op dat gebied is mijn hart verkocht aan een Singer Porsche, maar dat is helaas VER boven budget 😡

Dus denk ik nu richting de aankoop van een te restaureren 911 eerste generatie of 912. Die carrosserie aan te passen met bredere heupen achter, iets bredere wielkassen voor en een ducktail. Maar voor de rest niet te veel poespas en heel sober gedaan. Dan als motor een 993 motor erin (kan mits een paar aanpassingen) en een opvallend kleurtje erop natuurlijk.

Daarmee hier terecht gekomen. Dus mensen met tips, laat maar komen.

Plaatsen om een oude kar te vinden, plaatsen voor zo’n conversion kits,…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
      • welkom, hou ons op de hoogte van je project, ik hou er van dat mensen een oudje nieuw leven inblazen, geeft ons meer om te bewonderen.

[quote=”Naish” post=182009]Gezien de aankoop van ons vakantiehuis in Spanje bijna rond is en ik naar volgend jaar wat begin te plannen voor mijn projectje nieuw leven in te blazen…
          Dus op het gemak de markt wat aan het bekijken voor een 964 donor te kopen… [/quote]
          Amai, aan wilde plannen en dito budget blijkbaar geen gebrek. 😯

We volgen de realisatie van projectjes heel graag. Laat het relaas en de foto’s maar komen.

Wie we hier nu tegenkomen! :salut: 😀

Eerste vereiste….een vierzitter want wil met wat vrienden ermee gaan eten…..bestel dan maar ineens een sessie bij een chiropractor…
              Maar goed…welkom hier…
              Mijn vrouw wou ook enkel een cabrio, want de dochter moest meekunnen….ze heeft er nooit ingezeten.

welkom hier :drink:

Anoniem

Gezien de aankoop van ons vakantiehuis in Spanje bijna rond is en ik naar volgend jaar wat begin te plannen voor mijn projectje nieuw leven in te blazen…

Dus op het gemak de markt wat aan het bekijken voor een 964 donor te kopen…

Als jullie er dus eentje zien passeren en er mag wat werk aan zijn, roep maar gerust 😉

Enige vereiste is dat het een manuele is, ik kan leven met een C4 alhoewel de voorkeur uitgaat naar een C2. Voor de rest ben ik vooral op zoek naar een goeie kas met een goeie techniek erbij… Interieur en staat exterieur zijn minder belangrijk gezien daar toch alles aan veranderd wordt…

Anoniem

Ondertussen wegens omstandigheden (andere aankoop) het idee wat in de koelkast gestoken, maar het leeft nog steeds.

Normaal voorzien om er volgend jaar mee te starten. Maar nu is het idee zich aan het vormen om een backdate te doen op een 964.

Dus eigenlijk wat Singer doet, maar dan via andere tussenpartijen die hetzelfde doen voor een meer aanvaardbare prijs 😀

Welkom,
                      indien ik mijn oude 911 niet had kunnen kopen had ik ook voor 964 gegaan en dan oude looks gegeven…

Kostprijs van een early 911 ligt een pak hoger dan 10 of 20K, en dan heb je idd nog geen beest van een motor 😕

Op marktplaats.nl vind je wel enkele leuke porsches, vooral oldies meer dan in België.

Veel succes met de zoektocht 😀

Welkom en veel succes met de zoektocht!

Welkom Naish :drink:

Mooie voorstelling, en zo te horen ga je hier nog interessante topics neerpennen :happydance:

Alvast veel succes met de zoektocht 😉

Anoniem

[quote=”Mushroom” post=133208]Welkom! :first:
                            Grootse plannen precies?
                            Imo zou het makkelijker kunnen zijn om gewoon een 964 (of misschien 993) te backdaten naar het eerdere pré-impact model :arrow:[/quote]

Idd grote plannen!
                            Ik kijk wel graag vooruit en is nu niet dat ik dit morgen ga beginnen, maar ik ben me wat aan het informeren!!!

Wat jij beschrijft is wat ze eigenlijk bij Singer doen… Daar vertrekken ze van een 964, gaan die backdaten en steken er een 996/997 GT3 motor in als ik me niet vergis *luv
                            Het backdaten is een goeie tip en ga ik zeker eens bekijken. Vooral omdat er dan geen motorische aanpassingen moeten gebeuren aan de 964 omdat die wel voldoende zal zijn.

[quote=”cabrio wim” post=133218]Welkom Naish, en mooie plannen in het verschiet.

Tips hebben we genoeg, maar punt is wat wil jij.
                            Oudjes zijn waarde vast, en bij ombouw daar is het wat zot er wil voor betalen mocht je ze ooit eens weg doen.
                            Dan hoeveel wil jij besteden voor zoiets, aankoop rest of ombouw ook een belangrijk punt.
                            Dus veel wijsheid met uw keuze. ;)[/quote]

Wat ik wil is niet zo moeilijk: 356 SC cabrio volledig origineel en authentiek + Singer 964 chassis met nieuwe motor en looks van de eerste 911 + een 991 cabrio voor madam + een 991 GT3 voor mezelf

Efkes rekenen, juist ja 😉

Dus idd budget is wel van belang… Voor de speedster replica ging ik bij zelfbouw rond de 25K uitkomen, met alles erop en eraan laten bouwen rond de 30K. Dat zijn budgetten die zeker haalbaar zijn 😉

Maar het idee is nu om een eerste generatie 911/912 te kopen (vind je voor 10 a 20K) en eventueel meteen wat extra besteden aan eentje die ik kan rijden. Om er dan gefaseerd aan te werken en ook al wat van te genieten 😉

[quote=”S2″ post=133242]Welkom!

Je nickname komt me bekend voor… ook actief (geweest) op andere fora (autoforum ofzo?)[/quote]

Ik heb idd veel op autoforum gezeten met dezelfde nick. Maar de moraalridders hebben me daar weggejaagd en ondertussen enkel nog actief op autominded (een aanrader trouwens voor algemene auto liefhebbers ;))

S2

Welkom!

Je nickname komt me bekend voor… ook actief (geweest) op andere fora (autoforum ofzo?)

XXX

Welkom Naish, ben benieuwd naar wat het gaat worden :relaxman:

Wim

Welkom Naish, en mooie plannen in het verschiet.

Tips hebben we genoeg, maar punt is wat wil jij.
                                  Oudjes zijn waarde vast, en bij ombouw daar is het wat zot er wil voor betalen mocht je ze ooit eens weg doen.
                                  Dan hoeveel wil jij besteden voor zoiets, aankoop rest of ombouw ook een belangrijk punt.
                                  Dus veel wijsheid met uw keuze. 😉

Mooie intrede :up:
                                    Welgekomen op dit forum!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.