- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
5 juni 2013 om 18:29
Op algemeen verzoek even mezelf voorstellen.
Ik ben 34 jaar en al altijd gepassioneerd door auto’s, maar mijn grootste liefde gaat naar Porsche!
Een tijd terug heb ik eens een weekendje over een 356SC cabrio en later een coupé versie kunnen beschikken en toen was ik helemaal verkocht.
Ik zat al een tijd met het idee om een 356 Speedster te bouwen en heb me daar al serieus in verdiept. Toen er echter achter gekomen dat je voor hetzelfde geld eigenlijk eentje naar wens kan laten bouwen door vintagespeedsters en direct kan rijden.Maar ik ben beginnen twijfelen aan het replica verhaal en alle dingen die ik er rond hoor betreffende inschrijving en dergelijke. Bovendien houdt zo’n replica wel zijn waarde, maar het is niet te verantwoorden als investering en de herverkoopbaarheid is zeker al niet makkelijk.
Ik rij op dit moment zelf met een A7 en mijn vrouwke heeft een mini cooper S cabrio gekregen. Een belangrijke eis voor de extra vrijetijdswagen is de mogelijkheid om er met 4 personen in te zitten. Eerst en vooral om onze kinderen te kunnen meenemen als we er eens mee op weg gaan in het weekend en bij gelegenheid een koppel te kunnen meenemen erin. Het is niet voor lange afstanden maar wel leuk om iets te gaan eten met de oldie 😉
Mijn eerste idee (met de speedster of een 356 cabrio) was om een cabrio te halen, maar gezien er nu al een cabrio staat begin ik meer en meer te twijfelen aan een dicht model oldie. En op dat gebied is mijn hart verkocht aan een Singer Porsche, maar dat is helaas VER boven budget 😡
Dus denk ik nu richting de aankoop van een te restaureren 911 eerste generatie of 912. Die carrosserie aan te passen met bredere heupen achter, iets bredere wielkassen voor en een ducktail. Maar voor de rest niet te veel poespas en heel sober gedaan. Dan als motor een 993 motor erin (kan mits een paar aanpassingen) en een opvallend kleurtje erop natuurlijk.
Daarmee hier terecht gekomen. Dus mensen met tips, laat maar komen.
Plaatsen om een oude kar te vinden, plaatsen voor zo’n conversion kits,…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.