nat lakken of poederlakken

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen nat lakken of poederlakken

• Maker
    Discussie

• Peter 944
    Deelnemer

heb er niet direct iets van gevonden via de search.

Velgen spuiten wat raden jullie aan?
      Nat lakken of poederlakken. Hoe zit het met de prijs tov elkaar.
      gewicht en degelijkheid.

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • Wim

Wat kost het dan om 4 velgen te poeder coaten, heb daar geen idee van. 🙄

nat lakken komt dus veel duurder uit dan poederlakken als ik het zo hoor

Wim

Hieronder zijn de velgen van mijn zoon zijn auto, en hij heeft ze zelf nat in nat gespoten, daarna vernis en gebakken, velgen waren onbeschadigd.
            Heeft er in totaal 8 uurtje aan gewerkt, dus met verf en werkuren zou je rond de 450 a 500 euro kwijt zijn.
            Heb je een idee.

PT

Peter,

Ik kan enkel antwoorden op poederlakken, (dit komt uit goede bron, mijn vader had een poeder-lakafdeling op zijn bedrijf). :

Als je ‘reeds gespoten’ alu velgen zou binnenbrengen voor te poedercoaten, worden deze altijd lichtjes gestraald waardoor je een iets ruwer oppervlak krijgt ipv te schuren. Dit gebeurt omdat je anders geen goede hechting hebt. Je velgen worden op +/- 180 – 190 °C in de oven gehangen. (Ik weet niet of dit de stevidheid van een velg in het gedrang brengt). Ik heb af en toe al gemerkt dat je met poederlakken soms een effect krijgt dat ‘lichtjes’ lijkt op de schil van een appelsien. Prijs variëert tussen de 20 en 25 euro per velg.

Mijn voorkeur gaat uit naar nat lakken. Prijzen ken ik echter niet.

Greets,
              Paul.

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.