NAVIGATIE

• Maker
    Discussie
  • Kleinigheidje, hoop ik. Ondanks dat ik mijn nav. CD-ROM in het toestel plaats blijft het systeem zeggen dat ik de cd moet plaatsen. Als ik dan op het knopje CD druk krijg ik: CD-lader geen CD en CD schuif geen audio cd. (zonder de NAV cd krijg ik ook “geen CD”) Het feit dat ik de melding krijg “geen audio cd” wil m.i toch zeggen dat er een andere dan een audio cd in het toetsel zit nl de navigatie-cd. Raar ? Het gaat om een PCM uit een 996 van 06/2003. De CD-ROM is cd 3 (BENELUX) 2008/2009 000 044 900 96 T1000-13753. Iemand ervaring mee ? Dikke merçi op voorhand !

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
    • Voor een 996 van 1997-2006 bestaat een dubbel-DIN inbouwkader, voor modellen zonder drankhouder. Alleen prijzig (88,50€ + BTW). Wie wil passen? Dat ligt hier op voorraad.

http://csbshop.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=2567&hoofdgroep=120&subgroep=261

0

Nee, want Porsche is niet dom 😉
        Van breedte is ‘t spot on, echter is de originele nav iets hoger, een cm of 3.
        Is dus een op te vullen gat wat me bij mijn vraag brengt die ik al maanden moest stellen maar telkens al vergeten ben: heeft er iemand een stukje interieurleder van een 20 cm op 6 cm liggen? Zwart aub! 🙂

Je kan (dacht ik) ook een “bezel” kopen maar prijs is rond de 150$ en dat was’t me niet waard. Is wel speciaal voor de Porsche 996 gemaakt en voor mét of zonder bekerhouders (verschil in hoogte).

Edit na audiotronics zijn post:
        Het was het me wel waard maar alleen te vinden voor auto’s zonder bekerhouders.
        My memory is terrible, not only that, but my memory is also terrible! :wtf:

0

[quote=”Mushroom” post=88226]Speciaal voor Reys

Click!

Bediening is IMO wel omslachtig (kan ook aan mij liggen)
          Ofwel heb je een zeer basic menu (met schermen die eruit zien als MS-DOS schermen), ofwel laat je de nav opstarten en dan kom je in heel mooie, duidelijke menu’s, maar dat moet je wel elke keer je de auto start opnieuw opstarten. Zoals ik zei: moest ik de gebruiksaanwijzing eens lezen ‘t zou misschien duidelijker zijn :mrgreen:
          Nav is heel snel en de routes zijn meestal binnen de 10 seconden uitgerekend.

Onze vriend audiotronics kan soortgelijke dubbeldin nav’s ook leveren maar dan van echte merken. Clarion, Pioneer, Kenwood, stuff like that.

En speciaal voor Reys de 4S vandaag ook een beurt gegeven :engeltje:
          Als’t nu morgen regent weet ik u te vinden hoor!!! :twisted:[/quote]

Past dat gewoon in de plaats van de originele pcm? Heb je foto van hoe het in jouw wagen is ingebouwd?

0

Okee chimpansee ! Tijdens mijn zoektocht een vriendelijke Hollander gevonden. CD-ROMmetje zat na enkele dagen in de brievenbus. Mocht niets betalen: eerst proberen, dan betalen ! :drink: Schijfje erin, enkele minuten een up-date balkje tot 100 %, en dan ….. :relaxman: aan de RRRRotonde derde afslag nemen, na 200 M schuin links. Gesteld voor 18 €. Zal de betaling naar boven afronden denk ik. Zo’n service. :respekt:

Mocht iemand zin hebben in een nagelnieuwe TEQUIPMENT navi-set (met factuur erbij) kijk dan in de betreffende rubriek. :sarcastisch

0

Ben overtuigd dat het systeem op geen :censored: trekt, de Tomtom ligt ready. Maar heb toch graag dat alles wat erop en erin zit werkt. Heb evenwel al enkele vorderingen geboekt. PCM aanvaard de navi-cd (cd symbooltje onderaan scherm zichtbaar) maar kan geen straten invoeren en de steden / gemeenten worden door 3-hoekpijl in vogelvlucht aangewezen. Dus niks van “binnen 150 meter naar rechts” enz…… :wtf:

0

Men neemt een draagbare navigatie van merk A, B of C. Kostprijs 100 euro. Men plaatst dit in een nieuwe mercedes CLS, jaguar XJ, Audi A8, mercedes E-klasse en vergelijkt. Alle, maar dan ook alle klanten nemen die draagbare navigatie mee en sommigen vloeken een paar keer omdat ze zo een pokkedure optie hebben bijgenomen. En om de actualiteit te volgen : weer wat duurdere VVA door die dure optie.

Een systeem van af fabriek in een nieuw model van wagen is meestal al verouderd voor de wagen wordt voorgesteld. Ik zou die dure optie nooit in een nieuwe wagen bijnemen (of het moet zijn omdat anders veel andere opties ook niet kunnen).

En we zullen wat SPAM maken. Momenteel staat de AVIC-F930BT van PIONEER in aanbieding. Autosalonactie, 799 i.p.v. 999 euro. En dat is een systeem dat wel echt goed werkt (zelfs veel beter dan kenwood en alpine). Of de AVH-3300BT gekoppeld aan een AVIC-F220 navigatie module.

0

ja het is triest, maar zoals ik eerder al zei: als ik met de 996TT naar een voordracht ga, heb ik ook steeds de Tomtom in de rugzak mee… geleerd uit pijnlijke ervaringen…! 🙁 Men kan er werkelijk niets meer op vertrouwen…

0

Ja, ik weet het. In onze andere wagen (BMW F11) zit ook zoiets fantastisch: snel, correct, kortom top. Het is gewoon dat ik graag heb dat alles functioneert in en aan de P. al is het maar voor de volgende eigenaar. Het Tomtommeke ligt al klaar hoor ! Bedankt voor de feed-back.

0

Lol 🙂
                      Op een beetje SD kaartje gaan 1000 CD’s…
                      Is wat beter en sneller dan bzzzz…bzzzzz…bzzzz… “CD2 not recognized”…. bzzzzzz….. bzzzzz…. *KRAK*……………… bzzzzz…. CD3 now playing

Oei, wegomlegging… ‘k Zal mijn nav cd maar weer insteken… bzzzzzz…. bzzzzzz…. “Please make a U-turn”…. Herberekenen………… herberekenen………

No offence, maar ‘t systeem is voorbijgestreefd.

Maar hey! ‘t Is uwen auto! 😉

0

No way José, heb een cd-wisselaar in de koffer en een cd-schuif binnen voor zowel audio als navigatie cd’s. Maar nu zag ik in het cd-rom pakket achteraan een negende cd zitten. Mss dat ik eerst deze moet inbrengen voor een up-date van het systeem, ik bericht later hierover. :sleep:

0
                        Wim

Ik heb deze in de Alfa zitten, werkt werkelijk met alles perfect.

http://www.autowereld.com/multimedia/detail.asp?artikel=3446

0
                          Anoniem

[IMG]http://i39.tinypic.com/aymrtj.gif[/IMG]

0

Speciaal voor Reys

Click!

Bediening is IMO wel omslachtig (kan ook aan mij liggen)
                              Ofwel heb je een zeer basic menu (met schermen die eruit zien als MS-DOS schermen), ofwel laat je de nav opstarten en dan kom je in heel mooie, duidelijke menu’s, maar dat moet je wel elke keer je de auto start opnieuw opstarten. Zoals ik zei: moest ik de gebruiksaanwijzing eens lezen ‘t zou misschien duidelijker zijn :mrgreen:
                              Nav is heel snel en de routes zijn meestal binnen de 10 seconden uitgerekend.

Onze vriend audiotronics kan soortgelijke dubbeldin nav’s ook leveren maar dan van echte merken. Clarion, Pioneer, Kenwood, stuff like that.

En speciaal voor Reys de 4S vandaag ook een beurt gegeven :engeltje:
                              Als’t nu morgen regent weet ik u te vinden hoor!!! 😈

0
                              Anoniem

[quote=”Mushroom” post=88178]

Moet je mij eens tonen Bart. Die bleutooth lijkt mij wel wat, nu telkens aan de kant om de gsm op te nemen…. 😡

0

Verwonderde me ook bij de Sub .
                                  Ook 2003 en ook nog een cassettespeler .
                                  Dacht dat alleen Jappen zo gek nog waren

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.