NAVIGATIE

• Maker
    Discussie
  • Kleinigheidje, hoop ik. Ondanks dat ik mijn nav. CD-ROM in het toestel plaats blijft het systeem zeggen dat ik de cd moet plaatsen. Als ik dan op het knopje CD druk krijg ik: CD-lader geen CD en CD schuif geen audio cd. (zonder de NAV cd krijg ik ook “geen CD”) Het feit dat ik de melding krijg “geen audio cd” wil m.i toch zeggen dat er een andere dan een audio cd in het toetsel zit nl de navigatie-cd. Raar ? Het gaat om een PCM uit een 996 van 06/2003. De CD-ROM is cd 3 (BENELUX) 2008/2009 000 044 900 96 T1000-13753. Iemand ervaring mee ? Dikke merçi op voorhand !

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
    • Is’t zo eentje met een cassettespeler?
      8-bit!

:respekt: voor Porsche, in 2003 nog cassettespelers verkopen… 🙄

[quote=”Mushroom” post=88198]Zijn dat dan wel de correcte CD’s voor jouw systeem?
        Als jij een 8-bit hebt en de CD’s zijn 16-bit, of voor een single DIN unit oid dan gaat hij ze ook nooit herkennen :idea:[/quote]

Ooohlaa Paula ! Ik ging er bij de aankoop van de CD-ROM set van uit dat de 996 van 06/2003 zowieso een 16 bit had. Best even langs dealer gaan om e.a uit te zoeken dan ! Bedankt voor de reactie.

Zijn dat dan wel de correcte CD’s voor jouw systeem?
          Als jij een 8-bit hebt en de CD’s zijn 16-bit, of voor een single DIN unit oid dan gaat hij ze ook nooit herkennen 💡

Ook niet. Heb volledig nieuwe 8-delige CD-ROM set, nog nooit gebruikt. 😥 Toch bedankt voor de tip !

Navigatie CD wordt niet meer herkend waarschijnlijk door teveel krassen oid…
              Probeer eens een 1:1 copy te nemen via de laptop, op de mijne zat er geen copieerbeveiliging.
              Anyway, ‘t blijft behelpen met die CD’s, heb de mijne eruit geflikkerd en voor 350 Euro een dubbeldin gekocht met de nav op SD-card.
              Ding leest & speelt DVD’s, mp3’s, foto’s, TV, filmpjes, bluetooth, ipod, usb, etc… Geen gedoe meer met CD’s en geen kaarten meer uit 1800 😉

Ik ben er ondertussen achtergekomen dat het systeem op geen :censored: trekt, maar dat neemt niet weg dat het moet werken. Waarom steeds “plaats navigatie cd” terwijl deze reeds in het toestel zit ? Audio cd werkt perfect, dus de lezer werkt.

Als ik op de navigatie van in de 996 moest verder gaan dan was ik nu ergens aan de andere kant van de wereld aan het rondrijden 👿 Ik neem als ik een navigatie nodig heb gewoon een tomtom mee. Kost amper een kleine 100 euro en werkt altijd. Daarom dat ik het erg vind dat ze zoveel geld voor een PCM durven vragen.

Wim

Had dat niet te maken met bouwjaren 996 en dan 8 of 16 bits.
                    En ik geloof dat de 1 serie niet te herladen is.

[quote=”911-lover” post=88142]Geef een PCM in op de zoekfunctie en je ziet dat er al veel is geschreven hierover.
                      Die heeft geen al te goede reputatie[/quote]

Ok, thanks !

Geef een PCM in op de zoekfunctie en je ziet dat er al veel is geschreven hierover.
                        Die heeft geen al te goede reputatie

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.