Nazicht Oliepeil

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Nazicht Oliepeil

• Maker
    Discussie

• Filip
    Deelnemer

Beste Leden,
      Betreffende controle oliepeil via peilstok…(996)
      Ik heb reeds verschillende zaken gelezen op ons forum…maar begrijp het nog steeds niet.
      Moet de motor nu draaien ja / nee
      Moet de olie VULdop eraf ja / nee
      Bij een gewone wagen is ‘t gewoon zorgen dat de olie de kans gekregen heeft om terug te keren naar de carter en dan meten.
      Hoe zit het nu met de P 996.

En wanneer je dit zou doen via de boordcomputer, hoe ga je dan tewerk?

Dank voor Uw reacties.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
      • Hoi Harry,
        die blokjes geven van max tot min een verschil van 1,25liter aan ;-),dus je kan uitrekenen hoever je van vol zit.

als de boordcomputer de stand half aangeeft met de blokjes
          zit er dan te weinig olie in of /kan dat nog
          gr harry

No problemo hoor .
            Wij dollen hier gewoon eens graag 😉

had juist de fout gezien.

Is de paasgier familie van de paashaas ❓

:happy: :happy: :happy:

Ja , voorlopig alles ok.
                  Waterpeil ook.

Wat ik raar vind is dat er geen peiling(peilstok) aanwezig is voor de automaatbak.

En raar vraagje, links van batterij (kant passagier) zie ik een doorzichtig darmpje van ongeveer 1 cm dik en 30 cm lang, zit het uiteinde ergens in…? :engeltje:

En, heb je uw olie al eens gecontroleerd ? :sarcastisch

Het verschil tussen min & max aanduiding op BC bedraagt slechts één liter. Als je al wil bijvullen nadat een streepje wegvalt moet je een beetje apotheker spelen hé. 😛

BC bij contact opzetten is de eenvoudigste en betrouwbare manier.
                        Ik had soms het probleem dat de oliedukmeter weg viel.
                        Bij het laatste nazicht werd mij verteld dat als je steeds zorgt dat het oliepeil op de BC bijna aan het maximum staat je dit probleem niet hebt. Ik weet niet in hoeverre dit klopt maar sinds het laatste nazicht (toen hebben ze 1 liter olie bijgedaan, op 10.000 km na het onderhoud, dus valt goed mee) heb ik geen uitvallen van de oliedrukmeter meer gehad.

[color=#bb0000][b]Ok , Heb het begrepen.

Zal zo doen, Eerst naar Familie of Thuis kijken.. :relaxman: ..Daarna oliepeil nazien !

Iedereen akkoord.. 💡 Denk van wel hé.

En nogmaals bedankt voor alle tips ![/b][/color]

[quote=”Funny” post=99546]@Pascal ,na 5 of 10 minuten wachten zal het verschil niet zoveel anders zijn dan na een half uur.
                            Het zou mooi zijn bij een Porsche dealer ,bij 2 malen meten een extra uur betalen . :cry:[/quote]

Je zou er nog van verschieten.
                            Ik laat ook de olie zeker 20 min aflopen en geen 10 min.

PB

Ik kijk dit soms na, nadat ik eerst de wagen rustig heb warm gereden.

Hierbij zegt de Boord Computer je, hoelang je nog moet w88 om een correcte uitlezing te krijgen.

@Pascal ,na 5 of 10 minuten wachten zal het verschil niet zoveel anders zijn dan na een half uur.
                                Het zou mooi zijn bij een Porsche dealer ,bij 2 malen meten een extra uur betalen . 😥

Ja, zal waarschijnlijk donder en bliksem zijn bij klaarlichte dag.
                                  (noemen ze bij ons : keremisse in de hel) :geek:

Het is dan ook misschien de eerste maal dat je zo een lief hebt (krijgt) 😀

Nog even geduld en dan kan je jouw lief volledig uittesten 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.