Nazicht Oliepeil

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Nazicht Oliepeil

• Maker
    Discussie

• Filip
    Deelnemer

Beste Leden,
      Betreffende controle oliepeil via peilstok…(996)
      Ik heb reeds verschillende zaken gelezen op ons forum…maar begrijp het nog steeds niet.
      Moet de motor nu draaien ja / nee
      Moet de olie VULdop eraf ja / nee
      Bij een gewone wagen is ‘t gewoon zorgen dat de olie de kans gekregen heeft om terug te keren naar de carter en dan meten.
      Hoe zit het nu met de P 996.

En wanneer je dit zou doen via de boordcomputer, hoe ga je dan tewerk?

Dank voor Uw reacties.

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
      • @rodondo.
        Hey tof je terug te horen.

En nee, nog vermoedelijk 8 dagen wachten op p 996…

Mens, ik begin stilletjesaan de muren op te lopen, kan er haast niet meer van slapen.
        Ben verdorie 47 jaar en gedraag me als een puper die voor de eerste maal een lief heeft. 8) Is mijn eerste Porsche… maar kom zeg 😆

Moet de motor nu draaien ja / nee
          Moet de olie VULdop eraf ja / nee
          Bij een gewone wagen is ‘t gewoon zorgen dat de olie de kans gekregen heeft om terug te keren naar de carter en dan meten. Idd, maar laat de wagen minstens een half uur staan zodat al de olie tijd heeft om terug te keren naar het carter.

Het antwoord op de vraag ivm de boordcomputer kreeg je hierboven al. En zoals gemeld, na aankoop en onderhoudt, gewoon genieten van de P en af en toe eens olie checken.

Iedere keer alvorens te starten krijg ik op het bc-schermpje een aanduiding met verlichte balkjes. Alzo kan je op enkele seconden je oliepeil checken. Volgens garage een betrouwbare manier dewelke ze zelf ook toepassen.

Heb je de 996 al in uw bezit ? Zoals ik eerder al zei: wagen ophalen, onderhoud laten doen en :driver: . Voor de rest geen zorgen op voorhand maken, alles wijst zichzelf immers uit. 😉

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.