- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
31 januari 2008 om 23:31
Hallo,
Ik heb net mijn eerst porsche gekocht eerste post op di forum. Het model spreekt me al lang aan, maar de prijzen moesten eerst een deuk krijgen voor ik er één wou kopen… 😉
Ik heb in Duitsland van particulier een Boxster S van 2003 met 50.000km gekocht (facelift), indisch rood, bijna zonder opties: enkel PSM, CDR23 en parktronic. GEEN airco dus 😯 , in tijden dat dat nauwelijks nog iemand een twingo koopt zonder airco wel wat verbazend maar ja, de wagen was redelijk geprijsd en zo is het een eche sportwagen zonder alle extra gewicht (en extra zaken die stuk kunnen gaan). Voor mij staat het belangrijkste er op: PSM.
De wagen heeft een kleine olielek achteraan. Ik had op een forum iets gelezen over KWS, ik dacht dat het over kardanwellensimmerring ging, oftewel dichting van een steekas, geen probleem dus dacht ik. Wat meer onderzoek op fora wijst uit dat het om kardanwellensimmerring gaat, oftewel krukaskeerring, minder leuk.
Ondertussen heb ik veel meer forumteksten gelezen en heb ik eigenlijk de indruk een Lada gekocht van kwaliteit! Fantastisch wagen maar ik krijg angst om er mee te rijden! Het lijkt wel of porsche haar klanten laat opdraaien voor de designfouten, ofwel via een belachelijk dure verlengde garantie, ofwel betaal je gewoon zelf voor de miserie 😕
Hebben hier mensen ervaring? De wagen is van 02/2003 en heeft volledigee PC historiek. Verder laten onderhouden bij Porsche en hopen dat ze tussenkomen wanneer de motor stuk gaat? Hopelijk is het gewoon forum-paniek en valt de wagen wat mee.
Edit: ik zoek een goede Porsche garage in Antwerpen (ruime omgeving, het belangrijkste is kwaliteit van het werk). Verellen in Geel zou goed zijn, Antwerpen niet goed…?
Groetjes,
Jan
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.