Net eerste Porsche gekocht

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Net eerste Porsche gekocht

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik heb net mijn eerst porsche gekocht eerste post op di forum. Het model spreekt me al lang aan, maar de prijzen moesten eerst een deuk krijgen voor ik er één wou kopen… 😉

    Ik heb in Duitsland van particulier een Boxster S van 2003 met 50.000km gekocht (facelift), indisch rood, bijna zonder opties: enkel PSM, CDR23 en parktronic. GEEN airco dus 😯 , in tijden dat dat nauwelijks nog iemand een twingo koopt zonder airco wel wat verbazend maar ja, de wagen was redelijk geprijsd en zo is het een eche sportwagen zonder alle extra gewicht (en extra zaken die stuk kunnen gaan). Voor mij staat het belangrijkste er op: PSM.

    De wagen heeft een kleine olielek achteraan. Ik had op een forum iets gelezen over KWS, ik dacht dat het over kardanwellensimmerring ging, oftewel dichting van een steekas, geen probleem dus dacht ik. Wat meer onderzoek op fora wijst uit dat het om kardanwellensimmerring gaat, oftewel krukaskeerring, minder leuk.

    Ondertussen heb ik veel meer forumteksten gelezen en heb ik eigenlijk de indruk een Lada gekocht van kwaliteit! Fantastisch wagen maar ik krijg angst om er mee te rijden! Het lijkt wel of porsche haar klanten laat opdraaien voor de designfouten, ofwel via een belachelijk dure verlengde garantie, ofwel betaal je gewoon zelf voor de miserie 😕

    Hebben hier mensen ervaring? De wagen is van 02/2003 en heeft volledigee PC historiek. Verder laten onderhouden bij Porsche en hopen dat ze tussenkomen wanneer de motor stuk gaat? Hopelijk is het gewoon forum-paniek en valt de wagen wat mee.

    Edit: ik zoek een goede Porsche garage in Antwerpen (ruime omgeving, het belangrijkste is kwaliteit van het werk). Verellen in Geel zou goed zijn, Antwerpen niet goed…?

    Groetjes,
    Jan

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Gefeliciteerd met je aankoop, De S is echter een heel goede motor waar zelden problemen met zijn. De dichting die stuk gaat is vrij normaal daar zou ik me niet druk over maken. Kom anders gerust eens langs bij ons en ik zal je ook een prijs geven voor de werken.

      Luc

        Een vriend van mij werkt free-lance voor Verellen en werkt deels zelfstandig. Hij kan je lek wel voor een prijsje maken. Het is ongeveer evenveel werk als een nieuwe koppeling steken en de motor moet er niet voor uit !!!! Enkel achterbumper, uitlaat en versnellingsbak dient gedemonteerd te worden. Alleszins minder dan 1 dag werk. Mail me maar als je zijn gegevens wil om af te spreken. Zijn garage is in ook in Geel.

          Ga gewoon effe bij Porsche Antwerpen je verhaal doe en hoor es.

          Ik blijf erbij, moest ik van u zijn ik ging bij een onafhankelijke prijs vragen en vergelijken. Als het niet eveel scheelt kan je het steeds bij Porsche zelf laten doen…maar ik vrees ervoor eigenlijk.

          Horrorstories zijn het enige die je op dit moment bijblijven hé 😉 …laat alles maar wat bezinken…het loopt bij jou zo’n vaart niet hoor wees gerust…laat die ruilmotor voorlopig maar zo…effe je keerring laten repareren, deze zomer van de wagen genieten en je bent je probleem zo weer vergeten!

            Bedankt voor de reacties.

            Inderdaad t’is een prachtige wagen, ik heb een voorkeur voor de laatste evolutie van de 986, zeker als S. Ik heb de wagen eigenlijk redelijk goedkoop gekocht in Duitsland denk ik (26.000 euro). Wel is het zo dat de kleur en de basic uitrusting de marktwaard wel wat drukken, als ik hem nu in België zou verkopen krijg ik er ook geen 30.000 euro voor.

            Voor mij een perfecte wagen, ik vind indisch rood een heel mooie kleur, ik hoef al die uitrusting niet, ik heb zelfs liever geen leder, navigatie? => Tom Tom. Geen airco is wel even wennen.

            Enige storende element is de lek, maar ik ga er wat mee rijden en dan zien we wel. Als ik het laat herstellen laat ik het bij een officiële dealer doen, die hebben toch waarschijnlijk het beste materiaal en de meest recente info van de fabriek. De ergernis van dit moment zal hopelijk weggaan naarmate ik ermee rij en wat vertrouwen krijg. Nu heb ik het idee dat ik al best ineens 10.000 euro ga afhalen voor een revisiemotor: teveel hororstories op duitse forums gelezen 🙄

            als iemand ervaring heeft met dealers, ik zoek een goede, liefst provincie antwerpen!

            Thx,
            Jan

              Eerst en vooral gefeliciteerd met je mooie aankoop…je hebt je hart gevolgd, er valt jezelf niks te verwijten omtrent het probleem van de lek in de keerring…er zijn u reeds zovelen voorgegaan mezelf incluis. Probeer echter toch volgende keer wat meer info te verzamelen op voorhand 😉

              Wat je reparatie betreft, ik zou toch her en der eerst es prijs vragen (zowel officieel als bij specialisten)…onderhand heeft iedereen er voldoende ervaring mee en de prijzen voor dit “jobke” durven wel es verschillen van plaats tot plaats.

                [quote=”jan67″:3ay2z5im]Tja,

                Ik dacht dat ik er genoeg van wist, maar door een interpretatiefout van ‘KWS’ heb ik het wat onderschat.

                Ik heb wel pakweg 3000 euro minder betaald dan via porsche. Kan wel zijn dat ik die in de loop van het jaar ga bijleggen aan reparaties!
                Hopelijk voor mij valt het wat mee, anders zal het porscheverhaal snel voorbij zijn 🙁 Ik heb een alergie voor brol, zeker als het over duur materiaal gaat.

                Gr,Jan[/quote]

                Zeker geen brol en een fantastische rijmachine, geen enkele twijfel mogelijk.
                Laat m fixen (bij een dealer, dan krijg je 2 jaar garantie op de reparatie)

                  Proficiat met de Boxter ! Schitterende wagen.
                  Hopelijk valt dat olie lek mee en volgt er snel een definitieve oplossing.
                  Succes en positief denken !

                  Mijn Cayman komt ook uit Duitsland maar wel van Porsche dealer in Kaiserslautern en via dealer in Belgiê. Ik heb inderdaad enkele duizenden euros meer betaald dan rechtstreekse aankoop bij particulier in Duitsland maar de garantie vond ik belangrijk, zelfs al was de wagen zo goed als nieuw in mijn geval….

                    Tja,

                    Ik dacht dat ik er genoeg van wist, maar door een interpretatiefout van ‘KWS’ heb ik het wat onderschat.

                    Ik heb wel pakweg 3000 euro minder betaald dan via porsche. Kan wel zijn dat ik die in de loop van het jaar ga bijleggen aan reparaties!
                    Hopelijk voor mij valt het wat mee, anders zal het porscheverhaal snel voorbij zijn 🙁 Ik heb een alergie voor brol, zeker als het over duur materiaal gaat.

                    Gr,Jan

                      Oeps, lees nu pas dat je m particulier kocht… 🙄 Nooit doen als je zelf niet voldoende van de auto afweet.
                      Je betaald meer in een OPC , maar je rijdt wel een jaar met een gerust hart rond.

                        Een RMS-lek is dé zwakke plek van alle watergekoelde porsches.
                        Als je de porsche bij een dealer kocht heb je toch garantie gekregen?
                        Een RMS-lek is niet zooo erg, het onderdeel kost bijna niets, maar de motor moet er wel uit.
                        Het heeft geen invloed op de betrouwbaarheid van de motor, maar moet toch spoedig verhompen worden. want dat lek wordt er niet beter op.

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.