Net gespot…

  • Maker
    Discussie
  • …hier in Mortsel in het wild…..

    2016-02-2713.42.50(Large).jpg

    2016-02-2713.42.41(Large).jpg

    2016-02-2713.42.24(Large).jpg

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Apal is bekend geworden door de bouw van buggy’s met opbouw uit polyester. Deze konden geplaatst worden op een chassis van de Volkswagen Kever. Voor de tweepersoons-versie (Buggy C) moest het Kever-chassis met 27,3 cm worden ingekort; de vierpersoons-versie (Buggy L) paste op een onverkort chassis. Brede velgen, kuipstoelen en een open dak maakten de buggy compleet. Van deze twee versies werden van 1969 tot 1981 circa 5.500 exemplaren geproduceerd. Daarmee is het het populairste model van Apal ooit.
      De eerste Apal was de in 1961 gepresenteerde Apal Coupé op Keverbasis. Daarvan werden er tussen 1961 en 1965 circa 150 verkocht.
      Van 1981 tot 1998 produceerde Apal de Speedster, een replica van de Porsche 356 Speedster. Opnieuw een wagen gebouwd op een ingekort Kever-chassis. Er werden circa 700 Speedsters verkocht. Met het stoppen van de productie van de Speedster kwam bij Apal definitief een eind aan de autoproductie.

      lees meer …

      S2

        Kende Apal enkel van de heel bekende buggy’s, dacht dat dit een soort Alpine was 🙂

        Weer wat bijgeleerd.

        Is dit eigenlijk een echte productiewagen? Of eerder een kitcar?

          “Belgische” P 😉

          2016-02-2713.43.20(Large).jpg

            P onder Apal-logo

            1962-APAL-Porsche-1600-GT-Coupe-3.jpg

            Kende ik niet. :lekker:

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.