New member – GTS

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 New member – GTS

  • Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

    New kid on the bloc 🙂 en wil me even voorstellen

    GT3-lover maar heb compromis moeten doen voor een achterbank.
    GTS gekocht.
    Heel content van
    Eerste keer op een forum dus er kan nog wel het één en het ander mislopen 😕

    Attachments:
    • IMG_1751.JPG
15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 108)
    • die laatste zou ik zeker wel integraal willen… heheh

      Sparco is zonder meer een goed alternatief voor meerdere onderdelen van een uitzet, zoals schoenen, overall, handschoenen en dergelijke, voor wie niet absurd hoog wil gaan qua budget

      en wat het botsen met de kinnenbak betreft: wie een sterke maag heeft moet op rotten.com of via google pictures maar eens zoeken naar het fotootje met het onderschrift ‘nothing comes between me and my harley’. Dat illustreert ‘pijnlijk’ wat de gevolgen kunnen zijn van met een jethelm op de zijkant van een auto te knallen met je moto… We hebben die foto zelfs eens een tijdje uitgehangen in de motowinkel waar ik destijds werkte: plots waren ze wel overtuigd van de meerwaarde van een integraal… 😈

        porschky schrijft:

        … tot je met je kinnenbak tegen je stuur aanknalt natuurlijk… 🙄 😉

        Nou nou, waarom zou je dat doen? 😈

        In helmen kan je idd zo duur gaan als je wil. Voor een beperkt budget vindt je ook bij Sparco wel goed gerief. FIA-approved vind je daar vanaf ong. 400 EUR. Ze hebben ook een “Club” helm (niet FIA gekeurd want niet vuurbestendig) die 105 EUR kost:

        Sparco catalogus

        Ik rij op circuit rond met een open scooterhelm die ik nog had liggen (waarvan het vizier gemakkelijk te verwijderen is) want vond +500 EUR voor een autohelm die je maar 2 keer per jaar gebruikt een beetje veel (make no mistake, voor m’n motorhelm ga ik wel top-of-the-range, maar die wordt dan ook 100x meer gebruikt 😛 ) Een full-face helm in een auto vind ik wat claustrofobisch en ook wordt het geluid dan nog meer weggefilterd.

        Maar ben wel beetje jaloers op die helm van Krisp. Bell =

          Bell en Arai zijn inderdaad zeer uitstekende fabricanten voor autohelmen, een derde aanrader is Schubert. Bij de meeste gekend voor zijn (BMW-)systeemhelmen die openklappen voor op de moto, maar ook de makers van uitstekende autohelmen voor het allerhoogste niveau. Zij maken oa de Schumacherhelm, die ook als particulier te krijgen is: een volledige integraal carbonhelm van amper 900 gram ! (wat dus weinig is, voor de niet kenners: de meeste motohelmen wegen tussen de 1100 en soms 1400 gram!). Maaarrrr… je voelde het al komen, kostprijs is navenant! Reken op een 1500 euro in basiskleuren… 😯

          wat het verschil tussen jethelm en integraal betreft; het draagcomfort is uiteraard altijd leuker met een jethelm, zowel op moto als in de auto… tot je met je kinnenbak tegen je stuur aanknalt natuurlijk… 🙄 😉

            Thx voor de helminfo !! 😀

            PT

              Nice !! Van Harte !

                krisp schrijft:

                thanks Beltar.

                een R8 van 140 np kan je nu toch ook al een 80-90 vinden.

                Daarom kocht ik die nu ook! 3jaar, superstaat en de kop is er serieus af…

                  Zeer mooie wagen, GT Zilver = magnifiek, proficiat!

                    Mushroom,

                    Ik heb ook lang gezocht naar de juiste helm en uiteindelijk gevonden bij Bell.
                    Check http://www.bellhelmets.eu

                    Deze is de Mag 7 Pro series (is in carbon/kevlar en dus lekker licht op je hoofd en niet te belastend voor je nekspieren in snelle bochten )

                    Dit zijn FIA gehomologeerde autorace helmen en dus niet te vergelijken met een jethelm voor een scooter ofzo. Zal ook niet toegelaten worden als ze echt controle doen.

                    Je hebt ook full face helmen met closed visor en met open visor (zonder plexi voor je ogen). Een full face beschermd uiteraard beter in geval van een crash maar is ook zwaarder en je hebt er ook meer hinder van.

                    Ik ga op circuit voor mijn plezier en niet om er koste wat koste de beste tijd te rijden. Als je een GT3 RS hebt en het racen heel serieus neemt zou ik misschien ook voor een full face gaan.

                    Mijn helm is in de basisversie (wit) 500 euro. (met Hans clips)

                    Ze hebben een eigen paintservice daar bij Bell. Je kan voor het model van je helm formulieren/tekeningen downloaden en daar zelf je eigen creatie op maken. Dit kan je dan bespreken met één van hun “spuiters” en dan doen ze wat je wil.
                    er staat ook een prijslijst op de site. basis is 375 voor 3 kleuren. als je met candy of chroom begint dan gaat het prijskaartje snel omhoog.

                    mijn spuitwerk kwam op 700 eur. candy voor het zwart, gouden letters voor mijn naam; 2 logo’s;… Je ziet het niet goed op de foto maar het zwart is helemaal met metal flakes (spikkels)

                    Je kan op de site ook veel voorbeelden zien. als referentie heb je Jenson Button, Marc Duez, K Wouters, Belmondo, Jacky Ickx, goed gezelschap 😀

                    Mensen bij Bell zijn zeer aangenaam en pro.

                    Als alternatief heb je bij Arai ook een zeer goede open face voor autoracen.

                    Attachments:
                    • IMG_2065.JPG

                      ‘t is weer even geleden dat ik hier mijn neus heb laten zien, en dan vind ik deze thread.

                      Kompleet gezond jaloers!

                      Dikke proficiat en welkom bij de club!

                        Mooie foto, en ik blijf erbij : de velgen die er nu opstaan zijn knapper dan die waarvoor je van plan bent je een hoop moeilijkheden op de hals te halen 😉

                        Vraagje : die helm, wat is dat voor iets?
                        Ik (en misschien een ander lid) zoeken ons “misschien” een helm te kopen, in eerste instantie voor Vroemdag volgende maand, maar later kan dat ook nog eens van pas komen.
                        Heb zo al “Jethelmen” gezien en vroeg me af of dat handiger is in een auto dan een integraal (volgens Koen, en volgens mij eigenlijk ook, wel).
                        De meeste jethelmen zijn wel met vizier en ‘k vroeg me af of dat uberhaupt toegelaten is in een auto/of dat niet in de weg zit als je dat vizier gewoon omhoog laat staat (dichter tegen ‘t dak van je wagen).

                          thanks Beltar.

                          Wat zeggen ze weer over vreemdgaan : t kan geen kwaad want dan besef je maar al te goed hoe goed je het had 😕 (met je P dan wel te verstaan) 😀

                          heb ook al met de R8 en de RS5 gereden. pracht bak, super lawaai, rijd heel goed . Te goed eigenlijk want ik miste een beetje “edge”

                          afschrijving tjah… Ik wist op voorhand dat ik op de GTS een dikke pil ging moeten slikken. Daar moeten we dan maar mee leven he. 😥 Maar kom , niet gezeurd genieten van die wagen ! 😀

                          een R8 van 140 np kan je nu toch ook al een 80-90 vinden.

                          (ik trek al ne keer graag een fotooke 🙂 )

                          Attachments:
                          • IMG_2905_2.JPG

                            Hoi Kris,
                            Proficiat met je P!

                            Zelf 4 p’s gehad waarvan 1 nieuwtje (de 997S cab), nu even vreemd aan t gaan met de R8.
                            Volledig onverwacht, supercontent van dat ding, ik mis voorlopig de p niet, wel de cabrio.
                            Vorige week getest met een R8 V10 spyder… Toffe bak, hardcore cab (dus niet ok voor vrouwlief, want veel wind boven 100km/u), niet imposant veel sneller dan de V8, shit R-tronic bak. R-tronic ok bij snoeihard accellereren, bij stadsverkeer veel te schokkerig. (misschien vraagt ie wat gewenning)

                            Besluit, volgende wordt weer een p, vermoedelijk 991 cab, maar dan wel als ie in okk wat betaalbaar wordt.de afschrijving op een nieuwe vond ik teveel.

                              Klopt ! Mij eerste ervaring met P een aantal jaar terug was met een 996 GT3 van een vriend. Het heeft mij nooit meer losgelaten 😀
                              Sindsdien met veel sportwagens van vrienden en kennissen gereden maar geen enkel gaf mij het rijplezier en intensiteit als die GT3.

                              Ik heb inderdaad voor de GTS enkel opties gekozen die rijplezier geven en geen luxe dingen. Ti’s om te rijden hè en niet om te poseren 😀

                              Bon, PDK en PCM zijn dan de uitzonderingen en was ook eerder naar herverkoop toe.

                                Het grote gevaar is als je eenmaal met een GT3 hebt gereden dat deze dan in je hoofd kruipt en je nooit meer loslaat
                                ik moet wel zeggen dat je wel het beste alternatief hebt genomen en dat de GTS het best op de GT3 trekt
                                RWD met een brede kont en die fantastische kuipjes die je hebt mmm me like

                                  Welkom
                                  Zeer mooie wagen

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 108)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.