Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › new porsche 718 boxster / cayman
- Dit onderwerp bevat 253 reacties, 42 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 7 maanden geleden door Hans.
-
de nieuwe boxster en cayman met 4-cylinder turbomotor worden in 2016 onder typenr 718 gelanceerd
The legendary Porsche 718 is back
Mid-engine Sports Cars have a long tradition at Porsche. Starting with the Porsche 550 Spyder in 1953, a Sports Car that caused a sensation on both the race track and on the road with an empty weight of just around 550 kilograms. The Porsche 550 Spyder impressively demonstrated the superiority of the mid-engine concept in combination with a consistent lightweight construction when it crossed the finishing line of the Targa Florio with a lead of almost 15 minutes over the rest of the field in 1956.
The Porsche 718 was the logical development of the mid-engine Sports Car: lightweight, fast and beautiful. In addition to winning numerous races, it also won the hearts of Porsche enthusiasts and even more those of its drivers. Due to its outstanding power-to-weight ratio, it had a top speed of up to 260 km/h (162 mph) and offered excellent manoeuvrability. This meant that it was able to surpass once more the racing successes of its predecessor: among other things, it won the Targa Florio in 1959 and 1960. With the development of the Boxster, Porsche continued the long tradition of mid-engine Sports Cars in the middle of the 1990s. The Boxster was joined by the Cayman around 10 years later, also a typical Porsche mid-engine Sports Car.
The new 718 models
We are committed to the tradition of Porsche – and so we take one step back in order to take a leap into the dynamic future of our mid-engine Sports Cars. The 718 set standards on the race track. The new 718 Boxster and 718 Cayman will now follow in its footsteps from the start of 2016. And the Porsche maxim still holds as true today as it did then: Intelligent Performance.
The next 718 Boxster and 718 Cayman generation also shows its motor sport origins in the model range designation “718” and interprets this tradition with newly developed vehicles and highly efficient engines.
Newly developed flat-four turbo engines
Following on the tradition of the 1957 718 with its flat-four engine, the 718 model range builds on this heritage with new flat-four turbo engines developed by Porsche. These powerful engines open up the next, breathtaking chapter in terms of the performance of our mid-engine Sports Cars.
The most important difference is preserved by means of the “Boxster” and “Cayman” names: one of the 718 models is open, the other closed. Both fulfil Sports Car dreams, enhanced by the absolute desire for uncompromising sportiness.
Porsche herdoopt de Cayman en Boxster bij de aanstormende facelift.
Ze krijgen dan beide het cijfer 718 voor hun naam. Dat is een weinig subtiele verwijzing naar de geschiedenis van het merk in de hoop dat de viercilinders die Porsche in het chassis dropt makkelijker verteerbaar zullen zijn.
Een zestienhonderd is niet uitgesloten. Veel meer details wil Porsche nog niet kwijt over de viercilinders. Maar er gonst wel één en ander door de wandelgangen. Daar wordt gegokt op een 1.6 – jaja, een zestienhonderdje – en 2.0 met vermogens tot 286pk.
Indien ze de lijn trekken naar de 919 dan wordt het misschien zelfs een 2 liter V4 turbo. Beide modellen gaan volgend jaar in de verkoop en zullen voor het eerst te zien zijn op de autoshow van Geneve van voorjaar 2016.Allez, de 718 is dan toch geen apart nieuw model geworden onder de Cayman/Boxster. Daar gingen zware geruchten over in de Duitse autopers.
Hierbij de link naar het artikel van Herr Kacher. Die man is normaal zeer goed geïnformeerd over Porsche, maar dit keer had hij het dus mis. Zou best kunnen dat ze het wel ernstig overwogen hebben.
39.000€ klonk alvast bijzonder goed. Ik wil hier zelfs verklappen dat ik een spaarboekje had geopend medio 2014 om tegen half 2016 klaar te staan… Maar een paar maand later reed ik dus mijn Z4 van 2003 in de prak en moest dus sneller handelen.
wow, vind hem zeer mooi zeg. Midden volgend jaar?
mooi van voor en van opzij,
maar de poep vind ik dus echt een serieuze downgrade tov de 981Of ik moet er nog aan wennen???…
Het apart klein 4-cilnder model, genaamd 718, gepositioneerd onder een ge-upgrade Boxster/Cayman, komt er inderdaad niet. In plaats daarvan vonden ze het blijkbaar een goed idee om de ge-facelifte Boxster/Cayman van het voorvoegsel 718 te voorzien. Ik vind dat eigenaardig want de logica zou dan zijn om van de 718 Coupé en 718 Cabrio te spreken, toch? Rare jongens, die Teutonen. :sarcastisch
de link met de 718 zou de 4-cylinder motor zijn. verder weten we van de 911 hoe conservatief ze in stuttgart zijn. want straks zal voor het eerst ook de 718 cabrio duurder worden dan de coupé, net zoals bij de 911.
Ik vind em wauw maar ik treed bij over de achterkant, precies accidentje gehad op de tekentafel…..
Vraag me af welk effect dit gaat ressorteren op de doorverkoopwaarde van de 981: een upgrade of een downgrade ???
❓
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.