new porsche 718 boxster / cayman

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster new porsche 718 boxster / cayman

  • Maker
    Discussie
  • de nieuwe boxster en cayman met 4-cylinder turbomotor worden in 2016 onder typenr 718 gelanceerd

    The legendary Porsche 718 is back

    Mid-engine Sports Cars have a long tradition at Porsche. Starting with the Porsche 550 Spyder in 1953, a Sports Car that caused a sensation on both the race track and on the road with an empty weight of just around 550 kilograms. The Porsche 550 Spyder impressively demonstrated the superiority of the mid-engine concept in combination with a consistent lightweight construction when it crossed the finishing line of the Targa Florio with a lead of almost 15 minutes over the rest of the field in 1956.

    The Porsche 718 was the logical development of the mid-engine Sports Car: lightweight, fast and beautiful. In addition to winning numerous races, it also won the hearts of Porsche enthusiasts and even more those of its drivers. Due to its outstanding power-to-weight ratio, it had a top speed of up to 260 km/h (162 mph) and offered excellent manoeuvrability. This meant that it was able to surpass once more the racing successes of its predecessor: among other things, it won the Targa Florio in 1959 and 1960. With the development of the Boxster, Porsche continued the long tradition of mid-engine Sports Cars in the middle of the 1990s. The Boxster was joined by the Cayman around 10 years later, also a typical Porsche mid-engine Sports Car.

    The new 718 models

    We are committed to the tradition of Porsche – and so we take one step back in order to take a leap into the dynamic future of our mid-engine Sports Cars. The 718 set standards on the race track. The new 718 Boxster and 718 Cayman will now follow in its footsteps from the start of 2016. And the Porsche maxim still holds as true today as it did then: Intelligent Performance.

    The next 718 Boxster and 718 Cayman generation also shows its motor sport origins in the model range designation “718” and interprets this tradition with newly developed vehicles and highly efficient engines.

    Newly developed flat-four turbo engines

    Following on the tradition of the 1957 718 with its flat-four engine, the 718 model range builds on this heritage with new flat-four turbo engines developed by Porsche. These powerful engines open up the next, breathtaking chapter in terms of the performance of our mid-engine Sports Cars.

    The most important difference is preserved by means of the “Boxster” and “Cayman” names: one of the 718 models is open, the other closed. Both fulfil Sports Car dreams, enhanced by the absolute desire for uncompromising sportiness.

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 253)
    • [quote=”Boxsterwalter” post=233903]Eindelijk droog weer vandaag , Porsche pakken de klappenauspuff even uitblazen richting OPC Mechelen tegen 11.30H
      @ Harley G zal den bestelbon al laten klaarleggen . :happydance:[/quote]

      Niet zo vlug! We moeten het nog eens hebben over de kleur… Grijs is echt geen optie!

      S2

        Vanmiddag even binnengesprongen bij Carrera Motors, en de 718 Boxster is echt mooi!

        Graphite Blue staat echt wel knap! Zwart vond ik persoonlijk dan weer iets minder.

          Vandaag OPC mechelen bezocht nav voorstelling van de nieuwe boxter.
          Goeie ontvangst, aangename mensen leren kennen uit keerbergen. ( bijna buren).
          Was ne toffe nammiddag!
          Binnen 2 weken gaat de 944S2 op onderhoud, eens polsen voor een proefrit met de nieuwe boxter!
          Floere.

            Morgenmiddag Penders Luik voor ons Rollie. Enjoy.

              Eindelijk droog weer vandaag , Porsche pakken de klappenauspuff even uitblazen richting OPC Mechelen tegen 11.30H
              @ Harley G zal den bestelbon al laten klaarleggen . :happydance:

                Morgen in Mechelen kijken en binnen 2 weken mag ik hem eens 2 uurtjes aan de tand voelen… :happydance: Als ik dan verkocht ben……wie weet.

                  Keep you informed :salut:

                    om welk uur vertrek je ?

                      Morgen even naar Verellen Paal voor de voorstelling van de 718. Nog iemand die naar Paal gaat…?

                        Mmm… Bij nader inzien wordt toch 90.000 gevraagd voor een jonge 991 cabrio bij een Duits PC. Niet eenvoudig!

                        En de prijzen voor een 981 Cayman zijn nog steeds dezelfde als 18 maand geleden, terwijl de auto’s nu soms bijna 3 jaar oud zijn! Het aanbod is ook kleiner dan eind 2014. Mij niet gelaten…

                          Leuke denkoefening maar niet erg realistisch. Ik heb nog nooit een moderne 911 gezien zonder opties.

                          Nu we dan toch bezig zijn: geen van beide want de Cayman 917 Cayman heeft te veel opties. En dat is nadelig voor de herverkoopwaarde in verhouding tot de aankoopprijs. De mijne is bijvoorbeeld haast full option (hoewel de cataloguswaarde nog een stuk lager ligt dan een toenmalige 991, het is ook “maar” een 2.7) en toch heb ik die voor een schappelijke prijs kunnen kopen. Nochtans maar 13 maand oud bij aankoop bij PC Wiesbaden. Met de netto BTW erbij goedkoper dan de 420d Gran Coupé met de normale opties die mijn vrouw nieuw besteld heeft.

                          Op de mijne zit naast meer normale zaken volledig lederen bekleding, 20 duim velgen en meedraaiende koplampen. Erg leuke hebbedingen, maar ik zou deze opties echt niet aanvinken op een bestelbon… Of het nu op een 981 of op een 991 is.

                          Voor jou, Gert, is het dilemma dus als volgt: koop je een nieuwe 917 Boxster of voor hetzelfde budget… een jonge 991 Cabrio? Je beantwoordt dit zelf al, dus: op naar Duitsland!

                          Ik had die keuze niet want ik wou een haast nieuwe wagen en ik wou en kon niet meer spenderen.

                          Eergisteren :driver: ik trouwens nog achter een 991 targa. Ook niet mis. :hail:

                            De 911 blijft mijn uiteindelijke droom dus ja….

                              Moeilijke vraag eigenlijk, ben zelf al tijdje aan het rondkijken en alle modellen in overweging brengen maar ben er nog steeds nie uit. :think: :think: :think:
                              991 GTS Targa blijft op nr 1 staan voor mij maar is momenteel nie gezond voor mijn portemonnee :wtf: :wtf: :wtf:
                              Reeds met de Spyder gereden en heeft mij aangenaam verrast maar kost nu ook al 120k!!! en daar koop je ook al een gewone 991 GTS mee.
                              Met ne Cayman nog nooit mee gereden maar nu met de 4 cilinder spreekt mij dit eigenlijk minder aan maar kan mis zijn he :salut: :salut: :salut:

                                Ne Boxster Spyder :mrgreen:

                                  Wat kiezen jullie, een instap 911 Carrera, of een full-option 718 Cayman S?

                                  Door kwatongen werd de Cayman altijd beschreven als een zwak alternatief voor de 911. Andere tongen hebben het dan weer over het feit dat de Cayman eigenlijk veel homogener in elkaar is gestoken dan die negenelf (denk maar aan de échte middenmotor). Met z’n facelift wordt de 718 Cayman weer wat sneller. Een sprint naar de honderd in 4,2 seconden om exact te zijn en laat dat nu net even snel zijn als de 911 Carrera.

                                  Straf, want hoewel beide tegenwoordig aan de turbo hangen, doet de Cayman het met twee cilinders en wat longinhoud minder. Tocht pronkt hij met 350 pk op z’n fiche, terwijl dat van de 911 op 370 pk steekt. Daar stopt het trouwens niet bij, want de Cayman S vertrekt bij de Porsche-dealer vanaf 66.792 euro, de 911 Carrera doet dat vanaf 99.835 euro. Laat daar net het fijne in zitten, want maak je een onlogische kwinkslag, dan heb je eigenlijk nog 33.000 euro aan budget over om je Cayman S uit te dossen, waardoor je eigenlijk een full-option exemplaar kan samenstellen met zelfs een exclusieve lakkleur, al even exclusief leder, sportuitlaat en lekkere sportstoelen.

                                  Dus de vraag luidt: welke zou jij kiezen voor 100.000 euro ??

                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 253)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.