new porsche 718 boxster / cayman

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster new porsche 718 boxster / cayman

  • Maker
    Discussie
  • de nieuwe boxster en cayman met 4-cylinder turbomotor worden in 2016 onder typenr 718 gelanceerd

    The legendary Porsche 718 is back

    Mid-engine Sports Cars have a long tradition at Porsche. Starting with the Porsche 550 Spyder in 1953, a Sports Car that caused a sensation on both the race track and on the road with an empty weight of just around 550 kilograms. The Porsche 550 Spyder impressively demonstrated the superiority of the mid-engine concept in combination with a consistent lightweight construction when it crossed the finishing line of the Targa Florio with a lead of almost 15 minutes over the rest of the field in 1956.

    The Porsche 718 was the logical development of the mid-engine Sports Car: lightweight, fast and beautiful. In addition to winning numerous races, it also won the hearts of Porsche enthusiasts and even more those of its drivers. Due to its outstanding power-to-weight ratio, it had a top speed of up to 260 km/h (162 mph) and offered excellent manoeuvrability. This meant that it was able to surpass once more the racing successes of its predecessor: among other things, it won the Targa Florio in 1959 and 1960. With the development of the Boxster, Porsche continued the long tradition of mid-engine Sports Cars in the middle of the 1990s. The Boxster was joined by the Cayman around 10 years later, also a typical Porsche mid-engine Sports Car.

    The new 718 models

    We are committed to the tradition of Porsche – and so we take one step back in order to take a leap into the dynamic future of our mid-engine Sports Cars. The 718 set standards on the race track. The new 718 Boxster and 718 Cayman will now follow in its footsteps from the start of 2016. And the Porsche maxim still holds as true today as it did then: Intelligent Performance.

    The next 718 Boxster and 718 Cayman generation also shows its motor sport origins in the model range designation “718” and interprets this tradition with newly developed vehicles and highly efficient engines.

    Newly developed flat-four turbo engines

    Following on the tradition of the 1957 718 with its flat-four engine, the 718 model range builds on this heritage with new flat-four turbo engines developed by Porsche. These powerful engines open up the next, breathtaking chapter in terms of the performance of our mid-engine Sports Cars.

    The most important difference is preserved by means of the “Boxster” and “Cayman” names: one of the 718 models is open, the other closed. Both fulfil Sports Car dreams, enhanced by the absolute desire for uncompromising sportiness.

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 253)
    • Ga ook op 30 april in de namiddag naar mechelen.
      Floere.

        [quote=”Harley G” post=233446]Spyder krijg ik niet verkocht aan de missess wegens het dak.
        Porsche = verslaving :bounce:[/quote]

        Kom het dakske vd Spyder is proberen
        Een beetje routine en het staat er binnen de minuur op
        Zeker met 2 gaat het heel snel

        De twee linkerhanden worden dan aangevuld met 2 rechterhanden toch :mrgreen:

          heeft iemand al eens uitgerekend wat het verschil is in VB en BIV tss een 718S en een 991targa ?

            Niet mijn ding eerlijk gezegd. Mijn testrit is geboekt. Ga dat spel 2 uur aan de tand voelen en kijken of het mij kan overtuigen. Die grijze met bordeau dak en interieur heeft mijn voorkeur. :first:
            De velgjes hou ik het best op 19″ heb ik begrepen.
            Als het gene 718 wordt, komt er een warme lichtblazer met Targadak of een 981 Boxster GTS/Black edition. Spyder krijg ik niet verkocht aan de missess wegens het dak.
            Porsche = verslaving :bounce:

              Zo met die BBS velgen Harley? Wat denkte? :sarcastisch :mrgreen:

              Attachments:
              • 12916750_10154089490758288_4671660240607247420_o.jpg

                Zaterdag 30 April ga ik toch ff een kijkje nemen bij OPC Mechelen tegen de middag . :up:

                  http://www.dailymotion.com/video/x461p28

                  [video width=425 height=344 type=dailymotion]x461p28[/video]

                    ik denk dat ik niet genoeg langs ga bij OPC Drogenbos, niks gezien, nog geen mail :bounce:

                      Vandaag stak de uitnodiging Porsche Luik in de bus.
                      Floere.

                        Ze hebben een aparte webpagina aangemaakt en die start in het engels en inhet midden wordt er gevraagd om je taal te kiezen.
                        Hij staat inderdaad standaard op frans. Voor de vlaamse klamtem was het inderdaad klantvriendelijker geweest om im het nederlands naar de code te vragen.

                          Oei… Niet gevonden die knop 😳

                          Maar default in het frans starten voor een vlaamse garage is op zich toch al not done?

                            Dan had je gewoon op de “nederlands” knop moeten klikken. 🙂

                              Die uitnodiging heb ik vandaag ook ontvangen en reeds bevestigd. Wel vreemd voor een garage in Mechelen dat de site waarop je je moest inschrijven enkel franstalig is???

                                Vandaag de uitnodiging ontvangen van PCM voor de voorstelling eind deze maand.
                                Ik ga met heel veel interesse er naartoe….

                                  EVO unwrapped | everything you need to know about the Porsche 718 Boxster S

                                15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 253)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.