new porsche 718 boxster / cayman

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster new porsche 718 boxster / cayman

  • Maker
    Discussie
  • de nieuwe boxster en cayman met 4-cylinder turbomotor worden in 2016 onder typenr 718 gelanceerd

    The legendary Porsche 718 is back

    Mid-engine Sports Cars have a long tradition at Porsche. Starting with the Porsche 550 Spyder in 1953, a Sports Car that caused a sensation on both the race track and on the road with an empty weight of just around 550 kilograms. The Porsche 550 Spyder impressively demonstrated the superiority of the mid-engine concept in combination with a consistent lightweight construction when it crossed the finishing line of the Targa Florio with a lead of almost 15 minutes over the rest of the field in 1956.

    The Porsche 718 was the logical development of the mid-engine Sports Car: lightweight, fast and beautiful. In addition to winning numerous races, it also won the hearts of Porsche enthusiasts and even more those of its drivers. Due to its outstanding power-to-weight ratio, it had a top speed of up to 260 km/h (162 mph) and offered excellent manoeuvrability. This meant that it was able to surpass once more the racing successes of its predecessor: among other things, it won the Targa Florio in 1959 and 1960. With the development of the Boxster, Porsche continued the long tradition of mid-engine Sports Cars in the middle of the 1990s. The Boxster was joined by the Cayman around 10 years later, also a typical Porsche mid-engine Sports Car.

    The new 718 models

    We are committed to the tradition of Porsche – and so we take one step back in order to take a leap into the dynamic future of our mid-engine Sports Cars. The 718 set standards on the race track. The new 718 Boxster and 718 Cayman will now follow in its footsteps from the start of 2016. And the Porsche maxim still holds as true today as it did then: Intelligent Performance.

    The next 718 Boxster and 718 Cayman generation also shows its motor sport origins in the model range designation “718” and interprets this tradition with newly developed vehicles and highly efficient engines.

    Newly developed flat-four turbo engines

    Following on the tradition of the 1957 718 with its flat-four engine, the 718 model range builds on this heritage with new flat-four turbo engines developed by Porsche. These powerful engines open up the next, breathtaking chapter in terms of the performance of our mid-engine Sports Cars.

    The most important difference is preserved by means of the “Boxster” and “Cayman” names: one of the 718 models is open, the other closed. Both fulfil Sports Car dreams, enhanced by the absolute desire for uncompromising sportiness.

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 253)
    • Spraakmakende techniek in de flat4 motoren van de 718 boxster

      De nieuwe Porsche 718 Boxster en 718 Boxster S zitten boordevol spraakmakende techniek. Tijdens een technische workshop in Marseille vertelt verantwoordelijk ingenieur Michael Wessels van Porsche erover.

      michaelwesselsmanagervehicleperipherydesignboxerengines.jpg

      Porsche ontkwam er niet aan om de viercilinder te gaan ontwikkelen om daarmee de CO2-uitstoot terug te dringen. Voor de nieuwe Boxster – intern de 982 genoemd – koos Porsche voor downsizing met behulp van een turbo om lagere emissies te verkrijgen. De viercilinder boxermotor met turbo is volledig nieuw ontwikkeld, maar nauw verwant aan de nieuwe 3.0-liter zescilinder boxermotor uit de 991 Carrera.

      Wessels: “We maken bij de 2.5-liter motor gebruik van een systeem dat we VTG noemen, een turbo met variabele turbine-geometrie. Verstelbare geleidingsschoepen aan de turbine combineren bij dit systeem de voordelen van een ‘kleine’ en een ‘grote’ uitlaatgasturbo; onze 911 Turbo heeft het ook. VTG zorgt voor zowel een goed aanspreekgedrag bij lage toerentallen als voor een hoog maximaal vermogen. Porsche is de enige fabrikant die deze technologie gebruikt voor benzinemotoren. Bijkomend voordeel: de nieuwe 718 Boxster-modellen stoten tot 13% minder CO2 uit dan hun voorgangers.

      De stap van zes naar vier cilinders kan onbalans met zich meebrengen, maar volgens Wessels is dat bij een boxermotor al een stuk minder het geval dan bij een lijnmotor. Daarom monteert Porsche geen balansas bij de nieuwe 718; centrifugaalgewichten in het tweemassavliegwiel nemen eventuele onbalans volgens Wessels al voor het grootste deel weg. Om storende trillingen bij lagere toerentallen te elimineren, past Porsche bij de 718 modellen een vierpunts motorsteun toe in plaats van een driepunts bij de vorige generaties. De motor heeft nu twee variabele en vacuümbediende motorsteunen in tegenstelling tot de centrale motorsteun van de voorganger. De twee transmissiesteunen zijn bij meeruitvoering PADM (in combinatie met het Sport Chrono pakket) als actieve hydraulische steunen uitgevoerd.

        Ik denk dat het vermogen eerder om marketing draait. 300 pk als basis model is niet zo weinig…

        Anderzijds: meer specifiek vermogen krijg je door meer turbo-druk, dus meer stress op de onderdelen, dus sneller brokken?

          voor een NA flat6 loonde het niet om te tunen. nu met de turbo’s zie je zo dat er een nieuwe wereld/markt open gaat.

            Mercedes CLA AMG > 280kW uit een 2L
            Porsche Boxster > 220kW uit een 2L ????

              [quote=”deepee” post=229355]voor de twijfelaars en cijferaars:

              718 Boxster: vanaf 56 000 €
              2 liter : 6,9 l/100 km en 158 g/km , BIV : 624 euro , wegentaks : 299 euro

              718 Boxster S: vanaf 68 000 €
              2.5 liter : 7,3 l/100 km en 167 g/km , BIV : 835 euro , wegentaks : 582 euro[/quote]

              Voor de fun de configurator gebruikt. Voor een boxster 2.0 met pdk en wat opties gaat de prijs toch snel richting 70.000 eurokes. 😯
              Voorlopig houden wat we hebben… 😉
              De lotto winst laat nog steeds op zich wachten. :drink:

                Porsche 718 Boxster exploded view

                Porsche-718-Boxster-100.jpg

                  Tech Dive: In-Depth with the New Porsche 718 Boxster’s Turbocharged Flat-Fours

                  It Won’t Sound Like a Subaru … read more

                    Die ronde vrij-hangende mistlampen zouden toch wel eens kunnen verdwijnen. Bij de 981.1 waren het de ronde op de basis en S, maar op de latere GTS en GT4 zijn het de “streepjes” zoals bij de Boxster.

                    Ach ja.

                      [quote=”ericbullet” post=229623]
                      vind de voorkant van de 981 toch stoerder.
                      [/quote]

                      Ik denk dat je er mag van uit gaan dat de bumper van de Cayman opnieuw een stoerdere variant wordt van die van de boxster. Die render heeft de Boxster bumpers.

                      Anyway, schone machines dat zijn het iig!

                        Vooral hopen dat je hem in zo’n groen mag bestellen :hail:

                          Rendering van de Cayman

                          porsche-718-cayman-rendered.jpg

                          vind de voorkant van de 981 toch stoerder.

                          porsche.jpg

                            voor de twijfelaars en cijferaars:

                            718 Boxster: vanaf 56 000 €
                            2 liter : 6,9 l/100 km en 158 g/km , BIV : 624 euro , wegentaks : 299 euro

                            718 Boxster S: vanaf 68 000 €
                            2.5 liter : 7,3 l/100 km en 167 g/km , BIV : 835 euro , wegentaks : 582 euro

                              [hide]Of de journos worden het stillekes aan beu de gevestigde waarden Porsche/Ferrari naar de mond te praten. Wie trapt er eigenlijk nog in dat de huidige generatie Porsche en Ferrari geen lag heeft en goed klinkt ? You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time ![/hide]

                                Dat is wellicht een conservatieve azijnpisser. 😈 😈 :happy: :mrgreen:

                                  Chris Harris op twitter

                                15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 253)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.