new porsche 718 boxster / cayman

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster new porsche 718 boxster / cayman

  • Maker
    Discussie
  • de nieuwe boxster en cayman met 4-cylinder turbomotor worden in 2016 onder typenr 718 gelanceerd

    The legendary Porsche 718 is back

    Mid-engine Sports Cars have a long tradition at Porsche. Starting with the Porsche 550 Spyder in 1953, a Sports Car that caused a sensation on both the race track and on the road with an empty weight of just around 550 kilograms. The Porsche 550 Spyder impressively demonstrated the superiority of the mid-engine concept in combination with a consistent lightweight construction when it crossed the finishing line of the Targa Florio with a lead of almost 15 minutes over the rest of the field in 1956.

    The Porsche 718 was the logical development of the mid-engine Sports Car: lightweight, fast and beautiful. In addition to winning numerous races, it also won the hearts of Porsche enthusiasts and even more those of its drivers. Due to its outstanding power-to-weight ratio, it had a top speed of up to 260 km/h (162 mph) and offered excellent manoeuvrability. This meant that it was able to surpass once more the racing successes of its predecessor: among other things, it won the Targa Florio in 1959 and 1960. With the development of the Boxster, Porsche continued the long tradition of mid-engine Sports Cars in the middle of the 1990s. The Boxster was joined by the Cayman around 10 years later, also a typical Porsche mid-engine Sports Car.

    The new 718 models

    We are committed to the tradition of Porsche – and so we take one step back in order to take a leap into the dynamic future of our mid-engine Sports Cars. The 718 set standards on the race track. The new 718 Boxster and 718 Cayman will now follow in its footsteps from the start of 2016. And the Porsche maxim still holds as true today as it did then: Intelligent Performance.

    The next 718 Boxster and 718 Cayman generation also shows its motor sport origins in the model range designation “718” and interprets this tradition with newly developed vehicles and highly efficient engines.

    Newly developed flat-four turbo engines

    Following on the tradition of the 1957 718 with its flat-four engine, the 718 model range builds on this heritage with new flat-four turbo engines developed by Porsche. These powerful engines open up the next, breathtaking chapter in terms of the performance of our mid-engine Sports Cars.

    The most important difference is preserved by means of the “Boxster” and “Cayman” names: one of the 718 models is open, the other closed. Both fulfil Sports Car dreams, enhanced by the absolute desire for uncompromising sportiness.

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 253)
    • Ik weet het, ik weet het.
      BoxsterWalter heeft maandag met mijne 987 gereden en wist mij te vertellen dat het verschil in comfort met zijn 981 toch groot is.
      Kan me al indenken dat dit alleen maar groter zal zijn met de 718.
      De 987 en 944 weg, 4 jaar droge boterhammen en water, niet meer op vakantie, geiten wollen sokken en een schaamdoek als kleding en mezelf prostitueren en dat komt allemaal dik inorde! 😳 :first:

        [quote=”Harley G” post=228657]Het geluid kan ik niet goed inschatten. In den beginne bij het starten klonk het in ieder geval goed.
        Half april zullen we het in real life kunnen horen….
        Maar of ik de 987 zal inruilen….. :think: daar zullen we eens goed moeten over nadenken….[/quote]

        Annuleer dat testritje dan maar al! Want daarna zou dat nadenken wel eens kunnen herleid worden naar: waar vind ik de centen? Zal ik een nier verkopen? :mrgreen:

          de sound engineers van de F-type leverden volgens mij beter werk. dat het ook goed kan met een flat4turbo bewijzen ze bij FHIndustries al lang.

            Oei, hij klinkt ff alsof hij gaat stil vallen :think:

              Het geluid kan ik niet goed inschatten. In den beginne bij het starten klonk het in ieder geval goed.
              Half april zullen we het in real life kunnen horen….
              Maar of ik de 987 zal inruilen….. :think: daar zullen we eens goed moeten over nadenken….

                  Boxster duikt gewoon onder de 5tellen naar 100 :up:
                  Die 2.5 gaar een bom zijn, als je daar nog een tuning op los laat zal die zonder al teveel poespas de 400pk tikken….. Als je ziet wat ze met een ttrs uitsteken in Duitsland, ik ben benieuwd :respect2:

                    Hij schrijft ook dubbel zo snel af, als een GT4 :happy:

                      En toch zal ik al heel blij zijn met de 718 Boxster 2.0! :think:
                      Ik doe mijn km’s op de openbare weg en niet op het circuit. :ass:

                        De GT4 zal op circuit nog een pak sneller zijn dan de 718 S door hetgeen deepee aangeeft. :ass:

                          de 718 S is wel sneller in een rechte lijn dan de GT4, maar we komen ook bochten tegen …
                          een atmosferische motor icm een GT3 onderstel heeft voor mij nog steeds een lichte voorkeur.

                            ME LIKE LAVA ORANGE COLOR WITH BLACK RIMS!!!
                            Water komt me in de mond.
                            Floere.

                              Rijverslag door Autocar tijdens wintertesten eind 2015: Autocar First Drive

                              En de introductie Autocar New 718 Boxster

                              De Boxster S is blijkbaar sneller van 0-100 km/u dan de GT4… :popcorn:

                                de rode softtop staat ’em goed in combo met donkere body en het boxsterrode interieur wub-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11.png

                                porsche-718-boxster.jpg

                                het lava orange van de 991 gt3rs op een 718 geborsteld kan mij minder bekoren

                                porsche-718-boxster-001.jpg

                                  Ik zal jullie weten te zeggen hoe hij /zij rijdt…. :first:

                                15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 253)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.