new porsche 718 boxster / cayman

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster new porsche 718 boxster / cayman

• Dit onderwerp bevat 253 reacties, 42 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door Hans.
  • Maker
    Discussie
  • de nieuwe boxster en cayman met 4-cylinder turbomotor worden in 2016 onder typenr 718 gelanceerd

The legendary Porsche 718 is back

Mid-engine Sports Cars have a long tradition at Porsche. Starting with the Porsche 550 Spyder in 1953, a Sports Car that caused a sensation on both the race track and on the road with an empty weight of just around 550 kilograms. The Porsche 550 Spyder impressively demonstrated the superiority of the mid-engine concept in combination with a consistent lightweight construction when it crossed the finishing line of the Targa Florio with a lead of almost 15 minutes over the rest of the field in 1956.

The Porsche 718 was the logical development of the mid-engine Sports Car: lightweight, fast and beautiful. In addition to winning numerous races, it also won the hearts of Porsche enthusiasts and even more those of its drivers. Due to its outstanding power-to-weight ratio, it had a top speed of up to 260 km/h (162 mph) and offered excellent manoeuvrability. This meant that it was able to surpass once more the racing successes of its predecessor: among other things, it won the Targa Florio in 1959 and 1960. With the development of the Boxster, Porsche continued the long tradition of mid-engine Sports Cars in the middle of the 1990s. The Boxster was joined by the Cayman around 10 years later, also a typical Porsche mid-engine Sports Car.

The new 718 models

We are committed to the tradition of Porsche – and so we take one step back in order to take a leap into the dynamic future of our mid-engine Sports Cars. The 718 set standards on the race track. The new 718 Boxster and 718 Cayman will now follow in its footsteps from the start of 2016. And the Porsche maxim still holds as true today as it did then: Intelligent Performance.

The next 718 Boxster and 718 Cayman generation also shows its motor sport origins in the model range designation “718” and interprets this tradition with newly developed vehicles and highly efficient engines.

Newly developed flat-four turbo engines

Following on the tradition of the 1957 718 with its flat-four engine, the 718 model range builds on this heritage with new flat-four turbo engines developed by Porsche. These powerful engines open up the next, breathtaking chapter in terms of the performance of our mid-engine Sports Cars.

The most important difference is preserved by means of the “Boxster” and “Cayman” names: one of the 718 models is open, the other closed. Both fulfil Sports Car dreams, enhanced by the absolute desire for uncompromising sportiness.

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 253)
    • wat een prachtig filmpje met prachtige animaties!!!!
      En de wagen…tja…… :popcorn: :lekker: :lekker: :lekker:

0

De floere heeft idd de smaak te pakken :respect2:
        PS: ik verhuur wel een stallingsplaats :mrgreen:

0

NJAM NJAM!!
          Ziet er lekker uit!
          Kan in de toekomst misschien mijn eerste NIEUWE porsche worden, wie weet.
          Floere.

0

Het optrek-vermogen is volgens de folder toch serieus aangescherpt. 2.0 PDK van 0-160 km/u in 11,1 sec. Mijn Cayman 2.7 PDK in 12,8 sec… Maar ik voel anders niets kriebelen. Eens ik iets heb dat mij aanstaat, hou ik het zo lang mogelijk!

Met een 987 heb ik nooit gereden, maar een 981 rijdt natuurlijk superb. Tot mijn verassing geeft men voor de 718 Boxster hetzelfde leeggewicht op als mijn 981 Cayman. Ik had gedacht dat die 4 cilinder wat minder zou wegen. De Cayman heeft natuurlijk geen vouwdak-mechanisme.

0

Design vind ik zeker geslaagd, zeker een wat meer opvallend kleurtje mag wel.

Twijfel wel aan het geluid van de 4-cilinder, denk dat een sportuitlaat een bijna verplichte optie gaat worden, en dan nog…. :think: ‘; nothing beats a flat six :first:

0

Ik vind em op het eerste zicht mooi. Die lijst achteraan heeft wel iets, al vind ik het zwarte op die oranje dan weer precies erover, op een donker kleur lijkt het meer in evenwicht.
                  Verder vind ik de plooien in het koetswerk, rond de kofferklep vooraan en op de heupen achteraan, precies ook meer uitgesproken dan in de huidige 981. Nu is het precies meer geplooid dan vloeiend en rond. Niet zeker of ik dat nu mooier vind of niet (ik denk eigenlijk van niet).

De koplampen vind ik wel geslaagd!

0

Heb al gereplied op de mail van PCM dat ze mij mogen noteren voor een testrit. De 2.0 PDK spreekt me aan in de donkere kleur van de voorstelling. :lekker: :lekker:

0

Bij mij kriebelt het altijd, maar toch met beide voetjes op de grond blijven.
                      Een 987 ruilen voor 981 of 718, niet twijfelen. De 944 zit in de lift en die zal in de toekomst alleen maar duurder worden, die zou ik toch niet weg doen.

0

Grote kortsluiting in mijn hoofd! Wilde gedachten. Verkoop die 987 en 944 Harley en koop u de nieuwe Boxster! :engeltje: ruzie

Als hij in de toonzaal komt, ga ik toch een testritje vragen…. :driver:
                        Het kriebelt….. 😳

0

Net de nieuwe 718 even samengesteld via de Porsche configurator (nieuw dat de prijzen nu worden vermeld).
                          Zit al snel aan 70000 euro als je wat opties aankruist.
                          Ik heb verleden jaar getwijfeld of ik de Cayman 981 zou kopen of zou wachten op de facelift met 4 cylinder, ben toch blij dat ik toen de stap heb gezet en één van de laatste 6 cylinders heb gekocht.
                          Al die pk’s zeggen me toch niets, het is vooral het geluid dat voor mij belangrijk is.

0

Porsche 718 Boxster Official Video

Porsche 718 Boxster

0

De basisprijs voor de boxster zal rond de 59000 euro liggen, de cayman rond de 57000.
                                Ze krijgen beiden wel meer standaard opties.
                                Verkrijgbaar vanaf juni 2016.

0

^^ Top kleurtje dat hierboven!!
                                  Mooi hoe men de merk- en typebenaming heeft verplaatst tot onder de achterspoiler. Die extra streep onderaan met de katogen is wat mij betreft dan weer volstrekt nutteloos.

Op Autoblog.nl lees ik dat de 2.0 over 300pk en 380 Nm beschikt voor een top van 275 km/u. De “S” heeft een 2.5 met 350pk en 420 Nm voor een top van 285 km/u.

De 2.5 heeft dus minder rendement want met hetzelfde specifiek vermogen (150pk/l) zou die 375pk en 475 Nm moeten hebben. Wellicht weer marketing-gestuurd want de S zou gewoon krachtiger en sneller zijn dan een 991.2 3.0 basisversie. Die heeft 370pk en 440 Nm en weegt uiteraard meer…

Wat ook merkwaardig is: de 991.2 is een 3.0 met 2 vermogens verkrijgbaar; terwijl de 718 2.0 of 2.5 is. Als men dan toch de moeite doet om 2 cilinderinhouden te maken bij de 718 (4x500cc en 4x625cc) had men dit evengoed voor de 991.2 kunnen doen. De 991.2 S zou dan 6×625 = 3.75 liter zijn.

bron:718 op Autoblog.nl

En blijkbaar is er in NL veel minder bijtelling op de 2.5 PDK dan op de 2.5 manueel!

0
                                15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 253)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.