new porsche 718 boxster / cayman

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster new porsche 718 boxster / cayman

  • Maker
    Discussie
  • de nieuwe boxster en cayman met 4-cylinder turbomotor worden in 2016 onder typenr 718 gelanceerd

    The legendary Porsche 718 is back

    Mid-engine Sports Cars have a long tradition at Porsche. Starting with the Porsche 550 Spyder in 1953, a Sports Car that caused a sensation on both the race track and on the road with an empty weight of just around 550 kilograms. The Porsche 550 Spyder impressively demonstrated the superiority of the mid-engine concept in combination with a consistent lightweight construction when it crossed the finishing line of the Targa Florio with a lead of almost 15 minutes over the rest of the field in 1956.

    The Porsche 718 was the logical development of the mid-engine Sports Car: lightweight, fast and beautiful. In addition to winning numerous races, it also won the hearts of Porsche enthusiasts and even more those of its drivers. Due to its outstanding power-to-weight ratio, it had a top speed of up to 260 km/h (162 mph) and offered excellent manoeuvrability. This meant that it was able to surpass once more the racing successes of its predecessor: among other things, it won the Targa Florio in 1959 and 1960. With the development of the Boxster, Porsche continued the long tradition of mid-engine Sports Cars in the middle of the 1990s. The Boxster was joined by the Cayman around 10 years later, also a typical Porsche mid-engine Sports Car.

    The new 718 models

    We are committed to the tradition of Porsche – and so we take one step back in order to take a leap into the dynamic future of our mid-engine Sports Cars. The 718 set standards on the race track. The new 718 Boxster and 718 Cayman will now follow in its footsteps from the start of 2016. And the Porsche maxim still holds as true today as it did then: Intelligent Performance.

    The next 718 Boxster and 718 Cayman generation also shows its motor sport origins in the model range designation “718” and interprets this tradition with newly developed vehicles and highly efficient engines.

    Newly developed flat-four turbo engines

    Following on the tradition of the 1957 718 with its flat-four engine, the 718 model range builds on this heritage with new flat-four turbo engines developed by Porsche. These powerful engines open up the next, breathtaking chapter in terms of the performance of our mid-engine Sports Cars.

    The most important difference is preserved by means of the “Boxster” and “Cayman” names: one of the 718 models is open, the other closed. Both fulfil Sports Car dreams, enhanced by the absolute desire for uncompromising sportiness.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 253)
      • Hier te vinden: klik

          ik wil er ook ene achter op de 928 :engeltje:

            Gisteren leuke sticker gezien in Essen:

            “2 liter is a softdrink, not an engine size”

            Was wel op een Amerikaan, maar ik ga er zo eentje zoeken voor mijne 3.8 Spyder :mrgreen: :happy:

              Die ziet er inderdaad super uit.
              Zoals dst reeds aangaf kan het ook zijn dat het geluid nu eenmaal niet zo goed binnendringt in een Cayman dan in een Boxster.
              In ieder geval klonk mijn 987 toch lekkerder toen ik terug overstapte. Rijden doet de 718 natuurlijk een pak beter maar zoals reeds aangegeven wordt het precies allemaal net iets te clean voor een “funautootje”.

                Waarom zou je in godsnaam je box vervangen DucDirk? Die ziet er super speciaal uit met zijn witten accenten in het interieur !

                  Ik heb enkele maanden geleden via Carrera Motors ook een uitvoerige testrit gemaakt met een 718S Boxster, weliswaar zonder sportuitlaat. Ik vond ‘m – eerlijk gezegd – stukken beter rijden dan mijn 981S, op zowat alle gebieden, vandaar dat ik overwoog om de overstap te maken naar een 718S.

                  Maar inderdaad: het geluid is zeker en vast geen verbetering t.o.v. de 981-flat6, om het met een serieus understatement te zeggen. Tot dusver ging ik ervan uit dat dit te wijten was aan het feit dat mijn testride geen sportuitlaat had, maar als ik Gert goed begrijp is het geluid ook mét sportuitlaat niet echt om over naar huis te schrijven … :puke:

                  Toch maar beter blijven bollen met mijn 981S dan ??? :driver:

                    Vanmorgen vol verwachting in de Cayman S gestapt. Mindset even op PDK gezet en de motor gestart. De diepe grom bij het starten deed heel eventjes het “wauw” gevoel naar boven komen om dan onmiddellijk plaats te maken voor het stationair geratel van de 4 cilinder. Het hemelsbreed verschil met de mooie diepe brom die vanochtend uit de 987 kwam toen ik de garagedeuren afsloot.
                    Het sportuitknopje bracht niet het verhoopte verschil dat je bij de flat six wel duidelijk kan waarnemen bij stationair draaien. Vervolgens vertrokken voor een 2 uur durende testrit. Bij het rustig wegrijden bij PCM vond de pdk dat hij bij 60km/h al gerust in zesde versnelling mocht gaan staan. Vervolgens de autosnelweg opgedraaid en alles netjes warmgereden. De PDK os fantastischh maar heeft meestal geen zin om hoog in toeren te gaan, tenzij je de Sport Plus stand opzoekt of het gaspedaal diep induwt en je binnen enkele tellen ver boven de toegelaten snelheden zit. Om een lang verhaal kort te houden. De pdk is het leukst als je zelf schakelt met de flippers en sportuitlaat heeft bijlange niet hetzelfde effect als bij de Flat 6. Het grootste verschil zit hem bij het geroffel dat de sportuitlaat genereert bij het loslaten van het gaspedaal. Ik ben er mij ook van vewust dat het geluid in de boxster wel beter zal klinken.
                    Langs de andere kant is de Cayman natuurlijk wel een superauto op het vlak van rijcomfort, geluidsisolatieen rijgedrag maar misschien toch net iets te “clean” voor een vrije tijdsautootje… Het verschil met de 987 is heel groot op alle vlakken maar de 987 haalt het op het vlak van het geluid. Ik denk dat ik eens met een 981 boxster ga moeten proberen te rijden…. Zou weleens kunnen dat dit de beste Boxster is voor een vrijetijdsrijder….. Who knows?
                    Dus nog geen bestelbon getekend…..

                      Cayman klinkt langs geen kanten hetzelfde als een boxster (of je moet met het raam open rijden :happy: )

                      Ik had ook ergens gelezen dat de 2 liter iets beter klonk dan de 2.5, tja

                      Als is relatief: beste sound is de 981 spyder voor mij, maar op lange ritten of in dagelijks verkeer ben ik blij dat ik de knop kan afzetten hoor :wtf:

                        Oeps, testrijden, daar neemt ge een behoorlijk risico Gert, doorgaans geen weg terug meer :think:
                        Zijn benieuwd …… :happydance:

                          Binnen een kleine 45 minuten is het zover. Testrit met de 718 Cayman S met sportuilaat. Alleen jammer dat het net vandaag begonnen is met vriezen.
                          Het gaat hem vandaag vooral om het geluid. Hopelijk klinkt de 2.0 min of meer hetzelfde. Wellicht iets minder zwaar. Als het mij niet kan bekoren….blijf ik bij de atmosferische flat 6. :salut:

                            heb ik een paar jaar geleden ook gedaan met de 981 toen ik met mijn 987 boxster S reed. Over het gehele vlak was de 981 een vooruitgang en voelde volwassener aan. Mijn 987 had toen net 60tkm.
                            Wat voor mij dan het enthousiasme bekoelde is dat ik +-50k mocht opleggen op mijn 2007boxster S tov 981 S.

                            Dat vond ik dan een stap te ver voor speelgoed wetende dat de eerste jaren er een aanzienlijke afschrijving is. Maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken natuurijk. Voor mij was dit wel het punt dat de bekoeling was ingezet met uiteindelijk de verkoop van de P. Mss gewoon met de 987 blijven rijden, ervan genieten en het plan in de kast leggen?

                              Binnen twee weken ga ik de 718 Cayman S met sportuitlaat testen….
                              Afhankelijk van hoe die klinkt, ga ik knopen doorhakken. 981, 718 of toch maar de 987 houden. Van die laatste weet ik tenminste wat voot goede auto het is. Een okkasie 981 blijft een gok en een 718 is financieel een serieuze aanslag op mijne portemonee.

                                Die viercilinder verbruikt juist evenveel als de uitgaande zescilinder. Tenzij je een zuinigheidstest doet waarbij de turbo zelden aangesproken wordt. En die 300 euro of wat extra taks van een 2.7 tov een 2.0 zijn ook niet echt dramatisch.

                                  Tja, die journos hebben makkelijk praten. Zij moeten de auto niet betalen, moeten de naft niet betalen, moeten de taks enz. niet betalen …

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 253)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.